Gå til innhold
Hundesonen.no

Stallogaisa`s Bali

rottmaneier

Recommended Posts

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...

Å hun er vel god! Jeg insisterer på en date når vi kommer hjem!

Det er en deal :icon_cry:

Hun er datteren til min Flipp er hun ikke? Er det Thelma som er moren? nydelig er hun i allefall!

ja hun er datteren til Flipp og Telma, veldig lik Flipp syns jeg, men ansiktsuttrykket er likt moren, så en god blanding ;)hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hver søndag er vi på hundetrening her vi bor. Der trener vi på hva vi måtte ønske, og idag prøvde vi oss på litt lydighet, agility og utstillingstrening. Tok ett par bilder også :icon_redface:

Bali har aldri gått igjennom en tunnel før, men hun syntes fort at dette var gøy!

minsket-26.jpg

minsket1-24.jpg

minsket2-26.jpg

minsket3-24.jpg

Litt lydighet:

minsket4-23.jpg

minsket5-22.jpg

minsket6-20.jpg

Også må man jo få litt belønning når man har vært så flink :innocent:

minsket7-17.jpg

minsket8-14.jpg

minsket9-12.jpg

minsket10-10.jpg

minsket11-10.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Peneste Bali :)

Hun er nydelig.

Husker Bocca ikke brøy seg så mye om vann og sånt før, og hadde ikke noe i mot å legge seg ned verken i snø eller der det var vått. Nå derimot :)

Da spør jeg utifra dette igjen, hvordan er hun når det gjelder regn nå som hun er blitt stor? Bryr hun seg fortsatt ikke eller har det forandret seg slik som skjedde med Bocca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peneste Bali :)

Da spør jeg utifra dette igjen, hvordan er hun når det gjelder regn nå som hun er blitt stor? Bryr hun seg fortsatt ikke eller har det forandret seg slik som skjedde med Bocca?

Hun er fremdeles ikke redd for vann, og løper gjerne ut i vanndammer hvis det er noe spennende der :D

Søteste :)

Takk :D

Fine Bali :)

Vi må få til ett møte så fort du har fått den nye valpen din :) vet du hvem det blir enda og hva blir navnet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er fremdeles ikke redd for vann, og løper gjerne ut i vanndammer hvis det er noe spennende der :)

Takk :)

Vi må få til ett møte så fort du har fått den nye valpen din :) vet du hvem det blir enda og hva blir navnet? :)

Hun har ikke bestemt seg enda, men det blir enten den røde eller tispe nr 4 om du ser på hjemmesiden. Navnet er litt usikkert i og med at vi ikke vet hvem det blir, men det blir trolig Cara(mello) - holde oss i sjokoladeverden :) Hun flytter inn om to uker så det går fort nå. Gleder oss til å møte dere igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke bestemt seg enda, men det blir enten den røde eller tispe nr 4 om du ser på hjemmesiden. Navnet er litt usikkert i og med at vi ikke vet hvem det blir, men det blir trolig Cara(mello) - holde oss i sjokoladeverden :wub: Hun flytter inn om to uker så det går fort nå. Gleder oss til å møte dere igjen.

ja, men det var jo ett fint navn det da :) Da gleder vi oss til å møtes igjen :P Lykke til med de 2 ukene som er igjen av ventetiden, kan tenke med den er lang! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Igår var vi på hundetreff i frognerparken, og vi var en tur bortom agilitybanen. Bali syntes det er kjempegøy! Dette må vi gjøre mer av :aww:

Denne tok hun veldig fort

minsket-30.jpg

og denne

minsket4-26.jpg

minsket5-26.jpg

Kom igjen`a fattern, la oss prøve noe annet!

minsket1-27.jpg

minsket8-18.jpg

Denne var litt skumlere :aww:

minsket2-29.jpg

Men ikke etter noen minutter

minsket3-27.jpg

Det var utrolig varmt, så vi orket ikke å holde på så veldig lenge

minsket6-24.jpg

minsket7-20.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Bali har blitt røntget, og det viser seg at hun som broren, har HD D :icon_redface::lol: Det er ufattelig trist, og mine planer om agility og eventuelt valper gikk i grus.. MEN heldigvis er hun av en lett og liten rase som sjeldent får noen problemer pga hd. Hun viser heller ingen tegn til hd, frisk og vilter som alltid :D Så det er bra! Selv om vi ikke får drevet med agility, så finnes det jo andre morsomme ting å gjøre, så kjede oss skal vi ikke!

Men over på noe litt mer "koselig"; i helgen var vi i Drammen og stilte, og Bali fikk CK på lørdag og HP idag :lol: Hun har vært 3 uker hos "mormor og bestefar", så hun har lagt på seg litt, så vi er nå på slankern :D

Bali med sin første ck:

minsket2-36.jpg

Og med helgens fangst:

minsket-36.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine damen, gratulerer! Mulig det er bildevinkelen, men hun så ikke så verst ut der ift. vekta.

Neida, hun er ikke så tykk at det syntes så godt. Er bare at hun har litt for mye over brystkassa og ryggen. Så et par uker til med slanking og masse løping er hun nok helt perfekt :icon_redface:

Kjedelige nyheter angående HD-statusen, men håper hun er av de som ikke får plager.

Gratulerer igjen med flotte utstillingsresultater i helgen :lol:

Tusen takk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
    • Tilbake til start i trening av utgangsstilling og fot har Edeward fått IVEREN og GLEDEN i å utføre tilbake. Godisen har haglet og det har hjulpet. Hans aversjoner mot øvelsen er borte. Han har gitt meg på tom hånd mot å få kastet leke også. Tilbyr utgangsstilling og går klisterfot hver gang jeg har mat i hendene. Det er helt klart fremgang, på tross av å ikke egentlig være fremgang. Vi er tilbake på et punkt vi kan jobbe oss videre fra, men jeg tør ikke tøye strikken på en stund. Pengene må ligge på bordet ved bestilling en god tid fremover fordi tilliten er tynnslitt etter alle de hånlig nedlatende forsøkene på å narre ham til å utføre uten garantier om lønn. ..men han er IVRIG og GLAD igjen, og det er bra!  Ny milepæl: blir sittende ved kasting av apport - mens jeg har Vom i høyre hånd. Fremskritt det også. Han er så ivrig på å fly etter leker i bevegelse, der har jakten trumfet mat til nå. Små skritt. 
    • Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...