Gå til innhold
Hundesonen.no

Er papillon bitete?


Tuskelusken

Recommended Posts

Eh, da var det kanskje selve individet som var problemet, ikke selve rasen?!

Helt riktig! Og dette er MIN erfaring med rasen...og det er IKKE første gang. Men helt klart, er vel heller eieren sin feil en hunden.

Men spørsmålet er vel litt difust og kan diskuteres opp og ned.

Som med min eger rase som vistnokk er gneldrete, hissige, redde og lite familievennlige :aww:

Sånne spørsmål går kun på egne erfaringer da jeg mener at de fleste hunder er snille og greie sålenge de får den rette oppdragelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :lol: Har alltid vært litt redd for papilloner etter jeg kalppet en for første gang. Den hang seg bom fast i tommelen min. :)

Kanskje du ikke så signalene hunden sendte om at den ikke ville bli klappet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hunden til tanten til en venninne. Venninnen kom på døren en gang og spurte meg om jeg ville bli med på tur. Og hunden sto der rolig foran beina hennes. Jeg bøyde meg ned for å klappe den og da hugg den til...

Venninnen min har også blitt bitt av den, en stund senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hunden til tanten til en venninne. Venninnen kom på døren en gang og spurte meg om jeg ville bli med på tur. Og hunden sto der rolig foran beina hennes. Jeg bøyde meg ned for å klappe den og da hugg den til...

Venninnen min har også blitt bitt av den, en stund senere..

Det hjelper jo ikke at det var en "kjent" hund. Hunden viste antageligvis signaler om at den ikke ville bli klappet uanett. Bare fordi det er tanten til en venninne av deg som eier hunden, betyr ikke at du kjenner den, eller at den liker å bli klappet av fremmede ungdommer. Eller liker å bli klappet i det hele tatt. Kanskje har den vondt, kanskje var den dårlig sosialisert på folk, kanskje har den ikke de beste forutsetninger for å like fremmede mennesker. Men uansett årsak, så har jeg STORE problemer med å tro at den ikke viste signaler om at den ikke ville bli klappet. (Unntak: dersom den har blitt kraftig straffet for å vise slike signaler tidligere.) Jeg vedder faktisk hatten min på at en kyndig hundeperson som har god peiling på hundespråk IKKE ville blitt bitt. :lol: Bare sånn til neste gang: det er slett ikke alle hunder som liker at folk bøyer seg ned over de (for å klappe de). Spesielt for små hunder virker det jo utrolig truende, og da er det neimen ikke rart om den kan bite. Jeg sier ikke at det er okei at de biter, men jeg sier at du antageligvis ikke er helt uskyldig i at du ble bitt. At hunden kanskje ville hatt det bedre et annet sted (himmelen) er en annen diskusjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var noen år siden, og grunnen til at hunden bet er nok at den ikke ville bli klappet. Det var nok min feil, ja. Der og da tenkte jeg ikke på at det hadde noe med rasen å gjøre, men selve hunden. Da jeg fortalde pappa om hendelsen sa han at han alltid var forsiktig med å klappe papilloner fordi de har lett for å bite. Derfor lurer jeg på om det er sånn at papilloner biter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...