Gå til innhold
Hundesonen.no

Patellaundersøkelse og øyelysning

Recommended Posts

Jeg har noen spørsmål om patellaundersøkelse og øyelysning.

1. Hvor gammel må hunden være når disse undersøkelsene tas?

2. Kan det tas hos en vanlig vetreinær eller må det gjøres et annet sted?

3. Hva er prisen sånn ca. på disse undersøkelsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen spørsmål om patellaundersøkelse og øyelysning.

1. Hvor gammel må hunden være når disse undersøkelsene tas?

2. Kan det tas hos en vanlig vetreinær eller må det gjøres et annet sted?

3. Hva er prisen sånn ca. på disse undersøkelsene?

1. 1 år første gang

2. vær restrektiv til hvilken dyrlege du velger. Man skal være flink og vite hva man holder på med. Øyenlysning er det ikke alle dyrleger som har utstyr til.

3. jeg betalte 490,- for øyenlysning, 100,- for attest patella testen tok han ikke betalt for :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. 1 år første gang

2. vær restrektiv til hvilken dyrlege du velger. Man skal være flink og vite hva man holder på med. Øyenlysning er det ikke alle dyrleger som har utstyr til.

3. jeg betalte 490,- for øyenlysning, 100,- for attest patella testen tok han ikke betalt for :lol:

Shit! Det var jo sykt billig! :lol: Hvor i landet bor du?

Jeg regner med å bruke ca 600 på øyelysing, PL aner jeg ikke, men hadde håpet det ikke var så dyrt.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må nok ringe rundt!

Ja, synes også det var billig. Jer bor i Stavanger (klepp) bruker Tu dyreklinikk. Er super fornøyd og de blir regnet som de beste i området på øyelysning og patella!

ÆÆÆÆH!! glemte å nevne at prisene er + mva.. hehe, trøtt i dag jah! gjor så mye hos dyrlegen i dag at jeg bare leste rett av fra kviteringen. Kom på 2115,- for vaksine av 2 huner, chip på den ene, patella og øye sjekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patella lux sjekk; Om du gjør dette samtidig som du er hos veterinær for å gjøre andre ting - så koster det vanligvis ikke noe, om du trenger attest vil den kunne koste noe.

Om du har en tispe, er det viktig å ikke sjekke patella i tiden rundt løpetid - evt ved drektighet. I disse periodene blir ligamenter løsere, grunnet hormoner. I disse periodene forbereder kroppen seg på mulig drektighet - eller fødsel. Ligamenter blir løsere for å gjøre det lettere å føde. Ta testen utenom disse periodene, ellers kan resultatet bli feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i østfold så er det kun Jeløya dyreklinikk som øyelyser hunder. De sammarbeider også med Rygge/råde dyreklinikk så om du syntes det blir langt å kjøre til Jeløy så øyelyser de der en gang i blandt også.

Skriver Rygge/Råde da jeg aldri klarer å huske hvilket sted det er på:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i østfold så er det kun Jeløya dyreklinikk som øyelyser hunder. De sammarbeider også med Rygge/råde dyreklinikk så om du syntes det blir langt å kjøre til Jeløy så øyelyser de der en gang i blandt også.

Skriver Rygge/Råde da jeg aldri klarer å huske hvilket sted det er på:)

Takk for svar :) Det er nok Rygge. Jeg mener jeg har hørt at de samarbeider med Jeløy.

Kjempe bra link. Tusen takk :D

Er det lang ventetid på slike undersøkelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...