Gå til innhold
Hundesonen.no

Vålerbanen, Solør 4-5/7

SusanneL

Recommended Posts

Guest Jonna
Jeg lurer på Basenji valp + voksen begge dager :)

Velkommen til Gulesider :)

Jeg har bare PM fra søndag (er bare da jeg skal stille). Fikk sent den på mail da jeg måtte finne ut om dyrene mine skulle i ringen samtidig.

Basselusker, både valp og voksen, skal i ring nr.10. Starter med valp kl.0900, fortsetter med voksen. 4 valper og 6 voksene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt "matt" at de ikke kan i det minste legge det ut på hjemmsiden din, da... Men, men - de gjør vel det etterhvert, antar jeg.

Jeanette H - hvis du gidder å leke 1881 litt til - bearded collies? (tidspunkt: 11.00 & ring 4 for de voksne vet jeg, men ikke antallet voksne.. Om valper vet jeg ikke noe...)

Tusen takk!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Opplysningen 1881? :)

Hvor mange sorte dvergschnauzere påmeldt? Er ikke påmeldt selv, bare nysgjerrig.

2 valper og 7 voksene

Jeanette H - hvis du gidder å leke 1881 litt til - bearded collies? (tidspunkt: 11.00 & ring 4 for de voksne vet jeg, men ikke antallet voksne.. Om valper vet jeg ikke noe...)

Skal også i samme ring som meg og Caroline. Det er 10 stk voksene. Dere er nest siste rase i ringen.

Valpene har havnet i ring nr.11 (store valpe oppsamlingsringen) det er 7 stk og har oppmøte 09.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Noen som vil se hvor mange det er i agility?

AG er avlyst søndag iallefall pga veldig få påmeldte. Det var ikke så mange i lydighet heller så dem har bare en dommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tilsent ringoppsette for søndag. Om det er noen som lurer på noe så kanskje jeg kan svare :)

Lurer litt på om noen skal starte kl.1 eller 2 her jeg, og hvilken nr. dere har fått?

Jeg skal starte Talli i kl2 og bare lurer på om det blir sent etter tidlig etter kl.1 da det er 14 stk i klasse 1 og 16 stk i klasse 2.

Talli har fått nummer 760.

Det er faktisk 2 AK påmeldt, har ikke peiling hvem den andre er. Blaze er startnummer 2 så da kan det jo i teorien hva hvilket som helst kjønn og klasse.

Vi er påmeldt i klasse 2, og har nr 762. Jeg kjenner en til som skal gå, jeg kan høre hvilket nr hun har.

Edit: hun jeg kjenner har nr 763.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sheltie skal i samme ring som meg, og det er 36 stk påmeldte. Oppmøte 11.30 (sist i den ringen). Ring 4.

Sheltie valp: 10 stk påmeldte, Aussi valp: 1 stk. Valpene har samme ring og dommer. Ring: 11, dommer Aud Fossum. Shelti valpene er nr.1 i ringen også kommer Aussi. Oppmøte kl.9.

Takker og bukker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Vi er påmeldt i klasse 2, og har nr 762. Jeg kjenner en til som skal gå, jeg kan høre hvilket nr hun har.

Edit: hun jeg kjenner har nr 763.

Skal brått se vi får samme fellesdekk da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal brått se vi får samme fellesdekk da :)

Ingen umulighet det nei! :)

Yeah!

Da lå det ute på hjemmesiden til Eurasierklubben (http://eurasierweb.com/0103_001[1].pdf), og Åsnes (http://www.asneshundeklubb.eu/info/pm.pdf)

Susanne

Endelig!

Edit: bare 15 springere på søndag. Jeg skulle visst meldt på eksteriør likevel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Er det noen som har en adresse e.l. som kan skrives inn på gulesider?

Jeg sliter litt med veibeskrivelsen dit, kan ikke se at jeg har fått noe slikt heller :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM

Nå er det bare litt under to dager til.. Litt under to dager til første utstillingen til Eira. Godt det ikke er jeg som skal stille hun ut :whistle: Jeg kjenner jo omtrent ingen hunder fra sonen jeg da, men kanskje jeg ser noen kjente som jeg har sett via bilder o.l.

For meg så virker det jo egentlig som at alle skal søndag, og vi er de eneste på lørdag, men får håpe det ikke er sånn :ahappy::blink: Eira er jo sannsynligvis eneste lapske vallhunden der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare litt under to dager til.. Litt under to dager til første utstillingen til Eira. Godt det ikke er jeg som skal stille hun ut :whistle: Jeg kjenner jo omtrent ingen hunder fra sonen jeg da, men kanskje jeg ser noen kjente som jeg har sett via bilder o.l.

For meg så virker det jo egentlig som at alle skal søndag, og vi er de eneste på lørdag, men får håpe det ikke er sånn :ahappy::blink: Eira er jo sannsynligvis eneste lapske vallhunden der også.

Toiwo skal stilles på lørdag, oppmøte kl 10. Det er 5 påmeldte lappiser totalt, sikkert ikke så vanskelig å se oss/kjenne oss igjen .

Da vet du i allefall om noen sonenhunder der :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt spent på underlaget til lydigheten... Jeg har hørt både gress og asfalt, og jeg krysser fingrene for førstnevnte. Om det er asfalt vil jeg nok trekke oss fra konkurransen, det er noen øvelser/momenter jeg rett og slett ikke vil ta på asfalt. Jeg får tenke på det, men om det er like varmt som det er nå, er det uansett uaktuelt å gå på asfalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Jeg er fortsatt spent på underlaget til lydigheten... Jeg har hørt både gress og asfalt, og jeg krysser fingrene for førstnevnte. Om det er asfalt vil jeg nok trekke oss fra konkurransen, det er noen øvelser/momenter jeg rett og slett ikke vil ta på asfalt. Jeg får tenke på det, men om det er like varmt som det er nå, er det uansett uaktuelt å gå på asfalt.

Dem MÅ jo ha gress ellers kommer det mange sårbente hunder ut fra den tingen etter rutesendinger og innkalling :aww:

Dem skulle jo ha AG og dem kan jo ikke kjøre det på asfalt..

Men Siri var det i dag og var redd for at underlaget var asfalt. Men jeg vet ikke om hun bare sjekket utstillings område eller også tittet på lp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at LP går på gress, ei som egentlig skulle gå i morgen var oppe og sjekket.

Ble noen sårbente hunder i utstillingsringene også, håpløse forhold i grunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...