Gå til innhold
Hundesonen.no

Vålerbanen, Solør 4-5/7

SusanneL

Recommended Posts

Guest Jonna
Jeg lurer på Basenji valp + voksen begge dager :)

Velkommen til Gulesider :)

Jeg har bare PM fra søndag (er bare da jeg skal stille). Fikk sent den på mail da jeg måtte finne ut om dyrene mine skulle i ringen samtidig.

Basselusker, både valp og voksen, skal i ring nr.10. Starter med valp kl.0900, fortsetter med voksen. 4 valper og 6 voksene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt "matt" at de ikke kan i det minste legge det ut på hjemmsiden din, da... Men, men - de gjør vel det etterhvert, antar jeg.

Jeanette H - hvis du gidder å leke 1881 litt til - bearded collies? (tidspunkt: 11.00 & ring 4 for de voksne vet jeg, men ikke antallet voksne.. Om valper vet jeg ikke noe...)

Tusen takk!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Opplysningen 1881? :)

Hvor mange sorte dvergschnauzere påmeldt? Er ikke påmeldt selv, bare nysgjerrig.

2 valper og 7 voksene

Jeanette H - hvis du gidder å leke 1881 litt til - bearded collies? (tidspunkt: 11.00 & ring 4 for de voksne vet jeg, men ikke antallet voksne.. Om valper vet jeg ikke noe...)

Skal også i samme ring som meg og Caroline. Det er 10 stk voksene. Dere er nest siste rase i ringen.

Valpene har havnet i ring nr.11 (store valpe oppsamlingsringen) det er 7 stk og har oppmøte 09.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Noen som vil se hvor mange det er i agility?

AG er avlyst søndag iallefall pga veldig få påmeldte. Det var ikke så mange i lydighet heller så dem har bare en dommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tilsent ringoppsette for søndag. Om det er noen som lurer på noe så kanskje jeg kan svare :)

Lurer litt på om noen skal starte kl.1 eller 2 her jeg, og hvilken nr. dere har fått?

Jeg skal starte Talli i kl2 og bare lurer på om det blir sent etter tidlig etter kl.1 da det er 14 stk i klasse 1 og 16 stk i klasse 2.

Talli har fått nummer 760.

Det er faktisk 2 AK påmeldt, har ikke peiling hvem den andre er. Blaze er startnummer 2 så da kan det jo i teorien hva hvilket som helst kjønn og klasse.

Vi er påmeldt i klasse 2, og har nr 762. Jeg kjenner en til som skal gå, jeg kan høre hvilket nr hun har.

Edit: hun jeg kjenner har nr 763.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sheltie skal i samme ring som meg, og det er 36 stk påmeldte. Oppmøte 11.30 (sist i den ringen). Ring 4.

Sheltie valp: 10 stk påmeldte, Aussi valp: 1 stk. Valpene har samme ring og dommer. Ring: 11, dommer Aud Fossum. Shelti valpene er nr.1 i ringen også kommer Aussi. Oppmøte kl.9.

Takker og bukker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Vi er påmeldt i klasse 2, og har nr 762. Jeg kjenner en til som skal gå, jeg kan høre hvilket nr hun har.

Edit: hun jeg kjenner har nr 763.

Skal brått se vi får samme fellesdekk da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal brått se vi får samme fellesdekk da :)

Ingen umulighet det nei! :)

Yeah!

Da lå det ute på hjemmesiden til Eurasierklubben (http://eurasierweb.com/0103_001[1].pdf), og Åsnes (http://www.asneshundeklubb.eu/info/pm.pdf)

Susanne

Endelig!

Edit: bare 15 springere på søndag. Jeg skulle visst meldt på eksteriør likevel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Er det noen som har en adresse e.l. som kan skrives inn på gulesider?

Jeg sliter litt med veibeskrivelsen dit, kan ikke se at jeg har fått noe slikt heller :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM

Nå er det bare litt under to dager til.. Litt under to dager til første utstillingen til Eira. Godt det ikke er jeg som skal stille hun ut :whistle: Jeg kjenner jo omtrent ingen hunder fra sonen jeg da, men kanskje jeg ser noen kjente som jeg har sett via bilder o.l.

For meg så virker det jo egentlig som at alle skal søndag, og vi er de eneste på lørdag, men får håpe det ikke er sånn :ahappy::blink: Eira er jo sannsynligvis eneste lapske vallhunden der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare litt under to dager til.. Litt under to dager til første utstillingen til Eira. Godt det ikke er jeg som skal stille hun ut :whistle: Jeg kjenner jo omtrent ingen hunder fra sonen jeg da, men kanskje jeg ser noen kjente som jeg har sett via bilder o.l.

For meg så virker det jo egentlig som at alle skal søndag, og vi er de eneste på lørdag, men får håpe det ikke er sånn :ahappy::blink: Eira er jo sannsynligvis eneste lapske vallhunden der også.

Toiwo skal stilles på lørdag, oppmøte kl 10. Det er 5 påmeldte lappiser totalt, sikkert ikke så vanskelig å se oss/kjenne oss igjen .

Da vet du i allefall om noen sonenhunder der :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt spent på underlaget til lydigheten... Jeg har hørt både gress og asfalt, og jeg krysser fingrene for førstnevnte. Om det er asfalt vil jeg nok trekke oss fra konkurransen, det er noen øvelser/momenter jeg rett og slett ikke vil ta på asfalt. Jeg får tenke på det, men om det er like varmt som det er nå, er det uansett uaktuelt å gå på asfalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Jeg er fortsatt spent på underlaget til lydigheten... Jeg har hørt både gress og asfalt, og jeg krysser fingrene for førstnevnte. Om det er asfalt vil jeg nok trekke oss fra konkurransen, det er noen øvelser/momenter jeg rett og slett ikke vil ta på asfalt. Jeg får tenke på det, men om det er like varmt som det er nå, er det uansett uaktuelt å gå på asfalt.

Dem MÅ jo ha gress ellers kommer det mange sårbente hunder ut fra den tingen etter rutesendinger og innkalling :aww:

Dem skulle jo ha AG og dem kan jo ikke kjøre det på asfalt..

Men Siri var det i dag og var redd for at underlaget var asfalt. Men jeg vet ikke om hun bare sjekket utstillings område eller også tittet på lp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at LP går på gress, ei som egentlig skulle gå i morgen var oppe og sjekket.

Ble noen sårbente hunder i utstillingsringene også, håpløse forhold i grunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Bilder fra tur på Hemnessjøen.
    • My gawd! Tenkte jeg skulle være smart og be Ede om utgangsstilling uten godbit fremme. Han har tatt det på verbal cue uten håndsignal lenge, og har koblet at det fiskes opp godis fra lomma om den ikke er i hånden. Tiden var inne, trodde jeg.  Middagen stod klar i en boks i hylla, men han så meg ikke sette den der, og den har stått der lenge med lokk på, så han koblet ikke fra lukten at det var tid for servering da jeg ba ham i utgangsstilling. Han bare så dumt på meg. Ba flere ganger. Fikk en halvhjertet sitt en halvmeter fra i 90 graders vinkel på håndsignal uten godbit. Han skulet mistenksomt på meg. Ga ham en matbit allikevel for å hinte om at de ville hagle om han bare gjorde som han fikk beskjed om. Ba på nytt om det samme. — Nope, mente Ede om det.  Spin? — Okey da. Sakte, uengasjert, ikke en full rotasjon, men fikk en matbit for den. Twirl? — Fine. Ga en uengasjert, men håpefull twirl.  Fikk matbit for den også. Ba ham om utgangsstilling høyre, fordi jeg tenkte han kanskje var mer interessert i noe han nylig har lært og ikke er lei av. — Ikke interessert. Brukte håndsignal og fikk noe halvhjertet, slapt, tregt, skeivt, og han satte seg seigt for langt bak. Fisket frem en matbit fra boksen allikevel. Målet er å få ham til å forstå at det kommer belønning selv om den ikke er i hånden, det ikke lukter fra lommene og jeg ikke har godbitpung på meg.  Utgansstilling venstre?  — Håner du meg?!  La på håndsignal. — Hvor er maten?! Ede snuste demonstrativt på hånden, så foraktelig og bebreidende opp på meg og FNØS, som for å sette meg på plass om at han ikke er slaven min, it's the other way around, bitch! Jeg "hjalp" ham til posisjon med fysisk makt, eller forsiktig guidance med hendene, alt ettersom en ser det. Han var sur, men tok matbiten for "vel" utført oppdrag.  Så tok jeg en matbit i hånden, og jaggu var det en som våknet, gitt! Kvikk og presis og rask og PÅ som en champion. Ingen slinger i valsen når det var godbit i hånden. Ba ham en gang til uten noe i hånden eller lomma. Han ble sint. Så gjennomført fornærmet av å bli utsatt for the AUDACITY fra meg. Å ***** be ham opptre som en sirkusklovn uten å gi ham lønnsgaranti kunne jeg bare drite og dra for.  You had to be there. Det ansiktsuttrykket hans. Kroppsspråket. Lyden. Ikke snakk om at han ville nedverdige seg til å gjøre triks uten å VITE med absolutt sikkerhet at det ble betalt per triks i en faderlig fart. Resten av middagen står på hylla mens jeg revurderer life choices, metoder og strategier over en kaffe.  Stemningen er til å ta og føle på her backstage i oppløpet til sportskarrieren og det ser mørkt ut for øyeblikket. 
    • Litt kortere tur i dag, med Maps Timeline på. Viste seg at den kortere turen var 44 min uten stans. Ikke rart Ede ble sliten i går.  Det er altså padde flatt rundt her vi bor nå, og Mutterns gamle traver av en hjerne som har navigert i by og kuperte landskap hele livet, den tolker tydeligvis alt synlig som mye nærmere enn det egentlig er. Får mæppe rute i en æpp og sjekke nøyere før vi går nye turveier fremover. Ede har ikke oppdaget verken pinner eller bading ennå, og aner ikke hva slags paradis av et lykkeland mange andre hunder synes han sitter i her.
    • Han er utrolig søt og pen 😍 Jeg hadde slitt veldig med å ikke la det søte kjekkastrynet der få tvinne meg rundt potene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...