Gå til innhold
Hundesonen.no

Vålerbanen, Solør 4-5/7

SusanneL

Recommended Posts

Guest Jonna
Jeg lurer på Basenji valp + voksen begge dager :)

Velkommen til Gulesider :)

Jeg har bare PM fra søndag (er bare da jeg skal stille). Fikk sent den på mail da jeg måtte finne ut om dyrene mine skulle i ringen samtidig.

Basselusker, både valp og voksen, skal i ring nr.10. Starter med valp kl.0900, fortsetter med voksen. 4 valper og 6 voksene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt "matt" at de ikke kan i det minste legge det ut på hjemmsiden din, da... Men, men - de gjør vel det etterhvert, antar jeg.

Jeanette H - hvis du gidder å leke 1881 litt til - bearded collies? (tidspunkt: 11.00 & ring 4 for de voksne vet jeg, men ikke antallet voksne.. Om valper vet jeg ikke noe...)

Tusen takk!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Opplysningen 1881? :)

Hvor mange sorte dvergschnauzere påmeldt? Er ikke påmeldt selv, bare nysgjerrig.

2 valper og 7 voksene

Jeanette H - hvis du gidder å leke 1881 litt til - bearded collies? (tidspunkt: 11.00 & ring 4 for de voksne vet jeg, men ikke antallet voksne.. Om valper vet jeg ikke noe...)

Skal også i samme ring som meg og Caroline. Det er 10 stk voksene. Dere er nest siste rase i ringen.

Valpene har havnet i ring nr.11 (store valpe oppsamlingsringen) det er 7 stk og har oppmøte 09.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Noen som vil se hvor mange det er i agility?

AG er avlyst søndag iallefall pga veldig få påmeldte. Det var ikke så mange i lydighet heller så dem har bare en dommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tilsent ringoppsette for søndag. Om det er noen som lurer på noe så kanskje jeg kan svare :)

Lurer litt på om noen skal starte kl.1 eller 2 her jeg, og hvilken nr. dere har fått?

Jeg skal starte Talli i kl2 og bare lurer på om det blir sent etter tidlig etter kl.1 da det er 14 stk i klasse 1 og 16 stk i klasse 2.

Talli har fått nummer 760.

Det er faktisk 2 AK påmeldt, har ikke peiling hvem den andre er. Blaze er startnummer 2 så da kan det jo i teorien hva hvilket som helst kjønn og klasse.

Vi er påmeldt i klasse 2, og har nr 762. Jeg kjenner en til som skal gå, jeg kan høre hvilket nr hun har.

Edit: hun jeg kjenner har nr 763.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sheltie skal i samme ring som meg, og det er 36 stk påmeldte. Oppmøte 11.30 (sist i den ringen). Ring 4.

Sheltie valp: 10 stk påmeldte, Aussi valp: 1 stk. Valpene har samme ring og dommer. Ring: 11, dommer Aud Fossum. Shelti valpene er nr.1 i ringen også kommer Aussi. Oppmøte kl.9.

Takker og bukker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Vi er påmeldt i klasse 2, og har nr 762. Jeg kjenner en til som skal gå, jeg kan høre hvilket nr hun har.

Edit: hun jeg kjenner har nr 763.

Skal brått se vi får samme fellesdekk da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal brått se vi får samme fellesdekk da :)

Ingen umulighet det nei! :)

Yeah!

Da lå det ute på hjemmesiden til Eurasierklubben (http://eurasierweb.com/0103_001[1].pdf), og Åsnes (http://www.asneshundeklubb.eu/info/pm.pdf)

Susanne

Endelig!

Edit: bare 15 springere på søndag. Jeg skulle visst meldt på eksteriør likevel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Er det noen som har en adresse e.l. som kan skrives inn på gulesider?

Jeg sliter litt med veibeskrivelsen dit, kan ikke se at jeg har fått noe slikt heller :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM

Nå er det bare litt under to dager til.. Litt under to dager til første utstillingen til Eira. Godt det ikke er jeg som skal stille hun ut :whistle: Jeg kjenner jo omtrent ingen hunder fra sonen jeg da, men kanskje jeg ser noen kjente som jeg har sett via bilder o.l.

For meg så virker det jo egentlig som at alle skal søndag, og vi er de eneste på lørdag, men får håpe det ikke er sånn :ahappy::blink: Eira er jo sannsynligvis eneste lapske vallhunden der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare litt under to dager til.. Litt under to dager til første utstillingen til Eira. Godt det ikke er jeg som skal stille hun ut :whistle: Jeg kjenner jo omtrent ingen hunder fra sonen jeg da, men kanskje jeg ser noen kjente som jeg har sett via bilder o.l.

For meg så virker det jo egentlig som at alle skal søndag, og vi er de eneste på lørdag, men får håpe det ikke er sånn :ahappy::blink: Eira er jo sannsynligvis eneste lapske vallhunden der også.

Toiwo skal stilles på lørdag, oppmøte kl 10. Det er 5 påmeldte lappiser totalt, sikkert ikke så vanskelig å se oss/kjenne oss igjen .

Da vet du i allefall om noen sonenhunder der :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt spent på underlaget til lydigheten... Jeg har hørt både gress og asfalt, og jeg krysser fingrene for førstnevnte. Om det er asfalt vil jeg nok trekke oss fra konkurransen, det er noen øvelser/momenter jeg rett og slett ikke vil ta på asfalt. Jeg får tenke på det, men om det er like varmt som det er nå, er det uansett uaktuelt å gå på asfalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Jeg er fortsatt spent på underlaget til lydigheten... Jeg har hørt både gress og asfalt, og jeg krysser fingrene for førstnevnte. Om det er asfalt vil jeg nok trekke oss fra konkurransen, det er noen øvelser/momenter jeg rett og slett ikke vil ta på asfalt. Jeg får tenke på det, men om det er like varmt som det er nå, er det uansett uaktuelt å gå på asfalt.

Dem MÅ jo ha gress ellers kommer det mange sårbente hunder ut fra den tingen etter rutesendinger og innkalling :aww:

Dem skulle jo ha AG og dem kan jo ikke kjøre det på asfalt..

Men Siri var det i dag og var redd for at underlaget var asfalt. Men jeg vet ikke om hun bare sjekket utstillings område eller også tittet på lp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at LP går på gress, ei som egentlig skulle gå i morgen var oppe og sjekket.

Ble noen sårbente hunder i utstillingsringene også, håpløse forhold i grunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...