Gå til innhold
Hundesonen.no

Dommerspørsmål

xxx12345

Recommended Posts

Hvordan er han?

Det husker jeg ikke.. Helt grei rekner jeg med, jeg hadde nok husket henne om hun om han hadde hatt en dårlig oppførstel i ringen.

Ser ikke ut til at hun deler ut hp/ck i hytt og pine heller, i Harstad var det 16 bernerhanner hvorav ingen fikk hp og 4 fikk ck, og 16 bernertisper der ingen fikk hp og 5 fikk ck.

Edit; rettet fra han til hun :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Er Hassi Assenmacher kjent for noen?

Har stilt for henne på NV06. For det er vel en hun om jeg husker rett nå?

Hvordan er han?

Så vidt jeg husker så var hun veldig nøye i BIR & BIM finalen, men jeg kan ikke huske at jeg har noe å utsette. Gav ikke ut CK med rund hånd på min rase, men helt ok dømming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stilt for henne... (eller vi kom for sent i ringen da, men fikk en kritikk) Blondie ville gått ut på en blå.. Hun liker litt store schnauzere tror jeg.. Eneste som noen gang har kommentert at Blondie har for kort hode.. Hun bruker å få "vakkert hode" på kritikkene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hassi Assenmacher-Feyel (mulig HUN ikke bruker Feyel lengre) er en anerkjent allrounddommer fra Tyskland. Dvs at hun er autorisert til å dømme alle hunderaser, og i mange hundemiljøer ansett for å være veldig, veldig dyktig.

Har sett henne slenge ut mang en tjenestehund pga tannmangler ("typisk tysk"), men er superkoselig i ringen og smiler fra øre til øre når hun gjør det..

Liker henne veldig godt på min rase (hun liker alltid mine hunder...) - her er hun ikke "hysterisk" på noe som helst, men ser helhet, bevegelser og nok handling/presentasjon også.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som nevnt her er hun en kjendt og meget flink dommer fra tyskland. Hun er dobermann rase spesialist (muligens boxer også) , hun er veldig på bevegelser. en veldi god og behagelig dommer å stille hund for. Vi gikk for henne i ølen , resultat ble BIR , hun dømte også gruppa og vi ble BIG1.

hvor er det hun skal dømme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hun er en av mine "YNDLINGSDOMMERE" Ikke bare fordi hun har satt opp mine hunder, men også fordi hun- etter min mening- skriver meget treffende kritikker, er utrolig hyggelig i ringen, tar seg god tid- og forklarer til nye utstillere. Em herlig behagelig dommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha - jeg visste ikke at han var hun :icon_redface:

Store hunder er vel ikke helt positivt hva angår C, men på helhet scorer hun bra. Må i tenkeboksen nå.

Hun skal dømme rasespesial i Mosjøen i august. Vi har storcert der oppe så vurderer å dra dit heller enn til NKK Oslo, siden det er dobbelutstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Hassi Assenmacher-Feyel (mulig HUN ikke bruker Feyel lengre) er en anerkjent allrounddommer fra Tyskland. Dvs at hun er autorisert til å dømme alle hunderaser, og i mange hundemiljøer ansett for å være veldig, veldig dyktig.

Har sett henne slenge ut mang en tjenestehund pga tannmangler ("typisk tysk"), men er superkoselig i ringen og smiler fra øre til øre når hun gjør det..

Liker henne veldig godt på min rase (hun liker alltid mine hunder...) - her er hun ikke "hysterisk" på noe som helst, men ser helhet, bevegelser og nok handling/presentasjon også.

Susanne

Åh, hun er en av mine "YNDLINGSDOMMERE" Ikke bare fordi hun har satt opp mine hunder, men også fordi hun- etter min mening- skriver meget treffende kritikker, er utrolig hyggelig i ringen, tar seg god tid- og forklarer til nye utstillere. Em herlig behagelig dommer!

Jeg kan bare skrive under på dette. Hun var dommer den første gangen jeg skulle stille ut valp. Veldig trivelig og behagelig dommer som gjorde at jeg roet ned nervene mine veldig :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha - jeg visste ikke at han var hun :blink:

Store hunder er vel ikke helt positivt hva angår C, men på helhet scorer hun bra. Må i tenkeboksen nå.

Hun skal dømme rasespesial i Mosjøen i august. Vi har storcert der oppe så vurderer å dra dit heller enn til NKK Oslo, siden det er dobbelutstilling.

Altså jeg har bare stilt for henne en gang, så jeg vet ikke helt.. .Blondie var akkurat blitt junior da, og hun har nok blitt både bredere i kropp, bevegelser og fått bedre pels siden den gang :whistle: Men det vanket endel blått på de hvite der.. Kullbroren til Blondie som er 37 cm, hadde fått CK på den utstillingen (noe som ville gitt han storcertet, men vi kom jo for sent, så måtte bare ta til takke med en evaluering av hundene etter rasen var ferdig...) pen hund. .Absolut, men han er jo stor da.. Hvertfall forhold til B og C...

Men hun fikk en grei kritikk da:

"9,5 mnd. Fine head, a bit short.. Very dark eyes. Good ear carriers. Black pigm. Squar body. Nice lines and angulation. Hind mov close. Soft coat. Nice temper"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...