Gå til innhold
Hundesonen.no

Agility + familie

Cavalier&Collie

Recommended Posts

Skrevet

Det er ikke en type hund man kjøper viss man skal konkurere i lydighet eller agility for å si det sånn... Vet om en RR som konkurerer i lydighet, han er i 2. klasse nå. Og mener å ha hørt at det har vært RR høyere opp også. Men jeg synes selv det går greitt å trene lydighet med Aro, og de andre på dressuren er og flinke. Ingen av oss trener for å konkurere da. Jeg trener sammen med oppdretter og andre RRer (+ noen dobbiser av og til.) En RR må ha noe å jobbe for. F.eks. Aro, han er veldig glad i å leke så dette blir brukt til belønning (+ godbiter på rolige øvelser)

Men nå skal jeg prøve klikkertrening å tror at det er en bedre måte for oss å trene på, bare vi får litt gang på det :wink: Jeg er likesom midt mellom to forskjellige treningsmåter akkuratt nå og føler meg litt forvirret :? :wink: Så om en måned har jeg kanskje et helt annet syn på det å trene en RR :mrgreen:

Jeg skal og konkurere i Rally lydighet og tror dette er en sport som passer bedre for en RR :D

Håper dette hjalp litt?!?

Guest Vicky
Skrevet

Lykke til med klikker treningen og rally lydigheten. Syns selv rally lydighet høres spennende ut. Vet du hvor man finner klubber/organisasjoner som trener rally lydighet? kunne tenkt meg å sett/prøvd det. Høres hvertfall morro ut :D

Skrevet

Det er ikke så veldig utbredt enda, men viss du går inn på emnet Rally-lydighet er det lagt ut noen linker... Kanskje du finner ut mer der :D

Skrevet

BC og Sheltie er vel rasene som konkurrerer mest i eliten. Cavalieren er også en god agilityhund:)

Stiller også en RR i eksteriør.. Hun heter Cita, akkurat som min:)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...