Gå til innhold
Hundesonen.no

Registrert eier på hunden...


TonjeRA

Recommended Posts

Nå er det to uker siden vi hentet Ailo i Sverige...Eierskifte til SKK ble sendt dagen etter vi hentet han, altså for 14 dager siden, og omregistreringen til NKK ble send for en uke siden...Likevel er det fortsatt ingen registrert eier på vofsen min hverken i Sverige eller i Norge...

Hvor lang tid skal det egentlig ta før jeg blir registrert som eier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi omregistrerte Diego tok det ca en uke før vi fikk regninga på omregistreringsgebyret. Etter vi hadde betalt det tok det vel ca en uke før vi fikk den norske stamtavla. Jeg ble overrasket over hvor fort det gikk. Har du fått regninga på gebyret enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sendt med alt av papirer da? Dette står på NKKs sider:

Import av staffordshire bull terrier:

1. Hunden skal være ID-merket i landet den kjøpes fra før importen finner sted (gjelder også fra Sverige).

2. Det skal tas blodprøve av hunden i det landet hunden kjøpes fra. Prøven skal sendes Blodtypelaboratoriet ved Norge Veterinærhøgskole. ID-merkingen skal kontrolleres, og skjema B skal fylles ut og sendes inn sammen med prøven. (Skjema B finnes også i en engelsk utgave.) Blodprøven skal IKKE taes i Norge.

Det er Mattilsynet som forvalter regler gjeldende for import av hund til Norge. Besøk deres sider for å få mer infomasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKK beregner generelt fire ukers saksbehandlingstid på omregistreringer, jeg formoder det kan bli mer på staff som har ekstra regler å forholde seg til. Altså må du bare ha tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...