Gå til innhold
Hundesonen.no

Grosser Schweizer Sennenhund

antonia

Recommended Posts

Topicen sier vel det meste,, men; er det noen her som har erfaring med denne rasen?

Dette er en hund jeg liker veldig godt, utseende -og str messig og bruksmessig(i allefall i følge det man kan lese på canis)! Men eneste gangen jeg har møtt en slik hund var sommeren for to år siden. Den hunden var da omlag ett år, og kunne ingenting av hverdagslydighet. Han hadde hele tiden gått løst på gården og gjort mer eller mindre som han ville.

Føler at slik jeg opplevde den hunden, og det man kan lese om den på canis, ikke stemmer helt med hverandre! Derfor lurer jeg på om det er noen der ute som kan fortelle meg litt om hvilke erfaringer de har om Grossern:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett litt på den, men dessverre ikke møtt noen enda. Møtte en blanding en gang, som jeg trodde var en grosser. spurte hvilken kennel den kom fra, men fikk vite at "sånne hunder finns ikke"... :)

Det er ihvertfall en vakthund, så den kan godt finne på å vokte litt (varsler). Ellers har den vel en del til felles med de andre sennenhundene, jeg ser den litt for meg som en stødig, litt tung hund. Håper flere kan svare her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For endel år siden trente jeg sammen med en oppdretter av rasen, via bernerklubben. Lisbeth Arum tror jeg hun het.

Iallefall - veldig trivelige hunder, og med god helse i følge henne. Så jeg har et positivt inntrykk av det lille jeg har sett iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...