Gå til innhold
Hundesonen.no

Prostitusjon

Carma

Recommended Posts

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Det er vel ingen som har sagt at man ikke blir avstumpa av å selge sex? Det vi diskuterer, er vel om det ER et overgrep og utnyttelse av kvinner når vedkommende prostituert har valgt å selge sex på lik linje som hvilken som helst annen jobb man velger?

Hah, er det DET som er fokusen for deg? Ser man det... Det viktigste for meg i denne diskusjonen er hvorvidt menn skal kunne skylde på at damer oppfører seg på en måte som gjør at driftene slår inn og de ikke kan styre seg. Og så er jeg jo fremdeles intr i å skjønne hvorfor menn vil ha sex med noen som finner dem motbydelige... Men det får jeg vel aldri svar på er jeg redd...

What? Why? *ler* :lol:

Du startet altså opp med å si at du følte deg som en mann her så da har du blitt det! Og menn kan aldri være en bitch om de ikke er superhomofile, og da blir det liksom litt på en annen måte... :D

Og så ser jeg ikke på folk som bitch om de er uenige med meg da.... :)

Dette blir jo veldig OT, men nå har vel katter, som de fleste andre domestiserte dyr, mista litt av den naturlige gangen i parring og "leken" rundt det. Men at det høres og ser voldelig ut, betyr jo ikke nødvendigvis at det ikke er frivillig - heller ikke hos folk, sant? :)

Mihihihi... nei, det er jo sant...

Men har ikke katter ganske mye av den naturlige gangen i sengekos da? Mine katter går ute så mye de vil (selv om jeg helst vil ha dem inne på natta da... øhm... det ødelegger kanskje litt.. Men uansett er de ikke "forplantningsbare".) og det gjør vel en ganske stor del av vår bekattning?

Jeg har to katter, en kastrert hann (Mini Morris) og ei hukatt (Sue Zuki) som foreløpig går på p-piller (skal steriliseres). Zuki blir rett som det er antastet av både Mini og andre hankatter! Og siden hun kjemper og hyler og prøver å komme unna, men blir holdt nede så ser det virkelig ut som en voldtekt for meg.... :D

Hun har aldri sår eller noe når hun kommer inn igjen da, selv om jeg har hørt henne frese og krangle voldsomt med noen... Mulig alle katter er sm'ere??? :D

Personlig tror jeg jeg har fått 0 igjen for å kjøpe sex - da det er en jobb for de og de nyter det sjeldent. Det har blitt fullstendig turn off for meg, men skjønner menn og kvinner som dette fungerer for også.

Er vel der jeg sliter litt, jeg greier ikke å skjønne at det skal fungere. Og så tror jeg jo ikke at "dette fungerer" gjelder for flertallet av de prostituerte... Hadde alle horer vært fornøyde med jobben sin så hadde jeg vært fullstendig for prostitusjon! Jeg skjønner virkelig tanken med at det er lite jobb for mye penger (eventuelt), det er bare sex etc og kunne helt sikkert hatt meg for penger selv (ville vært naivt å påstå noe annet, alt kan kjøpes)! Men jeg tror liksom ikke dette er det som gjelder for flertallet, altså at de kan velge når/hvor/hvem og får beholde pengene selv....

Man elsker med sin kjære og har sex med en prostituert? (håper jeg gjør meg forstått med hva jeg mener er forskjellen- er elendig til å skrive og ordlegge meg)

Ja, jeg forstår forskjellen. Men gjør "sin kjære" det når hun finner ut at hennes kjære har hatt seg med horer... Det ville være 1000 ganger mer utilgivelig enn utroskap i mine øyne, men andre ser det helt sikkert annerledes...?

Det er fordi hannkatten har en mothake på penis som risper opp hunnen når han trekker seg ut. Denne smerten stimulerer eggløsning.

For en ond ond konstruksjon! Stakkars pusedamene!! :D

...eller så var det det med sm igjen da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, er det DET som er fokusen for deg? Ser man det... Det viktigste for meg i denne diskusjonen er hvorvidt menn skal kunne skylde på at damer oppfører seg på en måte som gjør at driftene slår inn og de ikke kan styre seg. Og så er jeg jo fremdeles intr i å skjønne hvorfor menn vil ha sex med noen som finner dem motbydelige... Men det får jeg vel aldri svar på er jeg redd...

Men det har jeg da svart på? Nei, menn kan ikke skylde på damer når de ikke kan styre seg, men horer dekker et tilbud det er etterspørsel etter. Og som jeg skreiv i første innlegg, så ser jeg ikke helt at det skal være noen forskjell på å bytte sex mot penger og å bytte sex mot varer/tjenester/status - og det gjør mange jenter helt uten å blunke.

- Det vi ER uenige om, er vel om det er bare mannegriser som utnytter stakkars små pikebarn på skråplanet som utgjør et hore/kunde-forhold. Og jeg tror ikke vi blir enige der heller..

Men har ikke katter ganske mye av den naturlige gangen i sengekos da? Mine katter går ute så mye de vil (selv om jeg helst vil ha dem inne på natta da... øhm... det ødelegger kanskje litt.. Men uansett er de ikke "forplantningsbare".) og det gjør vel en ganske stor del av vår bekattning?

Jeg har to katter, en kastrert hann (Mini Morris) og ei hukatt (Sue Zuki) som foreløpig går på p-piller (skal steriliseres). Zuki blir rett som det er antastet av både Mini og andre hankatter! Og siden hun kjemper og hyler og prøver å komme unna, men blir holdt nede så ser det virkelig ut som en voldtekt for meg.... :)

Hun har aldri sår eller noe når hun kommer inn igjen da, selv om jeg har hørt henne frese og krangle voldsomt med noen... Mulig alle katter er sm'ere??? :)

Jeg nevnte vel det og, at den steriliserte Maripusen har blitt beleiret av kåte hannkatter? Så nei, jeg tror ikke katter har mye av den naturlige gangen i "sengekos". Da ville disse hannkattene hatt tilgang på brunstige hunnkatter?

Er vel der jeg sliter litt, jeg greier ikke å skjønne at det skal fungere. Og så tror jeg jo ikke at "dette fungerer" gjelder for flertallet av de prostituerte... Hadde alle horer vært fornøyde med jobben sin så hadde jeg vært fullstendig for prostitusjon! Jeg skjønner virkelig tanken med at det er lite jobb for mye penger (eventuelt), det er bare sex etc og kunne helt sikkert hatt meg for penger selv (ville vært naivt å påstå noe annet, alt kan kjøpes)!

Vel, det er vel ytterst få jobber som er morsomme hele tiden året rundt? I såfall så vil jeg ha den jobben :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer eller menn, det er nå slik at vi alle er mennesker og da gjør vi alle feil - ingen er feilfrie nemlig. Jeg unnskylder ikke noen, men hvis man kommer i en situasjon som det er større fare for 'feiling' så er det vel større fare for at det skjer på generell basis. Spesielt kvinner sier jo at menn tenker(mangel på sådan?) med feil hode også i andre situasjoner enn akkurat dette med utroskap - det er sikkert ikke uten grunn et slikt utsagn har blitt til. Både du og andre kvinner vet jo det er lett å spille på sex, så det skal vel ikke komme som en bombe at dette er pga at menn lett 'blir overstyrt' av denne driften og dermed er lett å manipulere med det.

Les bloggen og som sagt kjenner jeg ei og vet av en annen (venninne av henne) som holder på med det. Utifra denne infoen ser jeg de har for det meste en fast kundekrets og det er kun noen få de ev syns er motbydelige(disse blir filtrert vekk). Selvfølgelig er det sikkert de som syns alle er motbydelige, men tror nok det er mer de som blir presset til sex via hallik osv, så tror nok bildet er litt mer nyansert enn hva du tegner her.

Er vel der jeg sliter litt, jeg greier ikke å skjønne at det skal fungere. Og så tror jeg jo ikke at "dette fungerer" gjelder for flertallet av de prostituerte... Hadde alle horer vært fornøyde med jobben sin så hadde jeg vært fullstendig for prostitusjon!

Vi alle er vel enig om at det fins 2 typer prostitusjon, de som velger for å spe på eller ikke gidder andre jobber for de tjener for lite... altså velger selv. Så har vi de som blir presset av ulike årsaker.

Jeg forholder meg til de som selv velger dette og jeg mener det er et fritt land der alle bør få velge selv om de vil gjøre det ene eller andre. Om nå du ville ha valg å prostituere deg, så må det jo være opp til deg - det er vel ikke noe jeg eller andre har noe med - spesielt ikke å dømme deg for et valg du da har gjort, bare for at DE syns sex skal være innenfor a4 'godjente' rammer. Vi er forskjellige og så lenge ingen går inn for å skade eller påføre andre bevist skade. (ja, kunden kan få fam ødelagt osv, men som det ble sagt, så er det hans valg og prostitusjon er lovlig - kjøpe er ikke)

Forøvrig klager ofte folk på jobbene sine og er møkklei - der blir de forøvrig styrt av arbeidstid, ferier osv osv ... noe de prostituerte kan styre selv, da de er sine egne 'herrer' og mange tjener da også ganske så godt og kan nyte fritiden (som det er mye mer av også) til ting de vil... for de har råd til det. F.eks en sydentur hver mnd

Ja, jeg forstår forskjellen. Men gjør "sin kjære" det når hun finner ut at hennes kjære har hatt seg med horer... Det ville være 1000 ganger mer utilgivelig enn utroskap i mine øyne, men andre ser det helt sikkert annerledes...?

Begge deler er utroskap da - hvis man går bak ryggen på den andre. Har jeg ikke kunne tilfredsstille damen min, så så jeg heller at hun hadde gått til noen som har tilbudt en tjeneste enn at hun hadde måtte fått 'klaff' med en annen for å gjøre det... da har det vært mer enn bare akten sex som har vært til stedet. Hadde også foretrukket det hvis utro, for da har hun vært der for sex'en og jeg hadde sluppet å tenkt på ... var han så grei, pen, god, kjent han lenge, en som hun kanskje kunne vært sammen med for de påsser så godt osv, for hvorfor hun hadde hatt seg med han. Med en prostituert hadde ikke samme tanker dukket opp tror jeg, for der har hun hatt det godt bare pga det er en som kunne jobben sin på henne og ikke noe mer. Da har jeg også vist at hun mest sannsynlig har hatt det godt uten at fyren har nytt det like bra som en ev ukjent hun har møtt og der det muligens har gått for han etter 2 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei, en slik statistikk finnes ikke. Vi kjenner til titalls antall hunder som er avlivet, noen bare for bagateller og andre uten bevis, vi vet siden vi har fulgt med i sakene hva som lå til grunn og hvordan de endte. Ifølgje Martinsen har alle som har klaga på avlivingsvedtak sidan 2014 fått avslag. Det finst ingen nasjonale tal for kor mange hundar som blir avliva kvart år. Berit visste ingenting då hunden vart avliva Quercus og Nala De siste fire årene har politiet sørget for at 77 hunder er blitt avlivet på bakgrunn av den nye hundeloven. Fra 2014 til 2018   Det har ikke blitt bedre etter den nye hundeloven kom i 2021 - 2022 for politi og rettsvesen som selv mangler kompetanse på hunder og hundeatferd bruker bare klipp og lim fra tidligere vedtak og domsavgjørelser. Dette er bare så trist både for hundene og deres eiere og jeg lurer på hvor mange saker vi ikke har hørt om enda. Noen av sakene er tilfeldig at vi fikk høre om og det var dette som var bakgrunn for å spørre her på forumet.                
    • Utallige? Hvor mange hunder har blitt avlivet i Norge etter anmeldelser de siste 10 årene? Jeg antar det finnes klar statistikk på dette?
    • "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
    • Hvem er "vi" i denne saken? Det har vært flere avlivingssaker de siste årene, og mange som kjemper mot. Enkelte av sakene har virket ganske urimelige, men uten å ha førstehåndskjennskap til situasjonen og saksbehandlingen så er det vanskelig å si hva som er riktig. Politiet har rutiner for dette, og jeg vil tro at det langt oftere er tilfelle at slike saker blir henlagt, enn at en hund avlives. Både på grunn av kapasitet, bevissituasjon og fakta. En avliving foretas ikke normalt etter vurdering av en enkelt saksbehandler og om de har en god eller dårlig dag. Politiet har hundekyndige folk der minst to ulike vurderer en hund før et slikt vedtak. Jeg er sikker på at noen som kjenner systemet bedre enn meg kan beskrive prosessen fra anmeldelse til potensiell avliving av hund. Likevel er politiet også mennesker med ulike meninger og motivasjoner og systemet kan svikte.  Jeg har vært på forumet her en del år nå, og kan ikke huske at noen her har fått hunden sin avlivet etter anmeldelse, selv om noen har vært borti uheldige tilfeller med bitt. Men flere av sakene som har vært i media har selvfølgelig vært diskutert her også.
    • Jeg ønsker å høre om hundeeiere her på forumet har opplevd å få sin hund avlivet etter uhell hvor saken ble anmeldt til politiet? Uansett, dette er viktig informasjon om du ikke har opplevd det - enda. Vi har fulgt en del slike saker over mange år og er sjokkerte over hvor små hendelser som skal til, et lite rift i et klesplagg eller et lite blåmerke, hunden blir omtrent alltid dømt til døden selv om den har opptrådt helt normalt i gitte situasjoner. Gjengangeren i sakene er at politi og rettsvesen helt uten kompetanse på hund bryter hundeloven, forvaltningsloven og dyrevelferdsloven for å gå til slike drastiske skritt. Nå har vi sett så mye urett er blitt begått at vi har valgt å skrive brev til justisministeren, der har vi tatt for oss den siste saken hvor hunden Milo skal avlives selv om han sto fastbundet i et bånd på ca. en meter og uten fluktmulighet bet han en unge. Det finnes sprikende forklaringer på hendelsen, men felles for de to vitnene som ble avhørt er at hundens handlinger ikke kan betegnes som uprovosert, og det var ikke flere bitt eller skadeomfang som oppfyller kravet til betydelig skade. Andre tiltak skal da etter loven prøves først, men politiet går rett til avliving som de nesten helt uten unntak gjør uansett foranledning og skadeomfang. Et fåtall, kan telles på en hånd, har hatt flaks og truffet en menneskelig saksbehandler eller noen som kan litt om normal hundeatferd, men sånn skal det ikke være at hundens liv avgjøres av hvilket politidistrikt som får saken. Brev til Justis- og beredskapsminister Astri Aas-Hansen ligger her: Vi krever at politi og rettsvesen følger loven Vil du forebygge at din hund blir neste offer for offentlig maktmisbruk anbefales det på det sterkeste å underskrive brevet. Alle kan være uheldige og neste gang er det kanskje deg og din hund det gjelder, men da er ingen der som vil kunne gjøre noe for dette er siste mulighet for å få stanset denne praksisen. Alt annet er prøvd.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...