Gå til innhold
Hundesonen.no

Enda et objektiv spørsmål her :P

civga

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har en Canon EOS 400D, en vanlig kit-linse og en vanlig zoomlinse på 75-300mm + eksternblits.

Vil jo ha en zoom-objektiv til 300 mm. Men enten Sigma eller Makro, kan noen enda fortelle meg hva forskjellen på de to er?

Objektet skal brukes til å ta portrett og actionbilder av hunder og naturbilder.

Noen som har forslag eller link til noen brae sider hvor man kan få kjøpt objekter til rimelig pris?

Skrevet

Det er veldig enkelt å forklare... :lol:

Sigma er en produsent av objektiver, filter osv osv.

Makro er en type objektiv/program m.a.o. Nærbilder av for eks øye, insekt og osv blir Makro brukt på. :thumbs:

Skrevet
Det er veldig enkelt å forklare... :)

Sigma er en produsent av objektiver, filter osv osv.

Makro er en type objektiv/program m.a.o. Nærbilder av for eks øye, insekt og osv blir Makro brukt på. :)

Takk Bambi! :icon_confused:

Da har jeg bestemt meg for hva jeg skal kjøpe, skal kjøpe to objekter. En Makro og en Sigma, men noen som har forslag til noen brae objekter som jeg kan kjøpe? Og eventulelt hvor?

Skrevet
Da har jeg bestemt meg for hva jeg skal kjøpe, skal kjøpe to objekter. En Makro og en Sigma, men noen som har forslag til noen brae objekter som jeg kan kjøpe? Og eventulelt hvor?

Tror du misforstid Bambi litt, Sigma er produsenten - de produserer så og si alle typer objektiver, inkludert dedikerte macrobjektiver som er spesielt gode på å ta nærbilder av små ting. Ikke så lett å anbefale noe, uten mer spesifisert prisklasse, ønsket lysstyrke, brennvidde osv.

Skrevet
Tror du misforstid Bambi litt, Sigma er produsenten - de produserer så og si alle typer objektiver, inkludert dedikerte macrobjektiver som er spesielt gode på å ta nærbilder av små ting. Ikke så lett å anbefale noe, uten mer spesifisert prisklasse, ønsket lysstyrke, brennvidde osv.

Jepp :lol:

Skrevet

Litt usikker på om jeg forstod spørsmålet ditt, men har et macro-objektiv som jeg er godt fornøyd med.

Husker ikke hva det koster, men det var rimelig. :lol:

Det er et Sigma 17-70mm. Husker ikke hele navnet, men tror Sigma bare laget det ene som er 17-70.

Dette objektivet fungerer greit til landskapsbilder (siden det har litt vidvinkel) og portretter, men er kjempebra til makrobilder (eks av insekt).

Siden du allerede har et zoomobjektiv fra 75-300mm lurer jeg på hvorfor du vil ha nok et zoomobjektiv som går til 300mm?

Er det noe spesielt du er misfornøyd med? Eller er du på jakt etter noe spesielt som det objektivet du har mangler?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...