Gå til innhold
Hundesonen.no

MH i år?


Aussieglis

Recommended Posts

Lurer på om det er helt umulig å få plass på en MH i år i Norge? Har akkurat funnet ut at det blir for dyrt å reise til Sverige om 2 uker for å gå MH, så nå vurderer jeg til og med en k-test hvis det ikke er MH plasser å oppdrive i år.

Er innstilt på å reise en del så det er ikke så viktig med sted, så lenge det er en togstasjon i nærheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har en her i Tromsø i August - kontakt schafer.troms@klubb.nkk.no og hør om du kan tinge plass. Jeg sendte mail i Januar og fikk "tinget" plass, så mailer de oss nærmere MH'en for å høre om du faktisk skal være med og detaljer om innbetaling.

Dermed kan du jo "rykke fram i køen" om det er noen som ikke gidder allikvel.

Ellers aner jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt dem og flere andre mail og vurderer å sende noen klubber i sverige mail. Man kan jo være heldig og få plass, for som du sier, folk melder avbud. Mange melder på hos flere klubber og må jo derfor si ifra seg plasser... Så jeg får vel bare krysse fingrene. :)

Takk for tips du og labbis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi"...det vil si, NSchK avd Nordenfjeldske har ledige plasser på MH i høst. 8 november. Men vi starter ikke å ta i mot påmeldinger før 8 september. Vi har gjort det sånn med hensyn til påmeldinger fordi alle plasser ikke skal bli bort bestilt nesten før terminlista er ute.

http://www.team-nordenfjeldske.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom forresten på at den her i Tromsø er litt øde til - i Ramfjorden. Men for all del skal jo vi bortover, så med mindre du kommer kjørende fra innlandet (Ramfjorden er 40-60 min sør for Tromsø) kan du sikkert sitte på med oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
En annen ting, som jeg regner med du vet, men jeg sier det for sikkerhets skyld. My må være omregistrert til NKK (om hun ikke allerede er det), og NKK bruker laaaaang tid på det :)

Tror nok hun er reg. i NKK om noen uker eller så, sendte inn papirer for noen dager siden så de kan vel ikke bruke hele sommeren på det heller håper jeg. Hørte det tar rundt 3-4 uker vanligvis før de er omregistrerte.

Men hvorfor går alle rundt og "snakker" om at jeg ikke har omregistrert My enda? What's the deal about that liksom? Skjønner ikke det der helt... Er vel min sak om jeg omregistrerer hunden min når den er 8 uker eller når den er 16mnd. :)

(og nei, dette er egentlig ikke myntet på deg, men fikk spørsmål om akkurat det samme for noen dager i siden i gjesteboka mi.. Syntes det virket så fjernt.. Jeg sitter ikke å sjekker opp andre sine hunder på dogweb bare for å ha noe å sladre om ihvertfall..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok hun er reg. i NKK om noen uker eller så, sendte inn papirer for noen dager siden så de kan vel ikke bruke hele sommeren på det heller håper jeg. Hørte det tar rundt 3-4 uker vanligvis før de er omregistrerte.

Men hvorfor går alle rundt og "snakker" om at jeg ikke har omregistrert My enda? What's the deal about that liksom? Skjønner ikke det der helt... Er vel min sak om jeg omregistrerer hunden min når den er 8 uker eller når den er 16mnd. :)

(og nei, dette er egentlig ikke myntet på deg, men fikk spørsmål om akkurat det samme for noen dager i siden i gjesteboka mi.. Syntes det virket så fjernt.. Jeg sitter ikke å sjekker opp andre sine hunder på dogweb bare for å ha noe å sladre om ihvertfall..)

Eh, beklager.. Jeg liker å følge med på hundene rundt om for å ha meg en oversikt. Jeg sladrer ikke rundt om ting og dritt, men jeg liker å følge med, ha en oversikt. Jeg er raseentusiast og dermed følger jeg også flittig med på dogweb både på aussie, riesen, ridgeback m.m for å se. Dermed så jeg også at hun ikke var registrert og tenkte bare nevne det for deg.

Jeg bryr meg katta om når folk regger hundene sine eller ikke. Det eneste jeg "bekymrer" meg over er at du kanskje ikke var klar over at NKK er treeeege og dermed kanskje ikke når MH'n du håpet på å få. Jeg fatter ikke hvor folk tar det fra at alle sitter og sladrer om alt.. Jeg hører ikke noe jeg, også lever jeg lykkelig i den verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(og nei, dette er egentlig ikke myntet på deg, men fikk spørsmål om akkurat det samme for noen dager i siden i gjesteboka mi.. Syntes det virket så fjernt.. Jeg sitter ikke å sjekker opp andre sine hunder på dogweb bare for å ha noe å sladre om ihvertfall..)

Kanskje fordi jeg ville syns det var dumt for deg om du ikke var klar over det, og reiste langt avgårde for å teste, for så å bli avvist når du kom fram. Men skal huske det til en annen gang.

Jeg la det faktisk som en privat kommentar i gjesteboken din - siden jeg ikke fant noen mailadresse. Nå så jeg jo at privat post er noe du legger ut på nett - så kommer ikke til å kontakte deg for ettertiden om noe som omhandler noe utenom internett. Det tok forresten 6 uker da jeg omregistrerte.

Kommer til dogweb så er du kanskje klar over funksjonen som heter siste oppdateringer (om du har vært innom dogweb da) - og siden det ikke registreres flere 1000 hunder i måneden av aussie så legger man jo faktisk merke til hva som blir oppdatert og hvilke hunder.

Å kalle det for sladder at man ønsker at du ikke skulle oppleve å bli disket fra en prøve - ja det får du ta på egen kappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi jo fått kværna opp i det Mailin, så jeg orker ikke å svare deg her også :)

Ellers så er det er et svært kontaktskjema med egen side i hovedmenyen på hjemmesiden min, med bilde av My som sitter ved siden av en PC rett på siden av kontaktskjemaet. Hvordan kan jeg gjøre det synligere? :)

Også sier det jo egentlig seg selv at hunden må være registrert for å kunne delta på MH. Det står jo også oppført i alle regelverkene... Hadde det vært bare for å informere, hvorfor ikke sende en PM på et forum, ta kontakt på MSN eller sende en mail? Jeg fant ingen måte å kontakte deg heller på, så hvis du skulle fått sett svaret mitt måtte jeg gjøre det offentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også sier det jo egentlig seg selv at hunden må være registrert for å kunne delta på MH. Det står jo også oppført i alle regelverkene... Hadde det vært bare for å informere, hvorfor ikke sende en PM på et forum, ta kontakt på MSN eller sende en mail? Jeg fant ingen måte å kontakte deg heller på, så hvis du skulle fått sett svaret mitt måtte jeg gjøre det offentlig..

Åja det fungerer, men da har du jo all mulighet til å kontakte meg - har vel til og med telefonnummeret mitt. Kan ikke se hvordan infoen krevde ett svar heller. Hva er forskjellen på å informere gjennom privat melding, PM eller MSN - ville vel alle vært sladder for deg.

Grunnen til at jeg tipset deg var faktisk at du for ett par uker siden på ett annet forum ville ha hjelp til å tolke regelverk fordi du ikke forsto det - og flere har vel faktisk gjennom årene gått i fella med å møte opp uten rett papirer i orden. Men igjen - unnskyld for at jeg brydde meg om det. Skal aldri igjen skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skriver at jeg ikke ville tolket det som sladder hvis jeg hadde fått en PM eller whatever, så ville det jo ikke vært sladder i mine ører.

Folk er forskjellige, og ting oppfattes forskjellig. FOLK oppfattes forskjellig ikke minst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skriver at jeg ikke ville tolket det som sladder hvis jeg hadde fått en PM eller whatever, så ville det jo ikke vært sladder i mine ører.

Folk er forskjellige, og ting oppfattes forskjellig. FOLK oppfattes forskjellig ikke minst..

Men er det noen vits i å tolke alt så negativt da? Jeg ser ikke noe negativt ladet ved det de andre skriver. De ønsket vel bare at du skulle slippe å møte opp til en MH, som du ikke kan delta på. Jeg kjenner flere som har gått i den fella, og de ville nok gjerne satt pris på å få info før de reiste mange mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...