vofsen Skrevet 21. April 2009 Rapporter Share Skrevet 21. April 2009 Jeg har tenkt på å skaffe meg hund til neste vår, men er ikke helt sikker på hvilken rase. Jeg har tenkt mye på Nova scotia duck tolling retriever da jeg tror at denne vil passe meg, men jeg har ikke hatt hund før så er i gang med å samle så mye ifno som mulig. Andre hunder jeg kunne tenkt meg er: kooikerhund, Flat coated retriever og hovawart. Jeg er innstilt på å bruke mye tid på hunden og vil bruke den til blant annet lydighet, konkurranse, AG, kløv og tur. Jeg lurer på om det er noen som vet om noen seriøse oppdrettere som dere kan anbefale meg, som dere kanskje selv er fornøyd med. Jeg sjekker også ut en del oppdrettere selv via nett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silje Skrevet 21. April 2009 Rapporter Share Skrevet 21. April 2009 Gratulerer med valpeplaner! Nå virker det ikke helt som om du har bestemt deg for rase enda, og det er jo litt forskjell både i gemytt, størrelse og bruksområde i rasene du har sett for deg. Jeg ville prøvd å samle inn informasjon, takontakt med raseklubbene, oppsøk eiere og oppdrettere av rasen og få høre deres inntrykk av rasen. Så kan du sette deg ned å bestemme deg for hvilken rase som passer deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar