Gå til innhold
Hundesonen.no

Vill etter halen sin...


shira09

Recommended Posts

Kommer helt an på.

Noen sier det klør, noen sier det er stress og for mye stimuli, andre sier det er kjedsomhet og for lite stimuli. Jeg sier det er litt av alt, du må se an situasjonen hunden gjør det i. Min hund gjør det f.eks kun når hun er frustrert. Hvis jeg har disket opp en skikkelig mindtrap for henne, eller stengt av et område av huset.

Selvfølgelig - det er ikke noe sunt å la hunden gjøre dette i fri vigør. Da henger de seg gjerne opp i det som alle andre barn, og jo mer de gjør det jo enklere blir det å gjøre det neste gang. Avled om det blir for intenst, eller ignorer det om det er frustrasjon.

Bare liten valp nå så "my bet" er at valpen bare leker seg :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Min gjør det når hun er oppgira/stressa/utålmodig.. feks om vi skal på tur/trening og hun syns jeg bruker litt for lang tid på å gjøre seg i stand.. Hun gjorde det mer da hun var valp, da klarte jeg ikke helt å koble hvorfor.. Da brukte jeg å avlede, det var ganske lett.. ropte på henne, fant på noe gøy osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette kan dreie seg om tvangspreget adferd, manisk, compulsive behaviour syndrome.

Medisinen er miljøskifte, endring i vaner - vanligvis ved å gi mer oppmerksomhet på annen adferd, finne på flere aktiviteter. Kan også medisineres med antidepressiva i tillegg.

En må aldri oppmuntre slik adferd, bryt den kvikkest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...