Gå til innhold
Hundesonen.no

Avliving av hund.

Olsenbanden

Recommended Posts

Jeg lurer litt på jeg, hva som får en til å tro at tyveri ikke er ulovlig? Olsenfrøkna visste ikke at det var ulovlig at noen stjal hunden hennes? Noe skurrer i mine øyne når jeg leser det.

Noen ganger utarter tråder litt, fordi TS har en konkret erfaring som grunnlag for å innledningsvis starte en diskusjon på generellt grunnlag. Når den private erfaringen etterhvert kommer fram, er det ikke alltid at kartet og terrenget matcher helt. Hvis man da holder tilbake informasjon, eller pynter litt på sannheten, er det fort gjort å begynne å motsi seg selv og etterhvert henger ingenting på greip.

Jeg sier ikke at dette er tilfellet her, men sånn til Barmand og andre som foretrekker generelle, saklige og ikkekonfronterende diskusjoner: Noen ganger er det lurt å komme med sin egen historie og ta utgangspunkt i den, hvis det egentlig er noe i det man selv har opplevd man lurer på. Det er heller ikke farlig å være ærlig om egen tilkortkommenhet. Det som kan bli dumt er å pynte på en virkelighet som det alltids er noen som kjenner og skyve alt ansvar over på noen som kanskje egentlig også har sin verson av hendelsesforløpet, men blir fratatt muligheten til å komme med den på et forum de færreste hundefolk egentlig er medlem av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 154
  • Created
  • Siste svar
*snip*

Det som kan bli dumt er å pynte på en virkelighet som det alltids er noen som kjenner og skyve alt ansvar over på noen som kanskje egentlig også har sin verson av hendelsesforløpet, men blir fratatt muligheten til å komme med den på et forum de færreste hundefolk egentlig er medlem av.

Der sa du akkurat det jeg har prøvd å formulere tusen ganger nå, og grunnen til at jeg i det hele tatt postet de to forrige innleggene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du akkurat det jeg har prøvd å formulere tusen ganger nå, og grunnen til at jeg i det hele tatt postet de to forrige innleggene mine.

tusen gangene å ja :S må si du har vært engasjert gitt.. :S

Kan vi prøve å holdes oss til saken- altså hva debatten handler om.

Det har ingenting med debatten å gjøre de private sakene.

Jeg svarte bare på det som ble spurt om, og det trenger ikke å bli dratt lenger ut i denne debatten- etter det så ble det en privat debatt her. Noe som ikke var poenget.

Debatten handler om Avliving av hund, og at JEG synes det burde vært strengere og hva deres synspunkt er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på jeg, hva som får en til å tro at tyveri ikke er ulovlig? Olsenfrøkna visste ikke at det var ulovlig at noen stjal hunden hennes? Noe skurrer i mine øyne når jeg leser det.

Skurr så mye det vil, men sorry for at jeg har problemer å vansker for å forstå enkelte ting å sammenhenger da. Jeg klarte ikke å forstå at det var tyveri akkurat der å da. Jeg var såpass lei og trist da dette inntraff at jeg ikke tenkte like langt som deg.

Ikke alle har det så enkelt for å lære, skjønne og huske like mye som andre. :P

Tenk litt på at noen andre sliter med å uttale seg riktig, i sammenhenger med saker. Jeg har vansker med å snakke for meg. Tro det eller ei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg venter fortsatt på ett eller annet som kan bekrefte at det er ett reelt problem jeg. At folk avliver hunder de ikke i utgangspunktet skulle ha avlivet.. For med de tre historiene som har blitt referert til her, om de i det hele tatt er representative, så utgjør jo det bare en liten promille av det totale antall hunder som blir "rettmessig" avlivet hvert år, så jeg lurer fortsatt på om dette er ett problem eller om det er en konstruert problemstilling for de som har en personlig agenda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...