Gå til innhold
Hundesonen.no

Avliving av hund.

Olsenbanden

Recommended Posts

Skrevet
Jeg lurer litt på jeg, hva som får en til å tro at tyveri ikke er ulovlig? Olsenfrøkna visste ikke at det var ulovlig at noen stjal hunden hennes? Noe skurrer i mine øyne når jeg leser det.

Noen ganger utarter tråder litt, fordi TS har en konkret erfaring som grunnlag for å innledningsvis starte en diskusjon på generellt grunnlag. Når den private erfaringen etterhvert kommer fram, er det ikke alltid at kartet og terrenget matcher helt. Hvis man da holder tilbake informasjon, eller pynter litt på sannheten, er det fort gjort å begynne å motsi seg selv og etterhvert henger ingenting på greip.

Jeg sier ikke at dette er tilfellet her, men sånn til Barmand og andre som foretrekker generelle, saklige og ikkekonfronterende diskusjoner: Noen ganger er det lurt å komme med sin egen historie og ta utgangspunkt i den, hvis det egentlig er noe i det man selv har opplevd man lurer på. Det er heller ikke farlig å være ærlig om egen tilkortkommenhet. Det som kan bli dumt er å pynte på en virkelighet som det alltids er noen som kjenner og skyve alt ansvar over på noen som kanskje egentlig også har sin verson av hendelsesforløpet, men blir fratatt muligheten til å komme med den på et forum de færreste hundefolk egentlig er medlem av.

• Svar 154
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
*snip*

Det som kan bli dumt er å pynte på en virkelighet som det alltids er noen som kjenner og skyve alt ansvar over på noen som kanskje egentlig også har sin verson av hendelsesforløpet, men blir fratatt muligheten til å komme med den på et forum de færreste hundefolk egentlig er medlem av.

Der sa du akkurat det jeg har prøvd å formulere tusen ganger nå, og grunnen til at jeg i det hele tatt postet de to forrige innleggene mine.

Skrevet
Der sa du akkurat det jeg har prøvd å formulere tusen ganger nå, og grunnen til at jeg i det hele tatt postet de to forrige innleggene mine.

tusen gangene å ja :S må si du har vært engasjert gitt.. :S

Kan vi prøve å holdes oss til saken- altså hva debatten handler om.

Det har ingenting med debatten å gjøre de private sakene.

Jeg svarte bare på det som ble spurt om, og det trenger ikke å bli dratt lenger ut i denne debatten- etter det så ble det en privat debatt her. Noe som ikke var poenget.

Debatten handler om Avliving av hund, og at JEG synes det burde vært strengere og hva deres synspunkt er.

Skrevet
Jeg lurer litt på jeg, hva som får en til å tro at tyveri ikke er ulovlig? Olsenfrøkna visste ikke at det var ulovlig at noen stjal hunden hennes? Noe skurrer i mine øyne når jeg leser det.

Skurr så mye det vil, men sorry for at jeg har problemer å vansker for å forstå enkelte ting å sammenhenger da. Jeg klarte ikke å forstå at det var tyveri akkurat der å da. Jeg var såpass lei og trist da dette inntraff at jeg ikke tenkte like langt som deg.

Ikke alle har det så enkelt for å lære, skjønne og huske like mye som andre. :P

Tenk litt på at noen andre sliter med å uttale seg riktig, i sammenhenger med saker. Jeg har vansker med å snakke for meg. Tro det eller ei!

Guest Gråtass
Skrevet

Jeg venter fortsatt på ett eller annet som kan bekrefte at det er ett reelt problem jeg. At folk avliver hunder de ikke i utgangspunktet skulle ha avlivet.. For med de tre historiene som har blitt referert til her, om de i det hele tatt er representative, så utgjør jo det bare en liten promille av det totale antall hunder som blir "rettmessig" avlivet hvert år, så jeg lurer fortsatt på om dette er ett problem eller om det er en konstruert problemstilling for de som har en personlig agenda..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...