Gå til innhold
Hundesonen.no

Mine hunder i dogweb


Shilamon

Recommended Posts

pappa fortalte meg i påsken om den fine funksjonen i dogweb som heter "Mine hunder", men når jeg skulle inn der for å se (mest for morro da jeg vet at jeg bare har en hund:P) var det ingen hund å finne.

Flere som har opplevd det? og eventuelt vet hvorfor det er slik og hva man kan gjøre for å få dette rett?

Er ikke supernøye, men om vi etterhvert skal starte på prøver og delta på utstilling er det jo greit å finne hunden litt kjapt, samt at det er morro å ha sin egen hund under mine hunder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt, eller bare komplisert, forklart TROR jeg det er fordi at NKK opererer med noe som kalles ID-nummer (eller medl.nummer) på alle sine "folk".

Man får ett slikt nummer som eier av en hund, også kan man ha fått et nytt når man ble medlem av en hundeklubb. Hvis man har forskjellige slike vil ikke data'n (eller DogWeb) vite at du faktisk er DU. Og da har du tilgang på DogWeb'en via ditt klubbmedlemsnummer, og da vil hunden(e) mangle på "Min Side".

Jeg har opp igjennom årene har mange hunder registrert på meg, men kanskje bare halvparten står under Mine Hunder på DogWeb. For min del spiller det ingen rolle (da hundene som mangler er borte for alltid), men i ditt tilfelle ville jeg hørt med NKK slik at du får ført inn hunden din på samme. Det bør ikke være så vanskelig for dem å "koble" sammen disse opplysningene.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem.

Jeg meldte meg inn i NKK(aldri vært medlem før), gikk inn på dogweb og sjekka ut. Men hunden min sto ikke som min hund. Så jeg ringte til NKK, og da fikk jeg vite at jeg allerede hadde en medlemskonto fra før, der hunden min sto som min hund.

Snodig, for jeg har aldri vært medlem før.. Så det endte med at jeg 'byttet' medlemskonto og ufrivillig støttet nkk med en eksra medlemsavgift ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, om jeg forstod dette rett:

Når jeg sendte inn eierskiftepapirer så ble jeg registret med en "konto" hos NKK? Men siden den er opprettet automatisk, uten hensyn til tidligere medlemskap (tror jeg var medlem av NGK før jeg kjøpte hunden), så klarer ikke databasen og koble at det er jeg som er eier på hunden?

Jeg kommer ikke til å betale dobbelt medlemskap (det har de allerede prøvd på en gang i år:P), men det bør vel gå greit å ordne uten at jeg gjør det?

Hunden finner jeg forøvrig når jeg søker han opp, men NKK har nok ikke skjønt at Medlem meg og eier meg er samme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
hmm, om jeg forstod dette rett:

Når jeg sendte inn eierskiftepapirer så ble jeg registret med en "konto" hos NKK? Men siden den er opprettet automatisk, uten hensyn til tidligere medlemskap (tror jeg var medlem av NGK før jeg kjøpte hunden), så klarer ikke databasen og koble at det er jeg som er eier på hunden?

Jeg kommer ikke til å betale dobbelt medlemskap (det har de allerede prøvd på en gang i år:P), men det bør vel gå greit å ordne uten at jeg gjør det?

Hunden finner jeg forøvrig når jeg søker han opp, men NKK har nok ikke skjønt at Medlem meg og eier meg er samme:)

Da tar du kontakt med de og sier at "medlemsnr ditt og medlemsnr datt" er samme person. Snakk med de i medlemsservice, de kan sikkert ordne opp i det :ahappy:

Selv så står en av hundene i vårt A-kull oppført på oss som eiere, selv om han har flyttet til utlandet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gi dem medl.nummeret ditt (som står på fakturaen for medl.skapet) og henvis til at hunden din mangler på dette. Så greier de sikkert å koble dette sammen uten større problemer. Det er jo liksom dèt som er hele clou'et med "Min side" der vil jeg tro..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, om jeg forstod dette rett:

Når jeg sendte inn eierskiftepapirer så ble jeg registret med en "konto" hos NKK? Men siden den er opprettet automatisk, uten hensyn til tidligere medlemskap (tror jeg var medlem av NGK før jeg kjøpte hunden), så klarer ikke databasen og koble at det er jeg som er eier på hunden?

Jeg kommer ikke til å betale dobbelt medlemskap (det har de allerede prøvd på en gang i år:P), men det bør vel gå greit å ordne uten at jeg gjør det?

Hunden finner jeg forøvrig når jeg søker han opp, men NKK har nok ikke skjønt at Medlem meg og eier meg er samme:)

Utfordringen hos NKK er å vite sikkert at person X og person X faktisk er en og samme.

Si at du ligger inne i NKKs database fordi du er medlem av en hundeklubb.

Du har et relativt vanlig navn, og i mellomtiden flytter du. Så kjøper du ny hund, som skal føres over på deg. Standard prosedyre er at saksbehandler søker i databasen for å se om du ligger inne fra før av. Men om de får opp 37 Eva Olsen, og ingen har samme adresse som den som oppgis i eierskiftepapirene - da kan de jo ikke ta sjansen på at du er en av de 37 Eva Olsen, de kan ikke vite hvem av dem du er og at du har flyttet. Dermed legger de deg inn på nytt, for sikkerhets skyld. Og slik blir du liggende to ganger.

Så gifter du deg, og får i mellomtiden navnet Eva Hansen. Du glemmer å melde fra til NKK om navneendringen din. To år senere kjøper du ny valp, saksbehandler finner ingen Eva Hansen på akkurat den adressen, og legger deg inn en tredje gang for å være sikker på ikke å gjøre noe feil med en annen Eva.

Derfor ber en ofte om telefonnummer, siden det av og til er den mest permanente opplysningen hos mennesker, særlig hvis de har navn som ikke er uvanlige eller sjeldne.

Og derfor er det viktig å melde fra om adresseendring til NKK, eller navneendring, eller nytt telefonnummer. Det kan en også gjøre selv via Min Side på nkk.no

Det er ikke vanskelig å få slått sammen de to Eva Olsen, og gjort om etternavnet til Hansen, slik at dine tre personer i NKKs database blir en. Det koster ingenting og har ikke noe med medlemskap å gjøre. Men det må gjøres av NKK, det kan du ikke gjøre via Min Side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har problemer med å i det hele tatt bruke dogweb. Jeg har kun tilgang til å melde på til utstillinger. Jeg kan ikke søke på hunder ol. Jeg har send mail, men fikk kun svar på et annet spørsmål. Jeg har nå tatt opp spørsmålet så jeg håper det blir fikset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har problemer med å i det hele tatt bruke dogweb. Jeg har kun tilgang til å melde på til utstillinger. Jeg kan ikke søke på hunder ol. Jeg har send mail, men fikk kun svar på et annet spørsmål. Jeg har nå tatt opp spørsmålet så jeg håper det blir fikset.

Kommer du ikke inn på DogWeb, eller mer spesifikt hva er problemet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også problemer med DogWeb'en i begynnelsen (og får det sånn til og fra ennå), men etter litt justering på sikkerhetsnivå + pop up blokker'n - så fungerer alt som en drøm igjen...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe OT, men denne tråden minner meg på at jeg må få inn Norma på "Min side". Jeg tenker alltid at jeg skal kontakte NKK når jeg melder på til utstilling e.l. og må lete henne opp manuelt, men glemmer det fram til neste gangen jeg melder på noe igjen. Og så videre :icon_confused: Til helga kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe OT, men denne tråden minner meg på at jeg må få inn Norma på "Min side". Jeg tenker alltid at jeg skal kontakte NKK når jeg melder på til utstilling e.l. og må lete henne opp manuelt, men glemmer det fram til neste gangen jeg melder på noe igjen. Og så videre :icon_confused: Til helga kanskje?

Det er jo dumt å skulle fikse det til helga, når NKK har stengt... :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var hunden på plass, en mail var alt som skulle til og som bonus fikk jeg den ene hunden til pappa også:icon_confused: (hun står registrert på mamma som har samme fornavn som jeg har mellomnavn, så da ble det de nok litt forvirret:P)

Må forøvrig si at jeg liker de nye nettjeneste etterhvert som jeg har begynt å skjønne meg på dem. Mye mer oversiktlige og enkle og bruke enn de gamle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...