Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennel i Trondheimsområdet?


m-k-berr

Recommended Posts

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med kenneler i Trondheimsområdet? Skal ha hunden på kennel i 5 dager, men vil ikke plassere han hvor som helst! Vil gjerne høre om det er noen jeg må holde meg unna!!

Om noen kan hjelpe bir jeg veldig takknemlig! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt på Charlottes, har du erfaringer med den?

Orkdal er ikke så forferdelig langt for et bra hundepansjonat:)! Har du erfaringer med de?

Hølonda dyrepensjonat.. Helt suverent der. Hundene får gåtur og mine salukier hadde til og med lagt på seg under oppholdet. Selv om jeg hadde håpet den ene hadde slanket seg litt. Nå er jeg veldig sær ang. pensjonat og det i å sette hundene på pensjonat. Folkene er kjempe trivelige og har veldig god erfaring med hund. ANBEFALES:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orkdal er ikke så forferdelig langt for et bra hundepansjonat:)! Har du erfaringer med de?

Jeg har ikke erfaring med selve pensjonatet, men kjenner folkene som driver det og kan garantere deg at de er seriøse og flinke med hunder. Har vært der oppe flere ganger og det ser veldig bra ut der.

De driver også kennel Bayeros.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med kenneler i Trondheimsområdet? Skal ha hunden på kennel i 5 dager, men vil ikke plassere han hvor som helst! Vil gjerne høre om det er noen jeg må holde meg unna!

Om noen kan hjelpe bir jeg veldig takknemlig! :happy:

Pensjonat og pensjonat er ikke helt det samme. Noen steder er mer oppbevaring, mens andre er mer opphold, om du skjønner forskjellen? Orkdal hundepensjonat fx, der står hundene i rom, med utgang til en liten luftegård som de har for seg selv. De får ikke turer, de blir ikke luftet utenom dette, og i det hele tatt minner det meg veldig om å "stue vekk hunden". Folka er trivelige, for all del, og jeg vet de hadde planer om "noe mer" enn bare dette, men sånn ble det tydeligvis ikke. Men selvsagt; hunden dauer ikke av det, og det er rent og hygienisk der. :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogtun Hundepensjonat

Ligger på Skatval, ca 3,5 mil nord for trondheim, like ved værnes. Siden det er min venninne som driver plassen går jeg god for henne! Hun har 15 plasser, går minst tre turer daglig med alle, to korte og en lang. De har også hundegård som de kan bruke utenom luftingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pensjonat og pensjonat er ikke helt det samme. Noen steder er mer oppbevaring, mens andre er mer opphold, om du skjønner forskjellen? Orkdal hundepensjonat fx, der står hundene i rom, med utgang til en liten luftegård som de har for seg selv. De får ikke turer, de blir ikke luftet utenom dette, og i det hele tatt minner det meg veldig om å "stue vekk hunden". Folka er trivelige, for all del, og jeg vet de hadde planer om "noe mer" enn bare dette, men sånn ble det tydeligvis ikke. Men selvsagt; hunden dauer ikke av det, og det er rent og hygienisk der. :yes:

De har større luftegårder/innhegninger som hundene får løpe i hver dag.

Var i alle fall det jeg fikk fortalt da jeg var der opp på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har større luftegårder/innhegninger som hundene får løpe i hver dag.

Var i alle fall det jeg fikk fortalt da jeg var der opp på onsdag.

Nå vet jeg ikke hvordan opplegget er der, men jeg foretrekker heller at hundene mine får løpe i store luftegårder med andre hunder noen timer daglig, enn å få gåtur i bånd i en halvtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Vi har brukt ett "pensjonat" i Trondheimsområdet, og de vil jeg ikke sende hundene mine en gang til. Inneområdet var "pittelite" og uteområdet ble delt på flere "innebåser". Dvs hundene hadde ikke tilgang til å gå ut når de selv ville. Åpning mellom inne-ute var så små at mine hoffer ble nesten gigantiske i forhold.

Vi har hatt hundene ved ett annet dyrepensjonat også, og der var forholdene helt topp. Problemet er vel at denne ikke er i "Trondheimsområdet", så det spørs hvor vidt begrep "Trondheimsområdet" er i dine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har større luftegårder/innhegninger som hundene får løpe i hver dag.

Var i alle fall det jeg fikk fortalt da jeg var der opp på onsdag.

De sier kanskje det, men det stemmer ikke. Han sa at den var sjelden i bruk til meg, og han sa at de så veldig an hundene. Da jeg var der for et par ganger siden for å kjøpe fôr, sa han at den nesten ikke ble brukt. Da jeg var der da de bygget, hadde han store planer om å la hundene løpe og leke, og om å gå turer med de. Men han har sagt at pensjonat var MYE mer jobb enn han trodde, så han var veldig sliten av det. Dessuten er det vel bare en eller toppen to større luftegårder? Og de er ikke så sikre at han kan gå fra litt større hunder der, uten å være redd for at de kan komme seg ut. Han må stå og følge med når de er der, og det sier seg selv at det ikke er noe man gidder dag ut og dag inn. Kan hende han fortalte meg litt andre ting, siden jeg sa at jeg jobbet på pensjonat selv, og dermed ikke var en potensiell kunde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Skogtun Hundepensjonat

Ligger på Skatval, ca 3,5 mil nord for trondheim, like ved værnes. Siden det er min venninne som driver plassen går jeg god for henne! Hun har 15 plasser, går minst tre turer daglig med alle, to korte og en lang. De har også hundegård som de kan bruke utenom luftingene.

Interessant... trenger muligens en plass der i sommer i et par uker for mine to whippeter.

Hvordan bor hundene når de ikke er i luftegård eller går tur?

Dette bildet ligger på hjemmesiden til Skogtun, og synes ikke det så spesielt koselig ut... mine hunder er vant til sofa og seng. :ahappy:

bildeside9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...