Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det mulig?


BDD Girl

Recommended Posts

Surfer rundt og siden jeg har hatt interesse for Bordeaux ramlet jeg over en annonse om en hannhund som står til avl. Prisen er 3000 kroner. Om det er for spranget, pr valp eller hva vet jeg ikke.

Sjekker hjemmesiden til hunden. Der vises bilde av en grei Bordeaux, ikke noe utpreget på noen måte, og en rottis (som bare er 75% rottis da) Også står det at fra høsten 2009 vil bordeauxen stå til avl, han vil da være halvannet år gammel! Dert er ikke høst nå vel?

Videre fant jeg dette på hjemmesiden: Hvordan vi går frem og priser..

Generelt!

For å inngå en avtale med oss om parring må du ta kontakt med oss og fortelle litt om deg selv og om hunden din. Det er viktig at vi vet hvordan rase det er eller hva den er blanding av, alder, erfaringer, gemytt osv.

------------------------------------------------------

Jeg sier bare: Kjære nogon, la dette være en spøk!

Det må jo være noen som har laget denne i forbindelse med 1 april og som har sett tulleannonsetråden her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke overrakste av noe lenger. Heller ikke annonser hvor de søker etter en tispe til sin ******** hannhund (rasenavn stavet feil gjennom hele annonsen) mens de legger ut hvor mye de kan om rasen, og at de ønsker å videreføre det riktige eksteriøret og gemyttet på hunden. Står null om resultater på hunden (iht til helse som er ganske vanlig på denne nokså kraftige gr 2 hunden etter hva jeg vet. Ikke noen eksteriør resultater heller), men så bra at den skal føre genene videre er den. Annonsen avsluttes med "kun seriøse henvendelser"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke overrakste av noe lenger. Heller ikke annonser hvor de søker etter en tispe til sin ******** hannhund (rasenavn stavet feil gjennom hele annonsen) mens de legger ut hvor mye de kan om rasen, og at de ønsker å videreføre det riktige eksteriøret og gemyttet på hunden. Står null om resultater på hunden (iht til helse som er ganske vanlig på denne nokså kraftige gr 2 hunden etter hva jeg vet. Ikke noen eksteriør resultater heller), men så bra at den skal føre genene videre er den. Annonsen avsluttes med "kun seriøse henvendelser"

Denne hannen som de annonserer for avl klarer jeg ikke finne i dogweb elelr på skk sine sider. Så den er nok ikke registrert i norge.

Det er stive priser som taes for parringen også:

Priser!

For xxx tjenester syns vi det er rimelig at vi får 3000 kr for selve parringen og muligheten til å velge mellom en valp eller summen som tilsier valpen. Altså.. Om valpene selges for 12.000 kr pr valp, så er det den summen vi skal ha om vi ikke ønsker en av valpene.

Om det er krysning av raser så tar vi 1500 kr for parringen og Summen av en valp/ eller en valp. Altså.. Om valpene selges for 6000 kr pr valp, så er det summen vi skal ha om vi ikke ønsker valp.

Hvis vi bestemmer oss for at vi skal ha en av valpene, så har vi retten til først å velge akkurat den valpen vi vil ha.

For tjenester som ønskes til xxx betaler vi deg 1500 kr for parringen og summen for en valp, eller om dere ønsker det en valp.

----------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det nå vært skikkelige hunder med resultater å vise til (ihvertfall godkjent av raseklubben, det er da ikke noe stort krav?) så skulle jeg ikke sagt noe på førstevalget da. Men 12.000 + 3000 ? ;) Sikkert god deal om det blir 1 valp! (Som kontrakten sikkert ikke sier noe om i det hele tatt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det nå vært skikkelige hunder med resultater å vise til (ihvertfall godkjent av raseklubben, det er da ikke noe stort krav?) så skulle jeg ikke sagt noe på førstevalget da. Men 12.000 + 3000 ? ;) Sikkert god deal om det blir 1 valp! (Som kontrakten sikkert ikke sier noe om i det hele tatt).

Moro å parre tispa si da og betale 15000 kroner for en valp :-p

Tror parringsprisen på rasen ligger på rundt 1500-2000 for spranget og så 1500-2000 pr levendefødte valp jeg. Litt rimligere det enn den prisen der, for en hund som ikke finnes på dogweb (jeg fant han ikke) og som ikke har noe resultater å vise til.

Det må bare være aprilspøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å parre tispa si da og betale 15000 kroner for en valp :-p

Tror parringsprisen på rasen ligger på rundt 1500-2000 for spranget og så 1500-2000 pr levendefødte valp jeg. Litt rimligere det enn den prisen der, for en hund som ikke finnes på dogweb (jeg fant han ikke) og som ikke har noe resultater å vise til.

Det må bare være aprilspøk?

Man kan jo håpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...