Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det mulig?

BDD Girl

Recommended Posts

Surfer rundt og siden jeg har hatt interesse for Bordeaux ramlet jeg over en annonse om en hannhund som står til avl. Prisen er 3000 kroner. Om det er for spranget, pr valp eller hva vet jeg ikke.

Sjekker hjemmesiden til hunden. Der vises bilde av en grei Bordeaux, ikke noe utpreget på noen måte, og en rottis (som bare er 75% rottis da) Også står det at fra høsten 2009 vil bordeauxen stå til avl, han vil da være halvannet år gammel! Dert er ikke høst nå vel?

Videre fant jeg dette på hjemmesiden: Hvordan vi går frem og priser..

Generelt!

For å inngå en avtale med oss om parring må du ta kontakt med oss og fortelle litt om deg selv og om hunden din. Det er viktig at vi vet hvordan rase det er eller hva den er blanding av, alder, erfaringer, gemytt osv.

------------------------------------------------------

Jeg sier bare: Kjære nogon, la dette være en spøk!

Det må jo være noen som har laget denne i forbindelse med 1 april og som har sett tulleannonsetråden her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke overrakste av noe lenger. Heller ikke annonser hvor de søker etter en tispe til sin ******** hannhund (rasenavn stavet feil gjennom hele annonsen) mens de legger ut hvor mye de kan om rasen, og at de ønsker å videreføre det riktige eksteriøret og gemyttet på hunden. Står null om resultater på hunden (iht til helse som er ganske vanlig på denne nokså kraftige gr 2 hunden etter hva jeg vet. Ikke noen eksteriør resultater heller), men så bra at den skal føre genene videre er den. Annonsen avsluttes med "kun seriøse henvendelser"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke overrakste av noe lenger. Heller ikke annonser hvor de søker etter en tispe til sin ******** hannhund (rasenavn stavet feil gjennom hele annonsen) mens de legger ut hvor mye de kan om rasen, og at de ønsker å videreføre det riktige eksteriøret og gemyttet på hunden. Står null om resultater på hunden (iht til helse som er ganske vanlig på denne nokså kraftige gr 2 hunden etter hva jeg vet. Ikke noen eksteriør resultater heller), men så bra at den skal føre genene videre er den. Annonsen avsluttes med "kun seriøse henvendelser"

Denne hannen som de annonserer for avl klarer jeg ikke finne i dogweb elelr på skk sine sider. Så den er nok ikke registrert i norge.

Det er stive priser som taes for parringen også:

Priser!

For xxx tjenester syns vi det er rimelig at vi får 3000 kr for selve parringen og muligheten til å velge mellom en valp eller summen som tilsier valpen. Altså.. Om valpene selges for 12.000 kr pr valp, så er det den summen vi skal ha om vi ikke ønsker en av valpene.

Om det er krysning av raser så tar vi 1500 kr for parringen og Summen av en valp/ eller en valp. Altså.. Om valpene selges for 6000 kr pr valp, så er det summen vi skal ha om vi ikke ønsker valp.

Hvis vi bestemmer oss for at vi skal ha en av valpene, så har vi retten til først å velge akkurat den valpen vi vil ha.

For tjenester som ønskes til xxx betaler vi deg 1500 kr for parringen og summen for en valp, eller om dere ønsker det en valp.

----------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det nå vært skikkelige hunder med resultater å vise til (ihvertfall godkjent av raseklubben, det er da ikke noe stort krav?) så skulle jeg ikke sagt noe på førstevalget da. Men 12.000 + 3000 ? ;) Sikkert god deal om det blir 1 valp! (Som kontrakten sikkert ikke sier noe om i det hele tatt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det nå vært skikkelige hunder med resultater å vise til (ihvertfall godkjent av raseklubben, det er da ikke noe stort krav?) så skulle jeg ikke sagt noe på førstevalget da. Men 12.000 + 3000 ? ;) Sikkert god deal om det blir 1 valp! (Som kontrakten sikkert ikke sier noe om i det hele tatt).

Moro å parre tispa si da og betale 15000 kroner for en valp :-p

Tror parringsprisen på rasen ligger på rundt 1500-2000 for spranget og så 1500-2000 pr levendefødte valp jeg. Litt rimligere det enn den prisen der, for en hund som ikke finnes på dogweb (jeg fant han ikke) og som ikke har noe resultater å vise til.

Det må bare være aprilspøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å parre tispa si da og betale 15000 kroner for en valp :-p

Tror parringsprisen på rasen ligger på rundt 1500-2000 for spranget og så 1500-2000 pr levendefødte valp jeg. Litt rimligere det enn den prisen der, for en hund som ikke finnes på dogweb (jeg fant han ikke) og som ikke har noe resultater å vise til.

Det må bare være aprilspøk?

Man kan jo håpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Og så en helt ok dag. Var forberedt på det verste, gitt erfaringer fra stedet vi var på. Fikk fineste adferden tilbudt uten krav. Innfridde samtlige forespørsler. .. lenge. Så skjedde tydligvis noe med ham jeg ikke aner årsaken til, og han begynte stresse og sluttet oppføre seg pent, uten å bli veldig vanskelig heller. La seg pent ned på matten sin for å slappe av i 30 minutter på bussholdeplassen, og begynte ikke flippe før de siste 10, da han ble ufyselig vokal mot to huskyer på andre siden av gaten, nyankomne ventende til holdeplassen og livet og universet og alt. 30 min venting akkurat der, rett oppi en travelt trafikkert vei med mye støy fra tungtransport ble å tøye strikken for mye, altså. Han holdt ut fint i 20 min før han fikk eksistensiell angst av å vente så mye lenger enn han er vant med fra før.  Ikke på sitt mest avslappede, men muttern har gått på skole og lært om former og vinkler og komposisjon og sånn derre der, så vi velger heller det bildet som føles mer behagelig å se på, enn det klønete og keitete som viser hvor flink gutt han kan være, men som ikke lar seg beskjære pent:
    • Ups and DOWNS. Helvetes ***** spoiled brætt drittunge av en byksefaen prepubertal ***** dritt har kommet dit at omgivelsene er mer interessante enn både leker og mat, og han krangler tilbake mot disiplinering. Synes ingenting om å bli avkrevd å holde kontakten og gå ved min side, og enda mindre om å bli straffet med time outs fordi han ikke hører etter. Aggressivt vokal i sure protester mot tyrannen som begrenser hans frie utfoldelse.  Han skal få for at han etter femogtredve *SITT* til slutt setter seg lydig ned og er oppmerksom i noen sekunder uten at det er nødvendig å ty til mer maktbruk, men **** for en håndfull av en forbanna dritt han kan være. Vimser og BYKSER og er MANISK på å gå FORAN meg.  Det hjelper IKKE å mosjonere ham mer. For å få ham sliten må en nemlig gå langt over hva som er anbefalt mtp kroppens utvikling, og det blir også en ond sirkel, hvor han bare krever mer og mer for å føle seg vel.  I dag er første gangen lek ikke har vært mer interessant enn omgivelsene. Godis ville han ha, men han ville ikke oppføre seg pent for å få det, så det ble også en konflikt. Forbanna mareritt av en forbanna kontak-nekt byksebikkje. Vi måtte rekke this and that, så han slapp i for stor grad unna med alt også. Fikk fremdrift på tross av den fullstendig uakseptable adferden.  Mamsen kan trenge valium for å komme seg emosjonelt uberørt gjennom dette, tror jeg. Synd fastlegen antakelig er uenig i at trening av hund er en legit reason for å skrive ut en resept -_- Vel, i morgen har vi ikke noe vi trenger å rekke, så den ***** drittbikkja skal få samme turen som i dag, uten en centimeter fremdrift på FEIL adferd. Han skal få holde KONTAKT og han skal få holde seg på siden av meg, og om den jævelungen BYKSER en gang til etter advarsel, så binder jeg ham i en stolpe og ***** går fra ham - for alltid! ..eller til den lille dritten ***** samler seg og slapper for i ******* av.  Jeg er så lei. Jeg gleder meg så intenst til han er voksen og har mer impulskontroll.  *Aaarrgh* Her legges frem klær og utstyr for en lang dag i drittvær, med kakao og boller og powerbank til mobilen. Den lille rotta skal få lære at å bykse og vimse og ikke høre etter meg når jeg ikke har noe jeg trenger komme tidsnok til - det får dørgende kjedelige konsekvenser for ham.   
    • https://atferdskonsulenter.no/ har stort sett gode folk, selv om jeg ikke kan gå god for alle. Anna Bjurgård Compton, Hilde Arneberg, Kjersti Bjøntegaard, Gry Eskeland, Nina Haaland og Lise Fredriksen kjenner jeg til og kan anbefale. Arne Aarrestad og Siri Linnerud har jeg lest nok av og såvidt møtt til at jeg vil gå god for dem.  
    • Hvilken landsdel? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...