Gå til innhold
Hundesonen.no

DKK Aalborg 2-3. Mai


SusanneL

Recommended Posts

Meldte på dit i forrige uke. Men siden det er en int. utstilling og den danske kvalifiseringen til Crufts, så regner jeg med at man neppe er alene nordmann som skal dit?

Noen fler fra Doggis, da?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være festbrems, men du vet at et dansk cert ikke lenger er hvilende? Altså, hunden må være norsk champion for at certet skal telle.

Han hakke jaktpremiering uansett, så DK champ. kan han ikke bli :)

Men man kan da drømme om cacib forde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hakke jaktpremiering uansett, så DK champ. kan han ikke bli :D

Men man kan da drømme om cacib forde :ahappy:

Ah, men da er det jo ikke noe problem.

Jeg har en bekjent som ikke visste om den nye regelen, dro til Danmark, fikk to cert, kom hjem og fikk seg en overraskelse da det skulle søkes om championat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at DKK endret reglene sine til SÅ teite regler, da. Men, men.. Selv stiller jeg to som allerede er DK ch, så det spiller jo ingen større rolle for min del uansett. "Trenger" ikke noe på tispen, men hannen har kun fått et CACIB fra før, så han "trenger" jo noen flere.

Også skal det bli hyggelig med en liten Danmarkstur, da - Fredag er 1. mai, så man har jo lang-fri fra jobben uansett. Får se om jeg finner noe greit sted å bo også, da.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at DKK endret reglene sine til SÅ teite regler, da. Men, men.. Selv stiller jeg to som allerede er DK ch, så det spiller jo ingen større rolle for min del uansett. "Trenger" ikke noe på tispen, men hannen har kun fått et CACIB fra før, så han "trenger" jo noen flere.

Også skal det bli hyggelig med en liten Danmarkstur, da - Fredag er 1. mai, så man har jo lang-fri fra jobben uansett. Får se om jeg finner noe greit sted å bo også, da.

Susanne

Det er i hvert fall veldig forvirrende at de fire nordiske landene ikke har like regler, og at når de endrer regler er det ikke for å nærme seg de andre. Nå er det vel tre ulike system - i Norge og Finland kan du få cert fra championklasse, i Sverige er det hvilende, i Danmark er det ikke hvilende. Men jeg får vel dobbeltsjekke før jeg eventuelt skal reise med X'en, reglene kan jo endres igjen før hun fyller to år, hun er tross alt bare 19 måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blæææh, jeg skulle egentlig reise med Kath, men dommeren likte ikke Oscar så da ser vi ikke no poeng i å reise ned.. ;)

Ikke vits å reise den veien for slufser i slike farger nei... :rolleyes:

isj nei... og nå er visst påmeld. fristen gått ut. *angre litt*

Nå var det riktignok i går, men syntes det var litt teit at elektronisk gikk ut kl 08:00 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Og vips var hotell booket også - Best Western hotel i Ålborg - 550,- pr natt for et dobbeltrom. Slett ikke ille!

Må nå få organisert litt "hundepassing" for de to siste hundene mine (som ikke skal stille) - helt unødvendig å dra med seg fler hunder enn nødvendig, synes jeg... Og det er jo bare en ren luksus for oss (meg og min mor) å reise med kun to hunder!

Kan bli interessant å se antall påmeldinger etc, da.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

26 flatter... Helt villt, ja.

16 beardiser - like mange som i Stange i helgen - og hadde utst. vært i Sverige hadde det vært påmeldt 60...

Og gled deg til et sånt feriesenter! De jeg har overnattet på har hatt helt superbe "rom" - faktisk små leiligheter. Fliselagt gulv, flere soverom, eget velutstyrt kjøkken, etc.

Båtreise bestilt, hotellet under kontroll... Og vips å begyner man å bli "reisesyk"!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er derfor vi valgte det. Syntes det erminst like bra som hotell jeg. Store bad (og ganske ofte uten disse badekardusjene, ush!) dessuten trenger man ikke spise ute. Ikke alltid jeg orker det etter en laang utstillingsdag, økonomisk er det òg (vi har jo ikke den billigste hobbyen fra før av liksom). Så absolutt en fin løsning :blink:

Dessuten klager jeg ikke på muligheten til spa/sauna/boblebad til en sliten utstillingskropp :)

Fikk dere ring ute Susanne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh - DET var det godt du sa - det tenkte jeg ikke på engang!

Og ja - vi har faktisk en ring utendørs, så jeg må da huske på å få med utst.teltet også, da. For første gang i år!

Men kanskje greit å komme seg ut av hallen, da. Det er jo alltid sååå trangt og varmt innendørs. Men jeg vet jo at man klager like mye når man er ute - vinden er feil, underlaget i ringen, utenfor ringen, regn, for mye sol, for lite sol, etc, etc.. Man blir jo aldri fornøyd, da.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, kom på det selv for noen uker siden (gotdt man nileser alt annet mens man venter på pm :) ). Ser egentlig frem til å lufte teltet. Håper på good-size ringer, men er det noe de pleier å være flinke på i DK - det skal de ha! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, utendørs utst. i DK pleier å være bra, de... Jeg printet ut veiforklaring, etc i dag, jeg. Alltid kjekt å vite at man finner fram, synes jeg.

Og selv om vi skal bo på hotell, så VAR det litt deilig å se på kjørebeskrivelsen at det skulle ta hele 6 minutter (4,7 km) fra hotellet til hallen, da...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...