Gå til innhold
Hundesonen.no

DKK Aalborg 2-3. Mai

SusanneL

Recommended Posts

Meldte på dit i forrige uke. Men siden det er en int. utstilling og den danske kvalifiseringen til Crufts, så regner jeg med at man neppe er alene nordmann som skal dit?

Noen fler fra Doggis, da?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være festbrems, men du vet at et dansk cert ikke lenger er hvilende? Altså, hunden må være norsk champion for at certet skal telle.

Han hakke jaktpremiering uansett, så DK champ. kan han ikke bli :)

Men man kan da drømme om cacib forde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hakke jaktpremiering uansett, så DK champ. kan han ikke bli :D

Men man kan da drømme om cacib forde :ahappy:

Ah, men da er det jo ikke noe problem.

Jeg har en bekjent som ikke visste om den nye regelen, dro til Danmark, fikk to cert, kom hjem og fikk seg en overraskelse da det skulle søkes om championat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at DKK endret reglene sine til SÅ teite regler, da. Men, men.. Selv stiller jeg to som allerede er DK ch, så det spiller jo ingen større rolle for min del uansett. "Trenger" ikke noe på tispen, men hannen har kun fått et CACIB fra før, så han "trenger" jo noen flere.

Også skal det bli hyggelig med en liten Danmarkstur, da - Fredag er 1. mai, så man har jo lang-fri fra jobben uansett. Får se om jeg finner noe greit sted å bo også, da.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at DKK endret reglene sine til SÅ teite regler, da. Men, men.. Selv stiller jeg to som allerede er DK ch, så det spiller jo ingen større rolle for min del uansett. "Trenger" ikke noe på tispen, men hannen har kun fått et CACIB fra før, så han "trenger" jo noen flere.

Også skal det bli hyggelig med en liten Danmarkstur, da - Fredag er 1. mai, så man har jo lang-fri fra jobben uansett. Får se om jeg finner noe greit sted å bo også, da.

Susanne

Det er i hvert fall veldig forvirrende at de fire nordiske landene ikke har like regler, og at når de endrer regler er det ikke for å nærme seg de andre. Nå er det vel tre ulike system - i Norge og Finland kan du få cert fra championklasse, i Sverige er det hvilende, i Danmark er det ikke hvilende. Men jeg får vel dobbeltsjekke før jeg eventuelt skal reise med X'en, reglene kan jo endres igjen før hun fyller to år, hun er tross alt bare 19 måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blæææh, jeg skulle egentlig reise med Kath, men dommeren likte ikke Oscar så da ser vi ikke no poeng i å reise ned.. ;)

Ikke vits å reise den veien for slufser i slike farger nei... :rolleyes:

isj nei... og nå er visst påmeld. fristen gått ut. *angre litt*

Nå var det riktignok i går, men syntes det var litt teit at elektronisk gikk ut kl 08:00 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Og vips var hotell booket også - Best Western hotel i Ålborg - 550,- pr natt for et dobbeltrom. Slett ikke ille!

Må nå få organisert litt "hundepassing" for de to siste hundene mine (som ikke skal stille) - helt unødvendig å dra med seg fler hunder enn nødvendig, synes jeg... Og det er jo bare en ren luksus for oss (meg og min mor) å reise med kun to hunder!

Kan bli interessant å se antall påmeldinger etc, da.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

26 flatter... Helt villt, ja.

16 beardiser - like mange som i Stange i helgen - og hadde utst. vært i Sverige hadde det vært påmeldt 60...

Og gled deg til et sånt feriesenter! De jeg har overnattet på har hatt helt superbe "rom" - faktisk små leiligheter. Fliselagt gulv, flere soverom, eget velutstyrt kjøkken, etc.

Båtreise bestilt, hotellet under kontroll... Og vips å begyner man å bli "reisesyk"!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er derfor vi valgte det. Syntes det erminst like bra som hotell jeg. Store bad (og ganske ofte uten disse badekardusjene, ush!) dessuten trenger man ikke spise ute. Ikke alltid jeg orker det etter en laang utstillingsdag, økonomisk er det òg (vi har jo ikke den billigste hobbyen fra før av liksom). Så absolutt en fin løsning :blink:

Dessuten klager jeg ikke på muligheten til spa/sauna/boblebad til en sliten utstillingskropp :)

Fikk dere ring ute Susanne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh - DET var det godt du sa - det tenkte jeg ikke på engang!

Og ja - vi har faktisk en ring utendørs, så jeg må da huske på å få med utst.teltet også, da. For første gang i år!

Men kanskje greit å komme seg ut av hallen, da. Det er jo alltid sååå trangt og varmt innendørs. Men jeg vet jo at man klager like mye når man er ute - vinden er feil, underlaget i ringen, utenfor ringen, regn, for mye sol, for lite sol, etc, etc.. Man blir jo aldri fornøyd, da.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, kom på det selv for noen uker siden (gotdt man nileser alt annet mens man venter på pm :) ). Ser egentlig frem til å lufte teltet. Håper på good-size ringer, men er det noe de pleier å være flinke på i DK - det skal de ha! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, utendørs utst. i DK pleier å være bra, de... Jeg printet ut veiforklaring, etc i dag, jeg. Alltid kjekt å vite at man finner fram, synes jeg.

Og selv om vi skal bo på hotell, så VAR det litt deilig å se på kjørebeskrivelsen at det skulle ta hele 6 minutter (4,7 km) fra hotellet til hallen, da...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...