Gå til innhold
Hundesonen.no

Amira og Yippie i Pasvik

borderen

Recommended Posts

Jeg har kanskje ikke nevnt det før, men Yippie har vært sammen med meg og Amira på folkehøyskolen i Pasvik noen uker nå. Til torsdag reiser vi hjem en uke, og etter det blir begge hundene hjemme ut året (mai).

Jeg har uansett knipset en del bilder de siste dagene!

IMG_0027_Small.jpg

IMG_0032_Small.jpg

IMG_0033_Small.jpg

IMG_0035_Small.jpg

IMG_0042_Small.jpg

IMG_0139_Small.jpg

IMG_0287_Small.jpg

IMG_0294_Small.jpg

IMG_0304_Small.jpg

IMG_0307_Small.jpg

IMG_0315_Small.jpg

IMG_0326_Small.jpg

IMG_0349_Small.jpg

IMG_9688_Small.jpg

IMG_9711_Small.jpg

IMG_9718_Small.jpg

IMG_9764_Small.jpg

IMG_9808_Small.jpg

IMG_9823_Small.jpg

IMG_9826_Small.jpg

Mongoooo!

IMG_9833_Small.jpg

IMG_9967_Small.jpg

Tur i lysløpa

IMG_9989_Small.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotteste jentene! Det ser ut til at dere stortrives i Pasvik :) Har veldig lyst til å begynne der selv etter vgs

Takk! :) Du har ett år igjen på vgs?

Du burde begynne her. Jeg kan ikke så sagt hvor glad jeg er fot at jeg tok dette valget! Jeg har det BARE gøy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Du har ett år igjen på vgs?

Du burde begynne her. Jeg kan ikke så sagt hvor glad jeg er fot at jeg tok dette valget! Jeg har det BARE gøy! :)

Har ett år igjen igjen ja :) Men er det mulig å bo der med to hunder? For det er jo jeg avhengig av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder :)

Hvordan går det med to hunder til Kirkenes da, har de noe grense på Widerøeflyene? Eller går det kanskje Boeings dit? Gjør kanskje det, når jeg tenker meg om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett år igjen igjen ja :) Men er det mulig å bo der med to hunder? For det er jo jeg avhengig av.

Det var visst en veldig stor sak i lærerrådet om jeg skulle få lov til å ha med hund. Pasvik fhs og Thorshus var de eneste skolene jeg fikk lov til å ha med hund (de de skolene med hundekjøring). Jeg fikk lov fordi jeg argumenterte sterkt med det at jeg konkurrerer i lydighet på høyt nivå og ikke kan ta pause fra treningen og sånn. Linjefagslæreren er det ikke noe problem for, men siden det i utgangspunktet ikke er tillatt med dyr på internatene, var det ikke bare bare.... Men bare skriv en søknad, få attester fra Roar o.l., så er det jo bare å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder :)

Hvordan går det med to hunder til Kirkenes da, har de noe grense på Widerøeflyene? Eller går det kanskje Boeings dit? Gjør kanskje det, når jeg tenker meg om :)

Takk! :)

Flyr med sas eller norwegian. Jeg fikk lov til å putte begge hundene inn i et large bur, så det gikk veldig greit. Yippie var litt stressa (hadde sikla en del i buret), men det var Amira første gangen hun fløy også. De blir vandt til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var visst en veldig stor sak i lærerrådet om jeg skulle få lov til å ha med hund. Pasvik fhs og Thorshus var de eneste skolene jeg fikk lov til å ha med hund (de de skolene med hundekjøring). Jeg fikk lov fordi jeg argumenterte sterkt med det at jeg konkurrerer i lydighet på høyt nivå og ikke kan ta pause fra treningen og sånn. Linjefagslæreren er det ikke noe problem for, men siden det i utgangspunktet ikke er tillatt med dyr på internatene, var det ikke bare bare.... Men bare skriv en søknad, få attester fra Roar o.l., så er det jo bare å prøve!

Ja, skal prøve det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder :D

Hvordan går det med to hunder til Kirkenes da, har de noe grense på Widerøeflyene? Eller går det kanskje Boeings dit? Gjør kanskje det, når jeg tenker meg om :D

Du..eh:P Kirkenes er ikke noe avsidesliggende plass altså, det går storfly dit uten problemer, er bare fra Tromsø at det kun går Widerøe dit. Og med Widerøe er det ikke noe problem å fly med et largebur og et XL bur:)

Flotte bilder, gleder meg til å dra hjem på fredag! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...