Gå til innhold
Hundesonen.no

Amira og Yippie i Pasvik

borderen

Recommended Posts

Jeg har kanskje ikke nevnt det før, men Yippie har vært sammen med meg og Amira på folkehøyskolen i Pasvik noen uker nå. Til torsdag reiser vi hjem en uke, og etter det blir begge hundene hjemme ut året (mai).

Jeg har uansett knipset en del bilder de siste dagene!

IMG_0027_Small.jpg

IMG_0032_Small.jpg

IMG_0033_Small.jpg

IMG_0035_Small.jpg

IMG_0042_Small.jpg

IMG_0139_Small.jpg

IMG_0287_Small.jpg

IMG_0294_Small.jpg

IMG_0304_Small.jpg

IMG_0307_Small.jpg

IMG_0315_Small.jpg

IMG_0326_Small.jpg

IMG_0349_Small.jpg

IMG_9688_Small.jpg

IMG_9711_Small.jpg

IMG_9718_Small.jpg

IMG_9764_Small.jpg

IMG_9808_Small.jpg

IMG_9823_Small.jpg

IMG_9826_Small.jpg

Mongoooo!

IMG_9833_Small.jpg

IMG_9967_Small.jpg

Tur i lysløpa

IMG_9989_Small.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotteste jentene! Det ser ut til at dere stortrives i Pasvik :) Har veldig lyst til å begynne der selv etter vgs

Takk! :) Du har ett år igjen på vgs?

Du burde begynne her. Jeg kan ikke så sagt hvor glad jeg er fot at jeg tok dette valget! Jeg har det BARE gøy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Du har ett år igjen på vgs?

Du burde begynne her. Jeg kan ikke så sagt hvor glad jeg er fot at jeg tok dette valget! Jeg har det BARE gøy! :)

Har ett år igjen igjen ja :) Men er det mulig å bo der med to hunder? For det er jo jeg avhengig av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder :)

Hvordan går det med to hunder til Kirkenes da, har de noe grense på Widerøeflyene? Eller går det kanskje Boeings dit? Gjør kanskje det, når jeg tenker meg om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett år igjen igjen ja :) Men er det mulig å bo der med to hunder? For det er jo jeg avhengig av.

Det var visst en veldig stor sak i lærerrådet om jeg skulle få lov til å ha med hund. Pasvik fhs og Thorshus var de eneste skolene jeg fikk lov til å ha med hund (de de skolene med hundekjøring). Jeg fikk lov fordi jeg argumenterte sterkt med det at jeg konkurrerer i lydighet på høyt nivå og ikke kan ta pause fra treningen og sånn. Linjefagslæreren er det ikke noe problem for, men siden det i utgangspunktet ikke er tillatt med dyr på internatene, var det ikke bare bare.... Men bare skriv en søknad, få attester fra Roar o.l., så er det jo bare å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder :)

Hvordan går det med to hunder til Kirkenes da, har de noe grense på Widerøeflyene? Eller går det kanskje Boeings dit? Gjør kanskje det, når jeg tenker meg om :)

Takk! :)

Flyr med sas eller norwegian. Jeg fikk lov til å putte begge hundene inn i et large bur, så det gikk veldig greit. Yippie var litt stressa (hadde sikla en del i buret), men det var Amira første gangen hun fløy også. De blir vandt til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var visst en veldig stor sak i lærerrådet om jeg skulle få lov til å ha med hund. Pasvik fhs og Thorshus var de eneste skolene jeg fikk lov til å ha med hund (de de skolene med hundekjøring). Jeg fikk lov fordi jeg argumenterte sterkt med det at jeg konkurrerer i lydighet på høyt nivå og ikke kan ta pause fra treningen og sånn. Linjefagslæreren er det ikke noe problem for, men siden det i utgangspunktet ikke er tillatt med dyr på internatene, var det ikke bare bare.... Men bare skriv en søknad, få attester fra Roar o.l., så er det jo bare å prøve!

Ja, skal prøve det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder :D

Hvordan går det med to hunder til Kirkenes da, har de noe grense på Widerøeflyene? Eller går det kanskje Boeings dit? Gjør kanskje det, når jeg tenker meg om :D

Du..eh:P Kirkenes er ikke noe avsidesliggende plass altså, det går storfly dit uten problemer, er bare fra Tromsø at det kun går Widerøe dit. Og med Widerøe er det ikke noe problem å fly med et largebur og et XL bur:)

Flotte bilder, gleder meg til å dra hjem på fredag! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...