Gå til innhold
Hundesonen.no

Amira og Yippie i Pasvik


borderen

Recommended Posts

Jeg har kanskje ikke nevnt det før, men Yippie har vært sammen med meg og Amira på folkehøyskolen i Pasvik noen uker nå. Til torsdag reiser vi hjem en uke, og etter det blir begge hundene hjemme ut året (mai).

Jeg har uansett knipset en del bilder de siste dagene!

IMG_0027_Small.jpg

IMG_0032_Small.jpg

IMG_0033_Small.jpg

IMG_0035_Small.jpg

IMG_0042_Small.jpg

IMG_0139_Small.jpg

IMG_0287_Small.jpg

IMG_0294_Small.jpg

IMG_0304_Small.jpg

IMG_0307_Small.jpg

IMG_0315_Small.jpg

IMG_0326_Small.jpg

IMG_0349_Small.jpg

IMG_9688_Small.jpg

IMG_9711_Small.jpg

IMG_9718_Small.jpg

IMG_9764_Small.jpg

IMG_9808_Small.jpg

IMG_9823_Small.jpg

IMG_9826_Small.jpg

Mongoooo!

IMG_9833_Small.jpg

IMG_9967_Small.jpg

Tur i lysløpa

IMG_9989_Small.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotteste jentene! Det ser ut til at dere stortrives i Pasvik :) Har veldig lyst til å begynne der selv etter vgs

Takk! :) Du har ett år igjen på vgs?

Du burde begynne her. Jeg kan ikke så sagt hvor glad jeg er fot at jeg tok dette valget! Jeg har det BARE gøy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Du har ett år igjen på vgs?

Du burde begynne her. Jeg kan ikke så sagt hvor glad jeg er fot at jeg tok dette valget! Jeg har det BARE gøy! :)

Har ett år igjen igjen ja :) Men er det mulig å bo der med to hunder? For det er jo jeg avhengig av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder :)

Hvordan går det med to hunder til Kirkenes da, har de noe grense på Widerøeflyene? Eller går det kanskje Boeings dit? Gjør kanskje det, når jeg tenker meg om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett år igjen igjen ja :) Men er det mulig å bo der med to hunder? For det er jo jeg avhengig av.

Det var visst en veldig stor sak i lærerrådet om jeg skulle få lov til å ha med hund. Pasvik fhs og Thorshus var de eneste skolene jeg fikk lov til å ha med hund (de de skolene med hundekjøring). Jeg fikk lov fordi jeg argumenterte sterkt med det at jeg konkurrerer i lydighet på høyt nivå og ikke kan ta pause fra treningen og sånn. Linjefagslæreren er det ikke noe problem for, men siden det i utgangspunktet ikke er tillatt med dyr på internatene, var det ikke bare bare.... Men bare skriv en søknad, få attester fra Roar o.l., så er det jo bare å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder :)

Hvordan går det med to hunder til Kirkenes da, har de noe grense på Widerøeflyene? Eller går det kanskje Boeings dit? Gjør kanskje det, når jeg tenker meg om :)

Takk! :)

Flyr med sas eller norwegian. Jeg fikk lov til å putte begge hundene inn i et large bur, så det gikk veldig greit. Yippie var litt stressa (hadde sikla en del i buret), men det var Amira første gangen hun fløy også. De blir vandt til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var visst en veldig stor sak i lærerrådet om jeg skulle få lov til å ha med hund. Pasvik fhs og Thorshus var de eneste skolene jeg fikk lov til å ha med hund (de de skolene med hundekjøring). Jeg fikk lov fordi jeg argumenterte sterkt med det at jeg konkurrerer i lydighet på høyt nivå og ikke kan ta pause fra treningen og sånn. Linjefagslæreren er det ikke noe problem for, men siden det i utgangspunktet ikke er tillatt med dyr på internatene, var det ikke bare bare.... Men bare skriv en søknad, få attester fra Roar o.l., så er det jo bare å prøve!

Ja, skal prøve det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder :D

Hvordan går det med to hunder til Kirkenes da, har de noe grense på Widerøeflyene? Eller går det kanskje Boeings dit? Gjør kanskje det, når jeg tenker meg om :D

Du..eh:P Kirkenes er ikke noe avsidesliggende plass altså, det går storfly dit uten problemer, er bare fra Tromsø at det kun går Widerøe dit. Og med Widerøe er det ikke noe problem å fly med et largebur og et XL bur:)

Flotte bilder, gleder meg til å dra hjem på fredag! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...