Gå til innhold
Hundesonen.no

Dvergpinscher forsvunnet - vi trenger hjelp!

-Nina-

Recommended Posts

Nå trenger vi all den hjelpen vi kan få fra alle og en hver, med å holde ører og øyne åpne!

Den høyt elskede dvergpinschertispen Rizla forsvant torsdag 26. mars helt plutselig fra Geilo mens hun var på helgebesøk hos en nær venninne av sin eier. Da hun ikke kunne se hunden utenfor gikk hun en runde rundt huset for å se etter henne, men hunden var ikke å finne. Det var skare på snøen, såderfor endta alle spor etter hunden veldig raskt, og det var umulig å se hvor hun hadde beveget seg. Det var heller ingen ting som åpenlyst skulle tilsi at hunden kunne ha blitt skremt av noe sett noe som kunne gi henne grunn til å stikke av. Eier av hunden ble raskt kontaktet, og den utvidede letingen settes igang.

De har nå lett etter hunden i flere dager, både dag og natt, og til og med kjørt snøscooter på kryss og tvers over fjellet, men det er absolutt ingen spor å finne etter henne. Resten av hundeflokken har også vært med på leten etter Rizla, men hun har ikke kommet og de har ikke på noen måte vist at de har merket hennes nærvær. Man har vært i kontakt med polititet, hundepensjonater, veterinærer, som er varslet, og til og med kontaktet klarsynte, som sier at Rizla lever, men at hun er skadet og at det er noen som har to små hunder fra før som har henne, og antakelig ikke vil være villige til å gi fra seg hunden igjen uten videre, men at de før eller siden vil bli nødt til å oppsøke veterinærhjelp til henne...men hvor?!

Man har gjort alt man har fått beskjed om å gjøre og enda mer, men trenger også så mange som mulig til å være på vakt! Jeg er sikker på at alle vi som har hund kan klare å sette oss inn i skrekken en eier føler rundt en situasjon som denne, og hundens "mamma" savner lillejenta si så uendelig mye, og vil være evig takknemmelig for all hjelp!

Det er en dusør på 10.000 kr til den/de som klare å oppklare dette, så Rizla kommer hjem til sin familie igjen.

Vet du noe som kan være av verdi, ta kontakt med meg når som helst på døgnet, RIZLA ER DYPT SAVNET!

E-post: [email protected] - Mobil: 988 15 221

Noen bilder som hjelp til å gjenkjenne hunden, Rizla er som dere ser på bildene er rød, hale- og ørekupert tispe:

rizla2.jpg

rocknrose_redrose1.jpg

Rizla til høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi så skummelt..!

Skal holde øynene åpne, reiser til Geilo om en dag el to, så ja... Huff, krysser fingre og tær for at dette går bra....! Vurdert å henge opp flyers og sånn i sentrum der oppe?

Ja, de henger opp lapper rundt om, og også på det spesifike stedet de fikk beskjed fra klarsynte om å henge opp...så får vi håpe det har no for seg og at det ikke bare er gjetting fra deres side...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha forfattet en mail med utfyllende info om utseende osv osv, slengt med et par bilder og mailet det til MANGE veterinærer. Så har dere iaf informert dem i tilfelle det skulle komme inn en person med en DP

Lykke til videre i letingen, dette må være grusomt for eier å oppleve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, og huff :D

Jeg håper virkelig at dere finner hunden igjen !

Jeg aner ikke om det går, men i fjor høst forsvant en drektig tispe fra Lommedalen i Bærum. Mange lette - og tilslutt ble hun funnet, da med valper - og det av en som heter Trine, og hennes hund Aiko. Det er en ekvipasje som er veldig flinke i søk ! Jeg vet ikke nummeret til Trine, men hun jobber som instruktør på Hundeakademiet - og du kan evt finne telefonnr dit på Hundeakademiet.no - verd et forsøk ? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
    • Et enkelt nettsøk ga meg flere nettbutikker som har det? Ellers så er det flere som har lignende produkter, jeg kjøpte noen veldig gode for noen år siden, men husker ikke merke nå. Var ikke K9.
    • Fortviler, fordi det er tomt for nomnoms 😨 Det perfekte snæck. Smakelighet på høyde med favoritt råfor, men i en konsistens som kan skjæres med ostehøvel, til tynne, store skiver som dekker store deler av tunga og ganen og gir maks bæng for the bucks - verdi per kalori - som belønning. Rene råvarer av dyr, ikke noe vegetabilsk tull som fillere, i verdens mest tasty snæck av en konsistens som ikke klæsser til lomma eller hendene. ..og det er TOMT. Lå to pølser igjen i hylla på K9 Hundesenter i dag. Jeg kjøpte den ene. Tomt.  You don't know what you've got till it's gone. Det der er en uerstattelig belønning. Alt annet er enten for tørt og for lav verdi, og feil form, eller for klæssete og ekkelt og uhygienisk å fare rundt hjemmefra med.   K9 Nomnoms er (var? 💔) den P E R F E K T E treningsgodbit.    Gid noen med litt kundegrunnlag kan pushe på K9 for å få de til å produsere mer av det der. Finnes faktisk ikke andre belønninger av samme kvalitet. Enten må vi nå ned på belønningsverdi, eller jeg må begynne klæsse med å ha Vom og kjøleelementer i lommene K9 Nom Noms  produsert av K9 Hundesenter - Midt-Norsk Kompetansesenter for hund.  Please, please! Noen med litt kundegrunnlag og salgsvolum, push dem for å få produsert mer av det der 🥺    
    • Jeg spurte Grok (Elon Musk's AI). Han påpeker at han ikke er veterinær, men han er en god AI med god kildekritikk, og en kan få se "tankeprosessen" bak svaret om en spør.  Her er svaret: https://grok.com/share/c2hhcmQtMg%3D%3D_29bf9e49-ab75-4059-b834-40e089591e1f Selv ville jeg spurt veterinær (eller Grok) hva h*n tenker om å prøve Vom og Hundemat Taste. 100% animalsk, kun en type dyr.
    • Husk å gå over forsiktig, enda saktere enn vanlig fôrbytte.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...