Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp, månen kommer til å forsvinne...


Tuskelusken

Recommended Posts

Så en skummel film i samfunnsfagtimen. Den handlet om verdnesrommet og jorda og solen og sånt. Og sånne filmer er skumle! Og der sa de at månen kommer til å bli borte fra oss. Den beveger seg vekk fra oss 3,8 cm (tror jeg det var) hvert år. :shocked: Skummelt å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månen er drøye 385,000 km fra oss (men varierer i avstand pga elliptisk bane) - så 3,8 cm eller hva det nå er har absolutt ingen innvirkning i din livstid, no worries :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, men skummelt likevel. :) Uff sånne verdensromting er ikke noe morsomt å tenke på, spesielt ikke om natten...

Da kan du jo samtidig ligge og gruble på at solen kommer til å dø og bli en såkalt hvit dverg en gang.

Om sånn ca 4,5 mrd år eller no :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det er jo bare å sette seg ned å tenkte på hvor stort verdensrommet er.. hvor langt ut må man reise før man har nådd enden liksom..?

Arg!! Quote'ene funker ikke!

Uansett, hvilken rolle spiller det for meg at månen flytter seg så lite hvert år? Klart at man skal tenke fremover, men strengt tatt- hvem av oss tenker forbi vår egen navle?

OG... et bedre spørsmål enn hva TT stilte: hvor langt ut må en før en har nådd midten?? That's the question!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg! Quote'ene funker ikke!

Uansett, hvilken rolle spiller det for meg at månen flytter seg så lite hvert år? Klart at man skal tenke fremover, men strengt tatt- hvem av oss tenker forbi vår egen navle?

OG... et bedre spørsmål enn hva TT stilte: hvor langt ut må en før en har nådd midten?? That's the question!

Det er bare skummelt å tenke på... Men alt virket 10 ganger mer dramatsisk når jeg så den filmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, sånt er spennende! Hva var her før Big Bang? Hvordan så det ut, hva er det "utenfor"? Hvordan kan noe være uendelig? Whæ, jeg blir helt tullete i hodet av å tenke på sånt. :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare skummelt å tenke på... Men alt virket 10 ganger mer dramatsisk når jeg så den filmen...

Det må ha vært en sinnsykt bra lagd skolefilm! :shocked: Skulle ønske vi hadde fått se slike filmer på skolen da jeg var "ung", i stedet for disse gørra kjedelig med dårlig kvalitet.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, sånt er spennende! Hva var her før Big Bang? Hvordan så det ut, hva er det "utenfor"? Hvordan kan noe være uendelig? Whæ, jeg blir helt tullete i hodet av å tenke på sånt. :icon_cry:

Masse strenger med energi som plutselig brøyt sammen! My best guess :P

Men da kan man jo utvide, hvor kom disse fra? Hvorfor brøyt de sammen? Vet man noe om tidsperspektiver her? Ormehull? Planeter med liv? Hvor mange? Hvordan kan vi si at vi ikke har hatt besøk av utenomjordiske skapninger, når vi ikke vet hvilken tilstand de er i / hvordan de ser ut?

Uendelig er fantastisk rått, leser ei bok om uendeligheten og Gödel's teorem for tiden. Pretty awesome!

EDIT:

Syns denne er verdt å lese jeg. Personlig så tror jeg ikke så mye på 2012-dommedagen, men finner uansett artikkelen interessant.

Hehehehehe, jeg måtte le. "Når det gjelder meg, så vet jeg allerede at jeg skal dra før 2012 til et område i Mosjøen hvor vi har et dyptgående underjordisk militært anlegg. Der er vi delt inn i sektorer (rød, blå og grønn). Disse leirene er blitt bygd for lenge siden." Uffe. Stakkars mann med delusions :P Planet X og 2012 er det største tullet som finnes, konspirasjonsteorier har det med å vokse utover alle grenser på nett. Dessverre, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Hehehehehe, jeg måtte le. "Når det gjelder meg, så vet jeg allerede at jeg skal dra før 2012 til et område i Mosjøen hvor vi har et dyptgående underjordisk militært anlegg. Der er vi delt inn i sektorer (rød, blå og grønn). Disse leirene er blitt bygd for lenge siden." Uffe. Stakkars mann med delusions :icon_cry: Planet X og 2012 er det største tullet som finnes, konspirasjonsteorier har det med å vokse utover alle grenser på nett. Dessverre, egentlig.

Det er i grunn ganske komisk ja, men uansett veldig interessant å se hvordan folk reagerer og handler. Vet at folk her i midt-norge har handlet masse hermetikk for å ha til 2012, og det er jo mildt sagt hysteri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunn ganske komisk ja, men uansett veldig interessant å se hvordan folk reagerer og handler. Vet at folk her i midt-norge har handlet masse hermetikk for å ha til 2012, og det er jo mildt sagt hysteri...

Ha-ha :P Si til de at de ikke må glemme boksåpner da :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, leste en del om den der planet X-teorien for et års tid siden, det morsomme er jo at opprinnelig trodde man planeten skulle komme i 97 eller no? Deretter ble det 2002, for noen hadde visstnok feilberegnet avstanden, deretter var det plutselig 2007, og så var det 2012, og noen sier 2032 eller no.. Sååeh, egentlig skulle vel de fleste av oss vært døde allerede, siden vi ikke visste at den kom i 97. *flir*

Er gamle sider ute på nettet, der det står oppdateringer om hvordan planet X nærmer seg jorden, mnd for mnd, til ca et halvt år før den skal treffe eller no, og da er det plutselig ingen flere oppdateringer på siden. *ler høyt* Har personen gått under jorden for å overleve(i 2002), eller har han innsett bullshiten sin? :icon_cry:

Så også at det visstnok var et høytstående medlem i norsk regjering som gikk ut og fortalte om dette her, men de kunne ikke si hvem det var eller vise noe bilde eller noe bevis, for da kunne jo han blitt utestengt fra den 'klikken' som fikk være med under jorden i de gigantiske militære underjordiske anleggene som regjeringen har bygget for maaange år siden. Der driver de forresten også med forskning på aliens, og krysninger mellom aliens og mennesker, visstnok.

Det er bare leger og advokater og andre høyt utdannede mennesker som får være med visstnok, og alle disse vet om det, men de får ikke si noe til oss andre, for da får de ikke være med, og må dø.

Mens i Sverige er det visst bygget store nok anlegg til hele det svenske folk, så det er bare Norge som er kjipe.

Haha, nei, nå knekker jeg av latter her. :P At noen kan tro på sånt, er egentlig helt weird. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...