Gå til innhold
Hundesonen.no

NRK Østfold


Miriam

Recommended Posts

Ja, vi skal starte klasse II for andre gang. Vi har trent fryktelig ustrukturert i det siste, så det skal bli veldig spennende å se hvordan det kommer til å gå...

Åh, jeg blir ikke helt alene :) Hvordan kommer du deg dit? Har du fått PM enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte dette stevnet, men fant ut at jeg ikke orket å ta stilling til "hvordan komme seg dit"-kabalen :) I tillegg var jeg usikker på når Normas løpetid kom, så jeg turte ikke melde på.

Uansett: lykke til til dere begge, jeg både håper og tror at dere klarer opprykket begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte dette stevnet, men fant ut at jeg ikke orket å ta stilling til "hvordan komme seg dit"-kabalen :) I tillegg var jeg usikker på når Normas løpetid kom, så jeg turte ikke melde på.

Uansett: lykke til til dere begge, jeg både håper og tror at dere klarer opprykket begge to :)

Hehe, nå ser det ut til at den "hvordan komme seg dit"-kabalen har slått seg vrang her og... Hvis jeg skal ha sjans til å rekke å være der (og reise kollektivt, siden jeg ikke kjører selv) så må jeg reise hjemme fra ca kl 0400...:

Flybuss 344 mot Gardermoen

Fra: Oslo Bussterminal 04.40

Til: Gardermoen flyterminal (ø. plan) 05.23

Gangveg fra Gardermoen flyterminal (ø. plan) til Gardermoen flyterminal (n. plan) ca . 2 minutter.

Ventetid:20 minutter

Flybuss F11 mot Fredrikstad (Flybussekspr)

Fra: Gardermoen flyterminal (n. plan) 05.45

Til: Fredrikstad Busst 07.50

Sammenlagt reisetid: 3 timer og 10 minutter

Så, ja... Det kan bli en interessant konkurranse :) Heldigvis går det tog hjem igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå ser det ut til at den "hvordan komme seg dit"-kabalen har slått seg vrang her og... Hvis jeg skal ha sjans til å rekke å være der (og reise kollektivt, siden jeg ikke kjører selv) så må jeg reise hjemme fra ca kl 0400...:

Så, ja... Det kan bli en interessant konkurranse :) Heldigvis går det tog hjem igjen...

Oi, såpass ja! Krysser fingrene for at dere kommer dere dit :) Det er fryktelig tungvint å ikke ha lappen når man skal på utstillinger, konkurranser og kurs altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal :icon_cry:

Edit: Hvorfor står det ikke i PM'en hvor mange som er påmeldt i hver klasse?? Eller er det jeg som overser det?

Jeg stusset også på det, for det står ikke i min PM heller... Enten det, eller så er jeg blitt blind for akkurat den setningen... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, med Tia eller Cita? Lykke til til dere og :P

Begge to :icon_cry: Tviler på at det går noe bra med Cita. Jeg er forberedt på å trekke oss fra konkurransen om jeg ser at motivasjonen er på bånn. Men gleder meg veldig til å gå med Tia - bare hun ligger på fellesdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge to :icon_cry: Tviler på at det går noe bra med Cita. Jeg er forberedt på å trekke oss fra konkurransen om jeg ser at motivasjonen er på bånn. Men gleder meg veldig til å gå med Tia - bare hun ligger på fellesdekk.

Å, spennende! Vi skal krysse fingre og labber for dere alle tre :P

Og til dere som starter: oppdater oss med hvordan det har gått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå ser det ut til at den "hvordan komme seg dit"-kabalen har slått seg vrang her og... Hvis jeg skal ha sjans til å rekke å være der (og reise kollektivt, siden jeg ikke kjører selv) så må jeg reise hjemme fra ca kl 0400...:

Så, ja... Det kan bli en interessant konkurranse :lol: Heldigvis går det tog hjem igjen...

Ikke for å være ekkel, men jeg tror ikke jeg ville satset blindt på Flybussen, da det visstnok egentlig ikke er tillatt med dyr på de bussene.. Tror det er kun på Flytoget man kan ha med seg dyr. Ville hvertfall sjekket det opp på forhånd, så ikke man står der med skjegget i postkassa når man først skal avgårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ er jeg sur og lei meg :whistle: Skyssen jeg hadde skaffet nedover kunne ikke kjøre allikevel, så jeg kommer meg ikke ned dit. Fikk ikke stilt Tia sist gang heller :) Det var penger rett i vasken...

Å, så dumt... Ingen andre du kan sitte på med altså? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Miriam har jo det samme problemet. Men jeg har ikke mulighet til å ta med meg to hunder + bur med kollektivtrafikken. Nå skulle jeg ønske jeg hadde lappen og bil :whistle:

Så typisk... :) Krysser fingrene for at det ordner seg for dere, selv om det kanskje er litt sent for det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...