Gå til innhold
Hundesonen.no

Malinois

Flyfilla

Recommended Posts

Jeg planlegger neste hundekjøp, da man jo aldri vet helt hvor lenge de firbente lever. Jeg vil prøve en ny rase, så sjekker ut mest mulig om aktuelle hunder.

Hund er en stor del av livet mitt, og jeg regner meg selv som ganske erfaren på hund. Derfor også blitt ganske kresen... Min neste hund skal være mellomstor, lett i type, aktiv, og som tåler mye og allsidig trening. For tiden vurderer jeg Malinois.

Det jeg vil vite her, er hvordan Malle-eierne opplever hunden i dagliglivet. F eks hjemme alene trening (her er det jo store raseforskjeller), og vaktsomhet mot fremmede, (Hvordan hunden oppfører seg i møte med nye mennesker hjemme, og ute), og hvor "hundesosiale" de er.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med mallevalp :)

Har på ingen måte mye erfaring med rasen, men den lille erfaringen jeg har er at de som regel er omgjengelige hunder og de jeg har truffet til nå går fint overens med hunder og folk, men kan vokte kongen/godbitene sine på trening mot andre hunder. Ressursforsvar muligens? Kanskje noe å ha i bakhodet fra valpen er liten så man kan forebygge hvis man skulle se tendenser etterhvert.

Var en herlig malletispe på et LPkurs jeg var med på i helga, må innrømme jeg ble litt betatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er nydlige :-D I og med at jeg har eid Rottweiler, så har jeg hatt hund med stort ressursforsvar, så har erfaring med endel "dritt" hehe

Blir ikke til at jeg kjøper valp ennå, men er greit å bestemme seg, for så å bli kjent med linjene osv.

Skal bli gøy å eie en hund som krever endel, og er ett arbeidsjern :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...