Gå til innhold
Hundesonen.no

Variert trening

tm100001

Recommended Posts

Skrevet

Jeg rir en araber hoppe 1 gang i uka, etter påske blir det 3 ganger i uka, hvis ridelæreren får til å organisere det. Den har hatt en skade, så man kan ikke bruke bommer eller hoppe med den. Jeg får ikke lov å ri alene på tur, bare en 10 min tur med noen andre. Jeg kan leie den litt rundt i ett boligfelt, og jeg kan leie den langs en sti. Jeg kan ri den og longere.

Noen tips om hva jeg kan gjøre for å variere treningen med henne? :whistle:

Edit: Hun er bakredd så hun er ikke innkjørt. Og hun er redd for henger, men jeg tror ikke det er noen henger i stallen som jeg kan tilvenne henne med. :lol:

Skrevet

nja jeg lager litt hodebry, som min hest synes var spennende å drive med i hvertfall:) hvis dere har 4 bommer kan du legge de slik at ho må rygge i 90grader uten å tråkke utenfor dem;)

gå sikksakk mellom kjegler;) både framlengs og baklengs;) fikk intrykket av at min hest fikk god beherskelse på hvor han hadde beina sine ved slik trening:)

kan også gå over pressening, pakke ho inn i den osv:) særlig spennende å rygge over, da de ikke får tittet slik på den:P

utfordrende, men morro syes jeg=)

er det jeg kommer på i farta:) men er sikkert mye mer=D

Skrevet

I går leide jeg henne langs veien hjem til meg. Hadde aldri trodd at hun skulle være så rolig! :o Det tok 15-30 min hver vei. Andre gang jeg leide henne selv i trafikken, sist gang stresset hun bare. Mamma kom ut med en gedigen gulrot til henne, men hun ble litt utolmodig mens jeg snakket med mamma :P Etterpå longerte jeg henne, øvde på holdt fra trav og økninger i trav :icon_redface: Eieren skal bestille longeringsgjord til henne, sånn at man kan ha stigbøyler også :D

I dag skal jeg ri henne alene på banen, tar med masse godt fordi hun stresser litt når hun er alene. Tror ikke jeg får lov å bruke bommer, men jeg kan bruke kjegler :wub: Gå sikksakk baklengs kanskje?

Skrevet

sikksakk baklengs funker fint:) så må de tenke bakover:)

får du ikke bruke bommer?? skulle ikke hoppe de, men rygge mellom:)

høres jo fint ut at du leier ho da, når ho er litt stressa;) trene på å stoppe når du stopper, og rygge når du rygger:) etter min erfaring tar de det ganske fort=D

Skrevet

Ridelæreren er veldig streng, så... Tror ikke hun ser poenget heller. I dag øvde vi på å gå mellom kjegler. Gikk helt fint, men hun dro fra meg en gang. Da travet ho bort fra meg og begynt å galoppere på banen, men det gikk fint :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...