Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør man når bikkja driter?


Gjest

Recommended Posts

I går kveld fikk jeg helt vanvittig dårlig samvittighet. For å forklare det enkelt, uten noen formening om å unnskylde meg / snakke rundt grøten : Bikkja dreit. Midt i et område jeg vet masse kids og folk går hele tiden. Og jeg ble helt skutt av dårlig samvittighet. For jeg var tom for poser! Enkelt og greit hadde jeg IKKE flere bajseposer med meg. Lageret var tomt (og ikke begynn med "du skulle hatt en hel pakke ekstra med deg", jeg bruker å ha flere ekstra med meg). Hva skulle man gjøre?! Snøen var steinhard og det lille av løssnø jeg fant ville bare gjort ting verre (altså kunne nån tro det var trygt, men enkelt tråkke gjennom).

Jeg er vanligvis ganske driftig når det kommer til MacGyverløsninger på ting, men denne dritten visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre med. Stod og venta litt i håp om at det skulle komme noen hundeeiere og redde oss med en pose, men i dritværet var vi helt alene.

Hva gjør man i slike situasjoner? Altså i de situasjonene hvor du - til tross for at du bruker å ha ekstra med deg - befinner deg i en situasjon hvor posene har gått tom. Eller kanskje du har mistet de ut lomma (bare for å ta et annet reellt eksempel). Må man bare gå fra dritten og leve med samvittigheta?

EDIT: datt ut en "ikke" i formuleringene mine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Jeg er en sånn som drar hjem (eller til nærmeste butikk), henter/kjøper nye poser også tusler jeg tilbake for å plukke det opp. Mer trim på meg og bikkja, men med god samvittighet både for det og for at jeg har plukket opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg jeg har hatt samme dilemma,og jeg frøs fast og tenkte "Hvis jeg går nå så ser en eller annen potteplantemafia meg fra et vindu,og åpner det og skriker til meg at jeg skal ta det opp!"Men hvis jeg ikke går så er det enda dummere...

Så jeg gikk ganske enkelt å hentet pose..Nytter ikke tenke for lenge på det..

Opplevde en annen gang at hunden min hadde sprutdiare sånn akutt...Og han spruta opp etter en mur i ei fisefin gate.

En mann skrek fra et vindu og truet med at jeg skulle ta det opp.Jeg gjorde mitt beste for å forklare at det var umulig,men mannen fortsatte med at jeg aldri mer skulle få gå i den gata og at jeg var blablabla.

Det blir som å bli fortalt at man skal ta opp tiss...

Jeg ba flere ganger om å låne en bøtte vann for å skylle det bort,men han nektet og ble rasende...

Syns å huske at jeg fikk låne vann i et annet hus..

Mye syke folk,så det er best å ta opp etter seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke har pose (og det har dessverre hendt) så pleier jeg å legge to pinner i kors - bokstavelig talt, og bære/vippe bæsjen langt inn i veikanten eller innunder en busk. For å bruke denne metode må det være kvist og kvas i nærheten, men det er det som regel der jeg går. Forøvrig har jeg ingen kvaler om å ringe på hos fremmede å spørre om de har en pose jeg kan få. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
I går kveld fikk jeg helt vanvittig dårlig samvittighet. For å forklare det enkelt, uten noen formening om å unnskylde meg / snakke rundt grøten : Bikkja dreit. Midt i et område jeg vet masse kids og folk går hele tiden. Og jeg ble helt skutt av dårlig samvittighet. For jeg var tom for poser! Enkelt og greit hadde jeg flere bajseposer med meg. Lageret var tomt (og ikke begynn med "du skulle hatt en hel pakke ekstra med deg", jeg bruker å ha flere ekstra med meg). Hva skulle man gjøre?! Snøen var steinhard og det lille av løssnø jeg fant ville bare gjort ting verre (altså kunne nån tro det var trygt, men enkelt tråkke gjennom).

Jeg er vanligvis ganske driftig når det kommer til MacGyverløsninger på ting, men denne dritten visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre med. Stod og venta litt i håp om at det skulle komme noen hundeeiere og redde oss med en pose, men i dritværet var vi helt alene.

Hva gjør man i slike situasjoner? Altså i de situasjonene hvor du - til tross for at du bruker å ha ekstra med deg - befinner deg i en situasjon hvor posene har gått tom. Eller kanskje du har mistet de ut lomma (bare for å ta et annet reellt eksempel). Må man bare gå fra dritten og leve med samvittigheta?

Jeg ringer på nærmeste hus jeg da, det har jeg gjort flere ganger når hundene mine har bæsjet for ørtende gang og jeg er tom for poser - rett bort til nærmeste hus, ringe på og sier "unnskyld, du har ikke tilfeldigvis en pose jeg kan få - du skjønner hunden min bæsjet rett utforbi her og jeg har ikke flere poser med meg" De blir så glade så, og så får man pose.

Pluss i boka for ansvarlig hundehold tenker jeg da *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer på nærmeste hus jeg da, det har jeg gjort flere ganger når hundene mine har bæsjet for ørtende gang og jeg er tom for poser - rett bort til nærmeste hus, ringe på og sier "unnskyld, du har ikke tilfeldigvis en pose jeg kan få - du skjønner hunden min bæsjet rett utforbi her og jeg har ikke flere poser med meg" De blir så glade så, og så får man pose.

Pluss i boka for ansvarlig hundehold tenker jeg da *ler*

Dette har jeg gjort de gangene jeg har glemt pose også.

Det fungerer fint, og det virker faktisk som at folk setter pris på at man ringer på og spør om en pose :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Er det bare meg som hadde sett meg forsiktig rundt, også bare gått om kysten var klar? Dog med litt dårlig samvittighet.... :D

*Host*

Nå skal det sies at dette har skjedd kun to ganger, men dog. Vanligvis går jeg ikke tom for poser, av den enkle grunn at jeg ikke kaster posene i søpla til andre folk enn meg selv. Og siden jeg bruker samme pose flere ganger (jmf annen bajse-tråd), så har jeg alltid en pose klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Er det bare meg som hadde sett meg forsiktig rundt, også bare gått om kysten var klar? Dog med litt dårlig samvittighet.... :D

Ikke bare deg nei...

jeg er sinnsykt sløv på poser, og er det noen som ser at han gjør fra seg, begynner jeg å rote i lommene med et forvirret utrykk i ansiktet "Hva, jeg var da sikker på at jeg hadde poser uff så fælt!"

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel gjort alle tenkelige og utenkleige varianter... fra å late som ingenting :D .. til å grave i andres søppel i håp om å finne papir reklame å pakke dritten inn i for så å hive den i søppla.

To pinner i kors... dytte "den" vekk med steiner... plukke masse blader og løv som jeg kan bære driten i... grave "den" ned.. Gå hjem og hente pose... Late som om jeg skal gå hjem og hente pose.. osv osv..

Er det ett område med mange barn... vil jeg nok funnet på noe kreativt ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare deg nei...

jeg er sinnsykt sløv på poser, og er det noen som ser at han gjør fra seg, begynner jeg å rote i lommene med et forvirret utrykk i ansiktet "Hva, jeg var da sikker på at jeg hadde poser uff så fælt!"

:D

Kjenner meg igjen der! Men nå har jeg kjøpt sånn morsom poseholder formet som et bein hvor man har en rull med poser inni. Så nå bør jeg klare å alltid ha med meg poser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
*Host*

Nå skal det sies at dette har skjedd kun to ganger, men dog. Vanligvis går jeg ikke tom for poser, av den enkle grunn at jeg ikke kaster posene i søpla til andre folk enn meg selv. Og siden jeg bruker samme pose flere ganger (jmf annen bajse-tråd), så har jeg alltid en pose klar.

Samme pose flere ganger?

Ugh...

Det er jo ikke sånn at poser gjør noe stort innhogg i økonomien og man kan kjøpe nedbrytbare om man tenker miljø, men å bruke samme posen flere ganger er jo bare ikke noe tema.... æsj

Ikke bare deg nei...

jeg er sinnsykt sløv på poser, og er det noen som ser at han gjør fra seg, begynner jeg å rote i lommene med et forvirret utrykk i ansiktet "Hva, jeg var da sikker på at jeg hadde poser uff så fælt!"

:D

...og dermed føyer du deg inn i rekken over de som ødelegger for oss andre... ved å ikke plukke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Host*

Nå skal det sies at dette har skjedd kun to ganger, men dog. Vanligvis går jeg ikke tom for poser, av den enkle grunn at jeg ikke kaster posene i søpla til andre folk enn meg selv. Og siden jeg bruker samme pose flere ganger (jmf annen bajse-tråd), så har jeg alltid en pose klar.

Bruker posene flere ganger?? *nysgjerrig på hvordan du får til det uten søl...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker posene flere ganger?? *nysgjerrig på hvordan du får til det uten søl...*

Prøvde metoden idag, og det gikk helt fint. Så så lenge du ikke har en hund som fyller posen på en droppings så bør det gå greit..

Og Belgerpia, kun fordi man een gang iblant ikke får plukket opp etter seg og kanskje er litt for flau til å ringe på hos noen kl 2 på natta (går ofte kveldsturen min da) så vil jeg ikke si at man faller inn i den kategorien. Men skjer dette støtt og stadig bør man kanskje skjerpe seg. Men de få gangene jeg ikke har hatt pose så har jeg prøvd å grave den litt ned eller sparke den ut i grøfta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo altså, flerbruk av poser funker fint det. Man har altså en pose med håndtak, tar opp en dritt og knyter bare en gang, tar med posen videre. Om bikkja skulle finne på å drite en gang, knyter man opp posen, vrenger den om så man holder bæsjen med posen i mellom, og så klasker sammen flere dritter liksom... For å få til dette, kan man jo ikke ha en elefant eller noe annet som driter stort. Er ikke så ille som man kanskje tror det der altså. Heller det enn å la dritten ligge igjen etter seg.

Er man helt tom for poser og ikke kan bruke den ene man har, kan man ett av fire: ringe på nærmeste hus, skyfle ut og vekk i grøften, eller tasse hjem og hente pose der. Det er lett å glemme, men det er like lett å få dritten unna OM man må.

Dritten lar man IKKE ligge igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare deg nei...

jeg er sinnsykt sløv på poser, og er det noen som ser at han gjør fra seg, begynner jeg å rote i lommene med et forvirret utrykk i ansiktet "Hva, jeg var da sikker på at jeg hadde poser uff så fælt!"

:D

Jeg tror jeg ler meg ihel (mens jeg stille rødmer :D ), HAHAHA! Kan ikke annet enn å signere deg, been there, done that.. Også når/hvis det går noen bak deg, MÅ du bare ta en *fake* tlf, mens du leter febrilsk i lommene? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Prøvde metoden idag, og det gikk helt fint. Så så lenge du ikke har en hund som fyller posen på en droppings så bør det gå greit..

Og Belgerpia, kun fordi man een gang iblant ikke får plukket opp etter seg og kanskje er litt for flau til å ringe på hos noen kl 2 på natta (går ofte kveldsturen min da) så vil jeg ikke si at man faller inn i den kategorien. Men skjer dette støtt og stadig bør man kanskje skjerpe seg. Men de få gangene jeg ikke har hatt pose så har jeg prøvd å grave den litt ned eller sparke den ut i grøfta.

...har du sett hvor barnehagebarn gjerne går henne du?

I grøfta...

Jo altså, flerbruk av poser funker fint det. Man har altså en pose med håndtak, tar opp en dritt og knyter bare en gang, tar med posen videre. Om bikkja skulle finne på å drite en gang, knyter man opp posen, vrenger den om så man holder bæsjen med posen i mellom, og så klasker sammen flere dritter liksom... For å få til dette, kan man jo ikke ha en elefant eller noe annet som driter stort. Er ikke så ille som man kanskje tror det der altså. Heller det enn å la dritten ligge igjen etter seg.

Er man helt tom for poser og ikke kan bruke den ene man har, kan man ett av fire: ringe på nærmeste hus, skyfle ut og vekk i grøften, eller tasse hjem og hente pose der. Det er lett å glemme, men det er like lett å få dritten unna OM man må.

Dritten lar man IKKE ligge igjen!

Å sånn *ler*

Jeg så for meg at hun tømte dem jeg skjønner du *fnise* - joda, jeg har også gjor det der når jeg har hatt med for lite poser, stort sett har jeg med meg minst en eller to poser hjem for å kaste for bikkjene driter jo ikke i nærheten av en søppeldunk må vite *fnise*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme pose flere ganger?

Ugh...

Det er jo ikke sånn at poser gjør noe stort innhogg i økonomien og man kan kjøpe nedbrytbare om man tenker miljø, men å bruke samme posen flere ganger er jo bare ikke noe tema.... æsj

Èn ting skulle i alle fall ikke dobles på utgiftsposten da jeg fikk to hunder..! :D Sånn at jeg har noe å slå i bordet med til typen, haha!

Bruker posene flere ganger?? *nysgjerrig på hvordan du får til det uten søl...*

Alt kommer an på fôret, dessuten må man lære seg en fin-fin rulle-teknikk. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har du sett hvor barnehagebarn gjerne går henne du?

I grøfta...

Hvis jeg går i nærheten av barnehager og skoler (eller generelt områder med mye barn) så er jeg EKSTRA forsiktig, men så er det ytterst få ganger jeg ikke har med pose. Men den gangen jeg har friskt i minne var langs en ganske stor hovedvei, så hvis det roter noen barnehagebarn der så håper jeg virkelig at foreldrene holder dem i hånda.. hvis ikke vil jeg vært mer bekymret over påkjørte barn, en hundebærsj!

Og hvis det går noe forbi i nærheten så spørr man jo selvfølgelig dem. Men uansett så er jeg veldig heldig, vofsen gjør som regel ifra seg under 100m hjemmefra og da er det jo bare å løpe å hente pose. Gjorde det senest idag tidlig da jeg hadde glemt pose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...