Gå til innhold
Hundesonen.no

Vær obs på bildetyveri

TuvaKr

Recommended Posts

Skrevet

Jeg vet at dette er et tema som det ofte blir skrevet om, men det ser ikke ut som at det blir slutt på det forde!

Jeg vil nesten anbefale dere å skaffe en bruker på bla. Minstal.no, ikke for å gjøre det man skal innpå der. Men snarere for å få med deg om du ser noen av bildene dine. Jeg har selv vært medl. der og jeg har sett mange som kopierer fra hjemmesider til folk, kopierer bildet til dyr som vinner, osv.

Folk der er rett og slett helt rå til å stjele bilder! Så enten få en bruker der eller skriv en signatur, elns, på bildet ditt! Det vil jeg anbefale på det sterkeste!

Det er jo greit nok om de spør om å få låne bilder, men det at bildene bare blir tatt uten tillatelse er jo tyveri. Og man kan jo selv bestemme hva man vil gjøre med saken, anmelde det, eller andre ting.

Ikke bli "sint" for at jeg skrev dette innlegget, men jeg blir så irritert på folk som stjeler fra folk! Et lite bilde eller en mobil, det er uansett stjeling!

(Vet ikke om det ble postet rett, men tenkte at siden dette er under "Foto og tilbehør" så kunne det kanskje gå?

Skrevet

Det ligger en tråd om dette under Alt Mulig. Ang bildestjeling på Minstall :P

Og du sier man skal merke bildene.. Det hjelper ikke. De stjeler allikevel <_< Men hjelper vel kanskje om flere merker bildene sine :P

Skrevet

Men det kan jo hende at noen kjenner igjen navnet/signaturen på bildet da..? :P

Men det er kjipt å finne bildene sine på andre sine sider.. :P

Guest LeenaM
Skrevet

Mange tar bare bort signaturen, dessverre, så det er ikke til hjelp hos alle...

Skrevet

Selvsagt er jo hundene dine like mye dine, men det går jo ann å spørre om lov først.. Og de kan jo bla. si hva de skal bruke bildene til..

Skrevet

Selvsagt bør de spørre om lov først, men jeg gidder virkelig ikke å registrere meg som bruker på minstall for å overvåke evt tyveri. Så mye bryr jeg meg faktisk ikke om det :P

Skrevet

Har en egen tråd som heter min stall ett eller anna sted innpå her hvor dette blir diskutert faktisk :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...