Gå til innhold
Hundesonen.no

Til danmark med hund i påsken


Lola Pagola

Recommended Posts

Skal ta med hunden til danmark i påsken, men er så usikker på det med ormekuren. Leste et sted at den skal ha ormekur i danmark, og innen ti dager når den er tilbake i norge.

Men ringte dyrlege, og de sa at han skulle ha innen ti dager før innreise, og når han er i danmark.

Var en assistent jeg snakket med, så hun virket litt usikker.

Men jeg skjønner ikke jeg, jeg trodde man skulle ta innen utreise, og etter innreise. Men man må altså ta ormekur i danmark? Og det må gjøres av dyrlege, selv om oppholdet ikke er mer enn 4-7 dager?

(Han er rabiesvaksinert, den delen er i orden)

Kan noen forklare med teskje? :lol: :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står litt om det her og her finner du listen over hvem som skal kontaktes i hvilke land :lol:

Vet ikke om det hjelper deg noe videre, men det var det jeg klarte å finne i farta...

Også her står reglene på dansk: http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEks...ark/forside.htm

Edit: La til en link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så blond jeg var nå da, tenkte ikke på å sjekke matilsynet! Ha ha

Takk takk!

Huff håper ikke det blir styr å finne dyrlege i danmark da... hvis vi skal besøke oppdretter kan jo hun gjøre det da, men hvis ikke... så styr da.

Altså ikke noe ormekur før danmark da...Så tåpelig, skulle vært før og etter innreise, ikke iløpet av reisen...

Det blir jo veldig kort avstand mellom de ormekurene da, snakk om maks 5 dager liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Herregud så blond jeg var nå da, tenkte ikke på å sjekke matilsynet! Ha ha

Takk takk!

Huff håper ikke det blir styr å finne dyrlege i danmark da... hvis vi skal besøke oppdretter kan jo hun gjøre det da, men hvis ikke... så styr da.

Altså ikke noe ormekur før danmark da...

Bare husk at det skal føres inn i passet og signeres/stemples av en godkjent veterinær. At du bare gir dem hjelper ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff håper ikke det blir styr å finne dyrlege i danmark da... hvis vi skal besøke oppdretter kan jo hun gjøre det da, men hvis ikke... så styr da.

Altså ikke noe ormekur før danmark da...

Du kan jo ringe oppdretteren din i Danmark og be den om å bestille time hos dyrlegen for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så blond jeg var nå da, tenkte ikke på å sjekke matilsynet! Ha ha

Takk takk!

Huff håper ikke det blir styr å finne dyrlege i danmark da... hvis vi skal besøke oppdretter kan jo hun gjøre det da, men hvis ikke... så styr da.

Altså ikke noe ormekur før danmark da...

*fnis* Fort gjort :lol: Jeg har sittet og glodd og glodd på Mattilsynets sider en del i jobben, så jeg er blitt litt kjent der :D

Du kan jo ringe oppdretteren din i Danmark og be den om å bestille time hos dyrlegen for deg.

You took the words right out of my mouth :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretter er dyrlege, så hun har stempel ja. Er hun som har stemplet passet før jeg flyttet fra danmark og. :ahappy: Skal høre med slekta, hvilken dyrlege de bruker (hvis oppdretter ikke er hjemme/det ikke passer), så blir det vel en orden på sakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...