Gå til innhold
Hundesonen.no

Sosialisere for mye?


Nihon Supittsu

Recommended Posts

Jeg lurer litt på det, om det går ann å sosialisere en hund for mye? da tenker jeg mest når det gjelder andre hunder.

Jeg tenker at om jeg da har bare hunden min med snille hunder hele tiden, at den kan rett og slett overmodig når hunden møter hunder den ikke kjenner?

Sånn i mitt tilfelle føler jeg det har blitt sånn, i bygda jeg kommer fra er det mange hunder, men interessen for å sosialisere hundene er relativt lav, så det er endt opp med at hunden min som regel bare møter de samme hundene, med noen unntak. og når vi møter andre hunder han aldri har møtt, uansett hvordan de oppfører seg, så klikker han som regel før vi har gått forbi dem. Går det ann at jeg har han for mye med de samme hundene??

huff ble litt rotete dette :P men håper dere skjønner hva jeg mener..

takk for svar!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskejd fra treneren på førerhundskolen:

En hundevalp trenger ikke og skal ikke ha mange hundevenner.

Vær selektiv med hunder du sosialiserer valpen din med (sørg for at du har dannet deg ett bilde av den andre hunden)

Når valpen er i "sårbare" og "tøffe" utviklingsstadier så er det viktig å ha "safe" hundevenner.

"Smeller" det i disse periodene så kan det sette seg "sår" på sjelen.

Fri lek bør begrenses av eieren.. +- 15 min er mer enn nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke den er modig, men redd. "Jeg kjenner deg ikke, ha deg vekk". Tren passering. Allier deg med noen som har en hund du ikke kjenner og gå forbi til hunden din går pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...