Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow


Milla-5

Recommended Posts

Vel, er jo greit å lære hunden å stå pent, og å gå pent i bånd, at den går litt foran deg og ser framover, i lett trav, den skal ikke galoppere. Den bør også lære å stå i ro og ikke vri seg unna når man skal se på tennene dens, og ta på hele kroppen mens den står. Dette bør også gjøres av folk hunden ikke kjenner så godt, så den ikke vrir seg unna en dommer. :ermm:

Dette er bare de tingene jeg trener på med min valp, vi skal på valpeshow i slutten av april. :P

Men, du kan sikkert spørre oppdretteren din om disse tingene! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må bare komme i gang med treningen med en gang valpen er i hus. ett par minutt om gangen 3-4 ganger om dagen. øve på å gå i bånd, "stå", se på tennene, flytte på beina. evt, stille den på bordet. jo før du begynner jo bedre er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg sånn til jeg får valpen min...:P Har tenkt til å prøve å stille han ut, og siden vi er nybegynnere begge to er det jo greit å begynne på et valpeshow...:P Gleder meg til å lære mer om å stille og greier...:P

Heldigvis skal lillesøs på valpeshow med grandisen sin i april, så kan jo lære litt av henne...også kommer jeg nok til å bruke dere på diggis litt! :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg anbefaler å lese "ny i ringen" som du finner på nkk sine sider..

Det har jeg tittet på vettu...:ermm: også skal jeg låne ei bok av lillesøs om det å stille ut...husker bare ikke hva den heter for øyeblikket! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uansett adferdsutfordeinger ellers så skal hunder ha det trygt og bra i hjemmet mener jeg, det er forutsetningen for å ha et greit liv. Klarer man ikke skape det så må noe endres. Eldste hunden din skal være trygg og komfortabel i eget hjem. Er det snakk om tibetanske spanielen er det større sannsynlighet for at du kan få orden på harmonien igjen enn om det er staffer du har så rase har mye å si. Per nå anbefaler jeg at du skiller de fysisk av med sperringer, og vil du prøve redde dette vil jeg råde deg til å få profesjonell veiledning til hvordan du skal gå frem (spør gjerne om tips til hvem du burde kontakte ift hvor du bor da det er viktig du tar imot råd fra riktige folk).   
    • De siste dagene. Løpetid på vei for yngste, kanskje? Jeg ville sørget for å holde dem adskilt noen dager, og se hvordan det går. Om det fortsetter ville jeg nok vurdert omplassering av den yngste.
    • Prøv å tilrettelegg så bra du overhode klarer. Hold de adskilt til en hver tid. Om det ikke virker ville jeg nok sett etter et avlastningshjem eller omplassere yngste hund. 
    • Har en gammel tispe på over 12 år og en ettåring. Har gått fint sammen til nå, men de siste dagene har det vært flere tilfeller av grov slåssing, som har resultert i mindre rifter og blod. Må skille dem når de holder på, for ingen av dem ser ut til å gi seg. De skuler på hverandre flere timer etterpå. Tør ikke å ha dem sammen nå. Lurer på hva jeg skal gjøre, jeg vil ikke at gamla mi skal ha det sånn sin siste tid. Men det er jeg som har skaffet en hund til, så føler på at dette er min skyld. Har alltid sørget for at alt av mat, godbiter, leker etc er utilgjengelig når de er sammen. Men gamla forsvarer nå hver smule, senga si, etc. Hun har hjerteproblemer, men er ellers i grei form. Noen som har noen synspunkter?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...