Gå til innhold
Hundesonen.no

Boston terrier

Vodeckà

Recommended Posts

Hehey!

Ei venninne av meg ønsker seg en liten hund. Jeg har hjulpet ho å finne fram til ett par raser som kunne passet for ho og har blandt annet endt opp med en Boston terrier. Det er vanskelig å skulle velge ut rasen "sin" ved bare å lese om den, så jeg lurer på om det er noen på sørlandet som har denne rasen og har lyst å treffes for å skryte litt om hunden sin! :ahappy:

Eller om det er noen som har positive/negative ting om Boston terrieren. F.eks om de går fint med andre hunder, liker unger, lettlærte (til terrier å være!) osv.

Vennlig hilsen Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Boston Terrier i 15 år og er kjempe fornøyd med rasen, skulle jeg noen gang hatt liten hund igjen er Boston den eneste rasen jeg ville ha hatt. Her får du stor hund i liten format, ikke noe småhundnykker i den som biting eller bjeffing.

Syns ikke det er mye Terrier i Boston, den er lettlært og utrolig glad og fornøyd. Gemyttet er veldig lik rasen jeg har i dag, Boxer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Hørtes jo veldig bra ut! Mye mulig ho har bestemt seg for den rasen. Eneste er at jeg har en 4o kilos "valp" som jeg er redd skal løpe den ned. Papillonen min har lært å flytte seg når han kommer i full firsprang over jordet! Hehe!

Men de tåler vel kanskje litt mer enn en liten chihuahua, som ho passer for mora si innimellom...? :ermm:

Vennlig hilsen Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Jeg har 2 Boston terrier og er kjempe fornøyd. De er kjempe fine familie hunder.

De tåler en del mer en enn chihuahua!

Men det er jo greit at de ikke blir løpt ned da. Jeg har en valp nå.. Hun synes de store hundene er skumle så hun SKRIKER.. hehe men når jeg lar henne hilse på store hunden når den er rolig går det bra. etter det er den ikke skummel lenger. Tror de lærer å henge rundt hverandre. foreldrene mine har en større hund og han er veldig forsiktig med hun lille..

Jeg er litt dårlig til å foklare. Men jeg hadde kontaktet valpe formiddler og snakket med henne.. kanskje hun kan gaide dere til noen oppdrettere på sørlandet som dere kan besøke..

Tarje Aabø

email: bostonterrier@nmhk.net

Hun har noen fine eksemplar av rasen og er oppdretter. Kennel LAZARAS.

Som jeg må påpeke at min nydlige nydlige tispe har linjer fra. Far til tispa mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...