Gå til innhold
Hundesonen.no

hvor ofte bade en hund?


HeleneH

Recommended Posts

Hvor ofte skal/bør man bade en golden retriever?

I utgangspunktet ville jeg personlig ikke ha badet en hund med mindre det var behov for det. Altså dersom den hadde rullet seg i møkk eller var full i gjørme. Gjørme ville nok resultert i at hunden ble spylt kun med vann... møkk har jo en særegen lukt man gjerne ønsker å bli kvitt, så da hadde det vel blitt en dæsj med grønnsåpe vil jeg tro :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kikke her http://doggis.no/forum/index.php?showtopic=42187 :drool:

Men sånn ellers vil jeg si, at det er vel litt hipp som happ når og hvor ofte eiere bader hundene sine, kommer an på vær, forhold og bruk av hunden. og ikke minst hunden selv :wub: Mi blir spylt når hun har skitnet seg ut og vasket med shampoo etter løpetid/når hun lukter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bader ikke hunden min før det er høyst nødvendig. Helst ikke i det hele tatt om vinteren, hvertfall ikke med såpe. Om sommeren vasker jeg henne med såpe når hun er veldig skitten :ahappy:

Har hørt ymse eksempler som at noen badet hunden sin med zalo om vinteren, ikke til å anbefale :) Ettersom zalo fjerner alt fettlaget fra huden.

(det siste der var bare et ekstremt eksempel på hva man ikke bør gjøre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man skal bade hunden om den lukter... Inntørka hundelukt og hund med skikkelig fet pels er lite innbydende. Men for all del, bade med måte. Selv har jeg en rase som bades ofte, ca. hver 4. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bader hunden så sjelden som mulig. Hun spyles av på beina etter hver tur med lunkent vann fordi hun er både i sofa og seng vil jeg helst at hun skal være nogenlunde ren under magen og på beina. Med shampoo bader jeg henne veldig sjeldent. Hvis hun har rullet seg i møkk enest. Jeg er imot å bade hundene for mye, de mister mye av bakteriefloraen i huden, og også beskyttende fettlag. Dina er dessuten så frossen at hun trenger det lille hun har av varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...