Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har erfaring med besøkshund på gamlehjem?

Zoey

Recommended Posts

Jeg ser og hører stadig at dyr er med på å spre glede på gamlehjem og institusjoner, Ser også hvor mye glede min demente mormor har av å være sammen med Zoey.

Så lurer på om noen av dere har erfaring med å ha hund på besøk på institusjoner og gamlehjem? Er det slitsomt for hunden? hender det at "pasientene" er harhendte med hunden? Hvor stor er sansynligheten for å kunne få til noe sånt?

Jeg funderer nemlig på om jeg skal høre med noen av gamlehjemmene rundt omkring her om noen av de kan være interesert i dette.. Er jo ikke store greia, Jeg får ha med meg hunden, og man gjør en god gjerning samtidig :)

Men det kommer selvsagt ann på om det er noe belastning for hunden da..

Blir glad for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå så jeg nettopp et innslag på tv2 nyhetskanalen om noen på et alders/restitusjonshjem som fikk en ROBOTSEL for å "roe seg". Hvorfor ikke bruke ressurser og energi på å trene hunder til å kunne utføre samme jobb tyve ganger bedre? Skaper forurensing av både klimagasser og giftstoffer, samt at det produserer søppel, å lage slike teite roboter. Men oljenasjonen Norge har liksom mer enn nok med å diskutere fillesaker om innvandring. :) Stakkars gamle folk, håper du finner ut av det og får gitt dem et knalltilbud! Jeg er sikker på at hunder "kjenner" folk og vet hvordan de bør oppføre seg. Selv når Luna var 5 mnd og hadde mark i raua, var hun helt rolig og "terapautisk" på besøk hos besteforeldrene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på nyhetene i kveld fra et aldershjem her i Norge, hvor en søt liten robot-selunge var til stor glede for pasientene. Den "reagerte" på klappig, den kunne vifte med luffene og blinke med de store, mørke øynene sine.... Fy f.... sier jeg bare. Jeg har selv en nær slektning på sykehjem, og får lov å ha med ene mopsen når jeg besøker henne. Det er rørende å se hvordan pasientene livner til, de prater og koser med hunden, de får liv i øynene, smiler og ler.

Istedenfor å tillate hundebesøk på ALLE gamlehjem, er det altså en mekanisk dukke som blir de gamles trøst.

Jeg gruer meg til å bli gammel og hjelpeløs! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...