Gå til innhold
Hundesonen.no

Snodige Sveiser!


Zoey

Recommended Posts

Er litt sånn fram og tilbake og jeg tørr :ahappy: Har hørt det er 3 forskjellige dreads-varianter (?)

Ditt var utrolig kult, slik jeg vill ha det! ;) IKKE en slik, de blir alt for tykke ..

Meen, hvordan får du det ut igjen? Jeg mener du kan jo liksom ikke ha det foralltid, du får jo en slags "ettervekst" Av det ..

Og forresten, jeg har prøv en slags, home made dreadlucks, gikk ikke så bra. Når alle floke/dreadsene skulle ut, ehhh ja da for halve håret + at jeg måte til med saksa. .. :rolleyes:

Tre typer? Har jeg aldri hørt om. Men at det finnes forskjellige måter å lage de på, det er sikkert sant. Vet at mange bruker voks, men det er bare tull. Jeg brukte ingen verdens ting, og de ble likevel pene. Ang tykkelsen på de, så er det bare å fortelle hvor tynne/tykke du vil ha de. Jeg skulle ønske jeg hadde fått tynnere enn det jeg fikk, men men, det ble da fint likevel syns jeg.

Det blir ikke ettervekst hvis man lager ekte dreads; det dreader seg etterhvert, men ikke spør meg om det tekniske der, for jeg forstår ikke hvordan det kan gå til. :) Du må nok belage deg på å klippe av deg håret etterpå, det er temmelig vanskelig å kamme de ut. Jeg lagde også hjemmelagde dreads før jeg fikk "skikkelige" (dvs, mine hadde blitt skikkelige hadde jeg latt de være), og hadde disse i en liten uke. Det tok meg mangfoldige timer å kamme de ut, flaskevis med balsam og smør, og jeg mistet MYE hår, så det anbefales ikke. :P

Jeg har lagd dreads noen ganger, og det er ikke så fryktelig vanskelig egentlig.

Man kan forresten både farge og bleike håret selv om det er dreadet. :)

Hadde jeg skulle tatt dreads igjen hadde jeg ihvertfall holdt meg langt unna alt som het VOKS (vet mange sverger til det, men jeg vil ikke ha det i håret mitt igjen..)

Krever litt tålmodighet før de ser ut som skikkelige dreads og ikke bare rufs, men til gjengjeld blir de skikkelig fine. Det viktigste vil jeg tro er å dele det fint i rota når man lager dem, hvis man vil ha dreads som ser ryddige ut.

Jeg greidde ut mine, det tok tid og gjorde vondt, men de kom da ut og håret overlevde... jeg hadde ganske mange og brukte kanskje en halvtimes-times tid på én. Måtte jo klippe litt, men håret ble allikevel lenger enn med dreads.

Psycholynx: Tror uansett ikke det er så sannsynlig? (med mindre du vet hvem jeg er og ikke motsatt :P ) Også så jeg så fjern ut på bildet at jeg ikke ville vise fram trynet :P

Klarte du virkelig å kamme de ut? :( Hvor lenge hadde du hatt de da? Jeg hadde mine i nesten fem år, og da var det helt dønn umulig å kamme de ut ja. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte du virkelig å kamme de ut? :ahappy: Hvor lenge hadde du hatt de da? Jeg hadde mine i nesten fem år, og da var det helt dønn umulig å kamme de ut ja. :rolleyes:

Jeg hadde ikke hatt dem så lenge nei, så de hadde ikke fått fjufsa seg sammen til ordentlige dreads. Pjuh!

Men jeg har også sett folk med mangeårige dreads gre dem ut (etter å ha klipt av en god del, riktignok, men dreads forkorter jo håret noe innmari og det ble ikke sånn ille kortkort. Mye av håret som detter ut er vel også hår som skulle ha falt av naturlig i løpet av åra men ble "fanget opp" av dreads, no?

Har av og til lyst til å ta igjen når jeg ser folk med dreads (dine var fiiine!), men jeg har ikke tålmodigheten og jeg stoler ikke helt på at jeg ikke kommer til å angre :) Godt å kunne ha på seg vanlige luer og hatter også, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt hanekam i forskjellige farger, undercut, chelsea-cut, 5mm+ over hele hodet, halve hodet lilla og halve blondt osv. Blir veldig fort lei frisyrene mine, og klipper som regel meg selv så det er liksom ikke noe som hindrer meg hvis jeg sitter hjemme og kjeder meg eller kommer hjem fra fest osv :ahappy:

Nettet vil ikke samarbeide i kveld, så orker ikke stresse med å finne fram bilder nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja! Jeg har hatt dreads, og nesten ikke hår i det hele tatt, turkist hår, lilla, knall rødt osv.

En gang var det slikt:

n564866347_161372_1943.jpg

Og under NKK Hamar 08 var det slikt:

n903515388_4916717_1966.jpg

Da hadde det vokst ut en del, men det var veldig, veldig kort foran med dreads bak.

Nå har jeg den kjedeligste sveisen på lenge tror jeg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

labbis, da så jeg deg på nkk bø tror jeg :ermm: Under BIS, du satt med hunden din på tribunen. (Sveisen på det nederste bildet var iallefallg ganske lik) :P Eller litt i samme stil da.

Hvilken hund? Kan ikke huske at jeg satt på tribunen under BIS, da var jeg og trente. Men satt der under begynnelsen av gruppen. Har 3-4 cm langt hår nå. Men kanskje det var meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt dem så lenge nei, så de hadde ikke fått fjufsa seg sammen til ordentlige dreads. Pjuh!

Men jeg har også sett folk med mangeårige dreads gre dem ut (etter å ha klipt av en god del, riktignok, men dreads forkorter jo håret noe innmari og det ble ikke sånn ille kortkort. Mye av håret som detter ut er vel også hår som skulle ha falt av naturlig i løpet av åra men ble "fanget opp" av dreads, no?

Har av og til lyst til å ta igjen når jeg ser folk med dreads (dine var fiiine!), men jeg har ikke tålmodigheten og jeg stoler ikke helt på at jeg ikke kommer til å angre :P Godt å kunne ha på seg vanlige luer og hatter også, hehe...

Som jeg nevnte, så dreader dreadsen seg etterhvert, men det er et par cm med "vanlig" hår før dreadsen "starter", og de stumpene klarte jeg å redde da jeg klippet de av meg. Jeg prøvde å klippe slik at et par cm av dreadsen var igjen og prøvde å kamme ut de to cm-ene, men det gikk slettes ikke. En halv cm fikk jeg vel til.. :P Og joda, mye av håret som faller av skulle jo ha fallt av, sant nok, men bare etter en liten uke?? Tenker på de hjemmelagde jeg, hvor mye hår jeg mistet da - sykt! Er forresten inne i en periode nå hvor jeg er gnien på kammingen, og nå floker håret seg til en eneste stor dread. Fryktelig praktisk å ha i hestehale, og så kammer jeg bare forreste delen av håret (sånn at det floker seg bare enda mer der bak). Før, da jeg fikk dreads, var håret mitt sånn at jeg ikke trengte å kamme det, og prøvde jeg å tupere det, gikk det opp av seg selv. Veldig fint og glatt hår altså; nå er det skikkelig dreads-vennlig! Får lyst på igjen, men synes kanskje at resten av stilen min ikke passer heeelt inn nå, men nok om det. :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...