Gå til innhold
Hundesonen.no

Utekatt til innekatt?


Guest janson

Recommended Posts

Min romvenninnes bestemor døde nylig og nå står det en katt igjen som ikke har et sted å bo. Derfor lurer vi to på om vi kanskje skulle ta han hit, men er litt usikker på hvordan det ville fungere. Han er rundt en 5-6 år (her gjettet venninna mi) og er ellers rolig og snill og veldig omgjengelig, men han har i alle fall de siste 4 årene vært utekatt, men tilbringer udsedvanlig mye tid inne (familien til venninna mi har katt og er mye mer ute) i følge venninna mi. Ville det gå an å gjøre han om til innekatt eller er det helt håpløst? Noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at svigerfar gjorde katten sin til innekatt etter mange år fordi den var blitt skadet ute og han var redd det ville skje igjen.

Min personlig mening er at det er dårlig gjort å frata en katt en så stor del av livet.

Synes synd på de som er innekatter fra fødselen av også men de vet ihvertfall ikke noe bedre.

Har dere ingen mulighet for å ha den ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!:)

For alt jeg vet så blir det ikke noe av i det hele tatt, vi begynte bare å leke litt med ideen her i ettermiddag. Vi leier 2. etasje i en enebolig og deler inngang med eierne. Pga delt inngang så var da venninna mi redd for at det kunne bli til bry for de nede. Jeg vet ikke. Selv har jeg ikke erfaringer med katter, mens venninna mi har hatt det hele livet. Har søkt og lest litt rundt på nettet og ser det er veldig delte meninger ang dette med å gjøre utekatt til innekatt.

Men vi får nå se, er visst mulighet for at noen andre slektninger tar han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!:)

For alt jeg vet så blir det ikke noe av i det hele tatt, vi begynte bare å leke litt med ideen her i ettermiddag. Vi leier 2. etasje i en enebolig og deler inngang med eierne. Pga delt inngang så var da venninna mi redd for at det kunne bli til bry for de nede. Jeg vet ikke. Selv har jeg ikke erfaringer med katter, mens venninna mi har hatt det hele livet. Har søkt og lest litt rundt på nettet og ser det er veldig delte meninger ang dette med å gjøre utekatt til innekatt.

Men vi får nå se, er visst mulighet for at noen andre slektninger tar han også.

Dere kan jo bare spørre de nede da :D Kan jo hende de synes det er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok til oss en 1 år gammel katt ca. Han var vant med å være ute, rett etter vi fikk han, måtte vi flytte og måtte ta det første og beste så her bor vi så tett inntil veien. Jeg vil ikke at han skal gå ut. I begynnelsen var det mye masing om å få gå ut, han gikk til døra, så opp på dørhåndtaket og mjauet. Men etter ett par mnd, gikk det veldig greit.. Nå er han verdens roligste innekatt=) Koser seg i stolen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...