Gå til innhold
Hundesonen.no

Få vekk lukt i tøfler


Blondiemamma

Recommended Posts

Fikk gode, tjukke filttøfler til jul. Har nærmest "bodd" i disse siden jeg fikk de, og har bare puttet bena rett oppi uten sokker :icon_redface: Luktet på tøflene i stad og de lukter pjuuk :rolleyes2: Vet at jeg kan fryse ting for å få vekk bakterier, men da bør de vel være nyvasket først? Vet ikke om disse tåler å bli vasket.. Noen som har noen gode tåfistøffel tips? <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gode, tjukke filttøfler til jul. Har nærmest "bodd" i disse siden jeg fikk de, og har bare puttet bena rett oppi uten sokker :rolleyes2: Luktet på tøflene i stad og de lukter pjuuk :lol: Vet at jeg kan fryse ting for å få vekk bakterier, men da bør de vel være nyvasket først? Vet ikke om disse tåler å bli vasket.. Noen som har noen gode tåfistøffel tips? <_<

Hvorfor tror du at de må være vasket først? Hvis du tenker på de andre frysevarene så legg dem i en brødpose eller noe. Du skal jo bare ta liv av basseluskene... eller soppen eller hva det nå var det var igjen :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også strø litt natron i de først som du støvsuger vekk før du hiver de i frysa. Det trekker til seg ev fukt, samt litt av lukta. Men jeg ville hevet de i frysa nå, og så satt de ut på trappa til lufting en frostnatt med jevne mellomrom deretter. (ikke at det er flusst av dem igjen nå, forhåpentligvis, men til neste vinter..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vasker du de ikke bare?

Se her:

Fikk gode, tjukke filttøfler til jul. Har nærmest "bodd" i disse siden jeg fikk de, og har bare puttet bena rett oppi uten sokker :) Luktet på tøflene i stad og de lukter pjuuk :D Vet at jeg kan fryse ting for å få vekk bakterier, men da bør de vel være nyvasket først? Vet ikke om disse tåler å bli vasket.. Noen som har noen gode tåfistøffel tips? <_<
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfføyt! Alt tåler å bli vasket! :icon_redface: Vi vasket silkedressen til typen i vaskemaskin med rosa Oxyaction-flekkfjernings-greie, og gjett om den ble ren!? Rødvinsflekken som hadde ligget og trukket inn i ett helt år var vips borte etter to omganger i maskinen. Og den dressen tålte liksom ikke vann engang.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...