Gå til innhold
Hundesonen.no

Kløv til dvergschnauzer


Milla-5

Recommended Posts

Trixie har noen små vesker som passer til små hunder. De er veldig billige også, men sikkert ikke noe å gå med i dagesvis, og ei heller til å laste så veldig tungt. Antageligvis ikke vanntett eller særlig god kvalitet sånn sett, men for et par hundrelapper kan du sikkert trene litt muskler på hunden. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp de billigste for her syns jeg det er viktig med kvalitet og med det mener jeg at det sitter godt på hunden.

Vi kjøpte kennel sin den er dyr men den sitter godt på hundens rygg.

Når vi begynte med kløv hadde vi ikke noe i så hunden kunne venne seg til å bære kløvet for det er litt uvant for hunden å ha noe på ryggen.

Etter at hun ble vant til kløv bærer hun maten sin , drikka si , bæskje poser og et pledd hun ligger på når vi raster så hun ikke skal bære for tungt, det er ikke noe bra for ryggen.

Hunden min er kjempe stolt når hun går med kløv og vi kan gå i flere timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp de billigste for her syns jeg det er viktig med kvalitet og med det mener jeg at det sitter godt på hunden.

Vi kjøpte kennel sin den er dyr men den sitter godt på hundens rygg.

Når vi begynte med kløv hadde vi ikke noe i så hunden kunne venne seg til å bære kløvet for det er litt uvant for hunden å ha noe på ryggen.

Etter at hun ble vant til kløv bærer hun maten sin , drikka si , bæskje poser og et pledd hun ligger på når vi raster så hun ikke skal bære for tungt, det er ikke noe bra for ryggen.

Hunden min er kjempe stolt når hun går med kløv og vi kan gå i flere timer.

Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men hvis det kommer helt an på hva man har tenkt å bruke kløven til. Er det dages-lange fjellturer, kanskje over en uke, hvor hunden skal bære tungt? Eller er det snakk om turer på en time hvor hunden bærer relativt lett, og mest bare for "moro skyld" eller for at hunden skal få litt ekstra trim eller gjøre litt nytte for seg ved å bære to Toro-poser hjem fra butikken? Kanskje vil også interessen utvikles litt etterhvert som man ser om hunden liker det, og DA kan man gjerne kjøpe en god kløv. Skal den bare brukes til "småtterier" ser jeg virkelig ikke nødvendigheten av å investere halvannet tusen på en skikkelig god kløv. Men selvsagt bør ikke den billige versjonen verken gnage eller plage hunden på noen måte - spørmålet er vel om den i det hele tatt vil ligge lenge og tungt nok på hunden til at det ER plagsomt eller vil gi gnagsår?

Jeg synes også at det er litt unødvendig med kløv på en så liten hund som dvergschnauzer, sorry altså. Det er virkelig begrenset hvor mye nytte en så liten hund kan gjøre ved å bære - seriøst - man kjøper ikke kløv til 1500 kr for at hunden skal bære sine egne bæsjeposer! Man kjøper heller ikke kløv til 1500kr for at hunden skal "føle seg flink" med den på. Det er vel og bra å trene muskler på små hunder også (jeg har jo selv en liten hund og er opptatt av at hun er sprek og i god form og har godt med muskler), men kløv er liksom ikke det første jeg tenker på når jeg skal trene musklene hennes. På springeren; ja!, men lille-hunden får heller andre oppgaver. Bare det å være med på tur med springeren, gå like langt, og i like dyp snø, holde samme tempo, i like bratt terreng +++, gjør at cairnen strengt tatt får mer mosjon enn springeren. Hva med å heller legge opp turene litt annerledes? Gå i vanskeligere terreng, lengre turer, kanskje trekke litt (det er i alle fall billigere selv om man kjøper litt skikkelig utstyr), osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kanskje kjøpe en fra buddy til 199 og se om han liker det vis han gjør det kjøper jeg nok en bedre.

noen som vet noe om dene kløven :yes:

Men du bør uansett vente med å ha på han kløven til han er rundet 1 år.. han er jo bare 8 (?) uker nå.. Du har jo akkurat fått han :) Som sagt så bør han være over året før du lar han belaste muskulaturen. Det gjelder i grunn all belastende arbeid. Agility, trekkarbeid osv osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal så klart vente til han er stor nok

men det kan ta tid og fine den perfekte kløv :yes:

Er nok best å ikke kjøpe en før han er utvokst, for ellers vil den jo ikke passe særlig lenge. :) Kløv er fint det, så lenge hunden er gammel nok og tåler det, og liker det. Vet om et par hunder som IKKE vil gå med kløv, de liker det ikke, så da må man finne på noe annet. Er nok lurt å kjøpe en billig en, som passer bra og ligger godt, først, og heller kjøpe en dyrere en seinere hvis man ser at det trengs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, forsåvidt, så er det jo ikke noe gæærnt i at en valp går med kløvveske heller, så lenge det IKKE er noe oppi den. Eneste er jo at den kommer til å vokse fra kløven innmari fort. :yes: Og da er det jo ikke så mye vits. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...