Gå til innhold
Hundesonen.no

Bliver lidt irriteret


Einstein&Charlie

Recommended Posts

Vi havde gæster i weekenden, og et vennepar havde taget et vennepar med af deres, damen havde haft hund førut, mannen hendes spurgte om han kunne give hundene en chips hver, sagde at han godt kunne give dem 1-2 stk potetchips hver, men ikke mere end det.

Hans dame stoppede ham i det og sagde at hundene ikke skulle have med salt på, istedet var ostenachos bedre, fik det desværre først at vide bagefter da damen fortalte mig at mine hunde ikke skulle have salt, og fortalte at de havde fået nachos.

Så nu sidder jeg med en stor hund på dag 2 der spyr og har dårlig mave, og det kan jeg takke hende for :whistle:

Hvorfor er der nogle der bare ikke kan godtage, at nogle gange ved ejeren af hunden bedst <_<

Bare et lille surt opstød fra mig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det ja..

Sev har jeg en onkel som alltid "vet best" når det gjelder hunden min og hvordan jeg bør oppdra henne..

Rottiser, mener han, må tas hardt for å respektere mennesker osv osv..

Han skal være glad at hun i det hele tatt gidder å omgås ham etter at han nakkeristet henne da hun valpebeit litt på føttene hans som 12 uker gammel valp... Han fikk selvsagt kjeft fra meg + min søster for den oppførselen, men men..

Nå er det sjelden/aldri jeg treffer han med hunden med meg.. men de gangene jeg gjør det passer jeg godt på. Han skal bare prøve seg.. Grrrr...

Og folk som bare skal gi "litt" av mat osv til hunden.. GAH.. selv har jeg en hund som tåler LITE av sære ting i matveien, og blir fort dårlig. I familieselskaper må jeg passe godt på så ingen sniker henne noe..

I et juleselskap reiste jeg meg derimot opp og sa "den som gir bea noe kan få tørke opp evt spy og diarè selv" Det var ganske effektivt :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg viser mine gjester ut jeg, dersom de ikke lar hundene være i fred. Jeg har hund for MIN del, ikke for andres. De skal ikke gi eller trene mine hunder med mindre jeg tillater det.

Hadde jeg hatt bein nok i nesa så skulle jeg søren meg gjort det et par ganger altså.. men har som regel skjedd når jeg er på besøk hos mine foreldre i Stavanger.. og da kan jeg liksom ikke kaste ut folk, er også litt langt å dra hjem.. sukk.

jaja, vi flytter snart nedover, da skal jeg bare dra hjem hvis noen begynner å styre.. :whistle:

Men har blitt litt bedre nå som hun er større.. var verre da hun var valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ha med hundedigg dersom jeg er steder det er sjans for at noen svært gjerne vi "gi" Pippi noe. Hun begynner garantert å spy, og få diarre dersom hun får stappe i seg alskens menneske snacks.

Om noen gir henne noe etter jeg har sagt nei, så sørger jeg ihvertfall for å ringe personen dagen etter å forteller at vi har hatt søvnløs natt med hundelufting, spy og skit. Og håper at de kanskje kan huske på det neste gang de føler for å gi hunden noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zhigan blir også dårlig av det meste .Så når en velmenende person vil gi han noe,sier jeg : Ja greit det men da får du beholde bikkja til han er ferdig med diareen og oppkastet.For jeg gidder ikke å ha han hjemme om du skal være "snill" ..med et syrlig blikk på personen.

Det virker det ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...