Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei hei :)


Achi

Recommended Posts

Dronningen skriver:

Hei allesammen! Da har vi funnet frem til forumet og trer inn for første gang... Her er litt om oss alle:)

Vi er en familie på 3 (Nå 4 med hunden) ifra Buskerud. En liten gutt på snart 8 år, høvdingen i huset (pappa) på 32 og dronninga (på 23 - meg). Vi har skaffet oss en liten rottweiler ved navn Achi fra en flink oppdretter!

Achi er nå litt over 9 uker gammel og vi har hatt han i snart 3 uker. Veien hjem fra hundeoppdretteren gikk kjempe fint.

Han sov nesten hele veien. For en drøm! I ettertid har vi funnet ut bilkjøring er ingen problem. Han legger seg alltid til å sove når vi er i bilen.

Første dagen var han litt blyg, men diltet likevel etter oss. Så kom første natten. Da var høvdingen på jobben og lille gutt sov i sengen sin. Jeg valgte å ligge på sofaen første natten og la valpen ligge på gulvet. Natten gikk utrolig bra. Bare 4-5 pip.

Neste natt gikk like bra osv osv..

Vi ser Achi har utviklet seg mye disse 2 ukene han har vært hos oss. Han sover fremdeles mye etter lek, men han er kjempe aktiv når han først setter gang. Vi har allerede fått merke at enkelte ting kan bli ødelagt! he he!

Vi har allerede lært han ''sitt'' og ''kom hit''. Foreløpig adlyder han nok mest høvdingen i huset, men vi håper han kommer til oss andre og :whistle: Vi har også trent en del burtrening / alene trening med han som ser ut til å gå bra. For å sjekke etter at det går bra med han mens vi er borte litt og litt har vi satt opp videokamera som filmer seansen mens vi er borte. Da får vi jo dokumentert etterpå om det gikk bra eller ikke, og se på hva eventuelt vi kan gjøre annerledes. Men det går så bra!

Vi er på god vei med å gjøre han stueren. Innimellom glipper det nok, men det hører valpen til! Vi har laget et skjema for tisse/avføring/mat/sove rutiner for han for å bedre holde kontroll på sånn cirka hvor ofte han tisser. Etter det er det blitt mye enklere å huske klokkeslett for sist han var ute og gjorde sitt ærend, spiste eller sov.

Vi har også latt han få hilse på andre hunder med forskjellige raser. I begynnelsen var han blyg, men nå er han så tøff at han bjeffer og knurrer litt. Innimellom tar han seg en leik og. Han skal nok vise at han er litt tøff, men da dem store hundene kommer løper han fort bak bena på oss !

Med tiden skal vi trene litt på klikkertrening, lydighet, agility osv.

Dette gleder vi oss til.

Jeg har hatt hund hele mitt liv nesten. Blandingshunder av collier og litt forskjellig. Reinraset Collie, og litt erfaring med blandingshund av rottweiler & schæfer. Nå er det første gang jeg er borti en reinraset rottweiler.

Lillegutt og høvdingen har ikke så mye erfaring, men høvdingen har virkelig satt seg inn i forskjellige bøker og lest side opp og side ned. Surfer litt her og litt der på Canis sine web sider og andre plasser for å suge til seg informasjon og dele meninger.

Nå gleder vi oss til å bruke tid her og håper på at ved å utveksle ideer & spørsmål kan vi få hjelp eller og hjelpe andre som trenger hjelp!

post-5168-1234340542_thumb.jpg

post-5168-1234340554_thumb.jpg

post-5168-1234340572_thumb.jpg

post-5168-1234340582_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bambi: Takk skal du ha! :) Han er fra en oppdretter i hurdal. Er du valpesyk så venter oppdretter et nytt kull :)

hihi! Hint hint! Neida, men her er ihvertfall link til oppdretter om du ønsker å ta en nærmere titt på oppdretteren :)Kennel Komplett Hund

Tapper: Takk skal du ha :) Skjønn er han, meeen... skal si han er begynt å bli litt av en rakker når han er våken og er topp med energi! hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bambi: Takk skal du ha! :( Han er fra en oppdretter i hurdal. Er du valpesyk så venter oppdretter et nytt kull :P

hihi! Hint hint! Neida, men her er ihvertfall link til oppdretter om du ønsker å ta en nærmere titt på oppdretteren :hmm:Kennel Komplett Hund

Ja jeg er valpesyk, men det er fordi jeg mest trolig får en aussievalp til sommeren :sint_01:  Jeg skal ha rottweiler i senere år, men først når min samboer kan være med i hundeholdet. Han ønsker virkelig å ha rottis, men jeg har sagt da må han være en aktiv del av holdet :o   Og da vet jeg inntil videre hvor jeg henter ifra :(  (inntil videre kan jeg bare kosemose på Hermine til søstern :sint_01: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er valpesyk, men det er fordi jeg mest trolig får en aussievalp til sommeren :icon_confused:  Jeg skal ha rottweiler i senere år, men først når min samboer kan være med i hundeholdet. Han ønsker virkelig å ha rottis, men jeg har sagt da må han være en aktiv del av holdet :wub:   Og da vet jeg inntil videre hvor jeg henter ifra :P  (inntil videre kan jeg bare kosemose på Hermine til søstern :blink: )

Aussievalper er det slike man kan bruke til gjeterhunder?

Søkte opp på google, for jeg har ikke hørt om rasen før!

Lignet ihvertfall på gjeterhund hvis jeg fant riktig da.

Ja det at man har en samboer som kan hjelpe til er veldig bra. Da får man ikke hele ansvaret alene og er 2 om det. Slik at man ikke blir så låst fast. Jeg er glad vi er 2 om det siden jeg har jobb og høvdingen har skole. Så vi klarer å vekselsvis være hjemme med hunden eller ha den med oss slik at den aldri må sitte lenge hjemme omgangen.

Kos masse med hunden til søsteren du, den kan gi glede den og :P Jeg hadde gjort det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aussievalper er det slike man kan bruke til gjeterhunder?

Søkte opp på google, for jeg har ikke hørt om rasen før!

Lignet ihvertfall på gjeterhund hvis jeg fant riktig da.

Ja det at man har en samboer som kan hjelpe til er veldig bra. Da får man ikke hele ansvaret alene og er 2 om det. Slik at man ikke blir så låst fast. Jeg er glad vi er 2 om det siden jeg har jobb og høvdingen har skole. Så vi klarer å vekselsvis være hjemme med hunden eller ha den med oss slik at den aldri må sitte lenge hjemme omgangen.

Kos masse med hunden til søsteren du, den kan gi glede den og :icon_confused: Jeg hadde gjort det samme!

Sendt PM :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har svart deg nå Bambi!

Nå er det kjempe lenge siden vi har hatt noe særlig tid til å være på nett, men fikk så lyst å skrive litt her igjen! Vi har hatt det så utrolig gøy tiden fremover! Og Achi vokser seg stor. Valpefellinga er snart over også. Er bare noen få tenner igjen i munnen hans!

Tenkte bare å laste opp noen bilder av han igjen :D Nå som han er blitt enda større!

I båten og på svømmetur og litt forskjellig :)

post-5168-1242217961_thumb.jpg

post-5168-1242217966_thumb.jpg

post-5168-1242217970_thumb.jpg

post-5168-1242217974_thumb.jpg

post-5168-1242218355_thumb.jpg

post-5168-1242218359_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...