Gå til innhold
Hundesonen.no

WP


MiraMaika

Recommended Posts

Noen som har prøvd eller driver med dette??

Lurer på erfaringer.

Ganske spennende å høre/se om temaet. :D

Har bestillt sele til Maika nå, gleder meg til å begynne, selv om vi ikke kommer til å drive seriøst med det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også litt lyst til å gjøre dette med Casper. (når han blir gammel nok selvsagt). Virker som bra trening. Men vet heller ikke noe om det da, så må nok lese litt før jeg begynner med det :D

Kanskje dumt spørsmål, men en dalmatiner kan vel drive med WP og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel trente "opp" Turbo til det når han var valp, hadde jo planer om å konkurrere med han, men så falt det litt av og jeg bestilte aldri sele til han så da ble det ikke noe av, men har nå blitt kjent med noen som driver litt med det i nærområdet så da skal man ikke se bort fra at jeg begynner igjen :D Han elsker å trekke ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB'n min har dratt litt lett kjetting.. trent litt starter for oss selv i skogen :D Virker som hun syns det er kult, halen rett til værs og drar på :D

Legger ved et par bilder av Xena i den fine rååååsa selen :D

IMG_0533.jpg

IMG_0536.jpg

Fine voffsen med rååååsa sele ;)

Er slik vi har tenkt å holde på og. Max 45 kg da. Tror det er noe for Maika ;)

Synd det er så laaaaang ventetid på selen.... 6-7 uker igjen enda. så tar det en stund for tilvenning, så begynne med raslekjetting osv. Men gleder oss.

Svart og rød sele vi har bestillt da, med navnet på begge sidene :P

og skumforing rundt halsen.

Hvor gammel er Xena?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine voffsen med rååååsa sele :D

Er slik vi har tenkt å holde på og. Max 45 kg da. Tror det er noe for Maika :D

Synd det er så laaaaang ventetid på selen.... 6-7 uker igjen enda. så tar det en stund for tilvenning, så begynne med raslekjetting osv. Men gleder oss.

Svart og rød sele vi har bestillt da, med navnet på begge sidene :D

og skumforing rundt halsen.

Hvor gammel er Xena?

Hvilken tilvending? Til sele? Tror vi er litt "slemme" med hundene her i huset.. På med sele og kjetting også ut å jobbe. Ikke noe mer fuss/dall rundt det i det hele tatt.

Vi driver ikke med WP selv om aussien min nok hadde digget det også, han trekker pulk på tur og synes det er knallgøy å jobbe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken tilvending? Til sele? Tror vi er litt "slemme" med hundene her i huset.. På med sele og kjetting også ut å jobbe. Ikke noe mer fuss/dall rundt det i det hele tatt.

Vi driver ikke med WP selv om aussien min nok hadde digget det også, han trekker pulk på tur og synes det er knallgøy å jobbe:)

hvilken sele bruker du da?

Ja, det er noe jeg mener må vennes til hos alle hunder. er ikke bare å sette på deg manualler og værsågod spring :D litt etter litt må til, mine hunder setter mer pris på det :D

Men det er vel som med alt annet- smak og behag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xena er 1 1/2 år.. Hun har HD C(uten forkalkninger) så vi kommer ikke til å trekke noe mer enn den kjettingen som henger bakpå på bildet... Er veldig nøye med oppvarming og nedkjøling, hun har ikke visst noe tegn til stivhet eller vondt etter treningen så håper det holder seg sånn og vi kan fortsette med det for hun syns det er kult :)

Jeg begynte med en tom spyleveske dunk i et langt tau så hun skulle vende seg til at det kunne humpe og dumpe bak der men brydde seg ikke noe om det, så lenge jeg skryter så er hun kry som ei høne :)

Har forøvrig kjøpt selen fra cdpits i canada..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg nå en dag får råd til seler fra cdpits så skal mine to få lov å starte med sånt.. Blir bare kjettingtrekking da men..

Og jeg er nok like slem som Mailin, mine har prøvd seg på kjettingtrekking før(men bare litt pga for dårlige seler), og da kastet jeg bare selene på, festet på kjetting og så gikk vi, selvfølgelig fikk de ros når de jobbet bra, men tilvenning driver vi ikke med..

Mine hunder er hvertfall sånn at jo mer oppstyr jeg lager rundt nye ting, jo mer "bryr" de seg, og blir gjerne litt mer skeptisk til det nye enn om jeg bare kjører på som om dette er noe vi alltid har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken sele bruker du da?

Ja, det er noe jeg mener må vennes til hos alle hunder. er ikke bare å sette på deg manualler og værsågod spring :ahappy: litt etter litt må til, mine hunder setter mer pris på det :whistle:

Men det er vel som med alt annet- smak og behag :ahappy:

Bikkjene mine har hatt på seg det meste av seler uten problemer. Bruker mest nome da, som stortsett er lik som WP-selene, og aussien min har faktisk prøvd en wp-sele uten at det var noe annerledes for ham. Her har jeg også bare hengt på ting bak og dratt ut på tur. Har ikke forventet at det skal være noe problem, så det har ikke vært noe problem.

Klart man må jo trene opp hunden slik at den gradvis trekker tyngre, men tilvenning til sele og ting hengende bak er det vel få eller ingen av mine venner som driver med. Selv om bikkjene er alt fra nervevrak til stødige saker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkjene mine har hatt på seg det meste av seler uten problemer. Bruker mest nome da, som stortsett er lik som WP-selene, og aussien min har faktisk prøvd en wp-sele uten at det var noe annerledes for ham. Her har jeg også bare hengt på ting bak og dratt ut på tur. Har ikke forventet at det skal være noe problem, så det har ikke vært noe problem.

Klart man må jo trene opp hunden slik at den gradvis trekker tyngre, men tilvenning til sele og ting hengende bak er det vel få eller ingen av mine venner som driver med. Selv om bikkjene er alt fra nervevrak til stødige saker:)

Ja, heldigvis er man forskjellige i sitt syn på ting, jeg for min del gjør det JEG synest er best for mine

WP selen er ikke så lik nomeselen da men...

http://i332.photobucket.com/albums/m353/kl...75/DSC_0112.jpg

WP sele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, heldigvis er man forskjellige i sitt syn på ting, jeg for min del gjør det JEG synest er best for mine

WP selen er ikke så lik nomeselen da men...

http://i332.photobucket.com/albums/m353/kl...75/DSC_0112.jpg

WP sele

Den er lik en del seler til wheeldogs da;) men vi trenger ikke akkurat diskutere det nå:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra selene, - hva er WP for noe - som aktivitet betraktet? Organisert? - et miljø rundt trening og konkurranser f.eks ? - eller noe man driver med "i heimen" for å få opp kondisjonen? - eller...

Forklar litt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...