Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan enhver idiot kalle seg hundetrener


Ross

Recommended Posts

Hva må man kunne for å kalle seg hundetrener og lære andre hvordan de skal takle sine hunder??

Skjekker du ut bakgrunn til de du tenker på å gå på kurs hos?

Hadde en opplevelse i dag hvor jeg møtte på en hundetrener som jeg vet holder kurs og da bikkja ikke hørte sparket han fordi den ikke hørte. Hunden hev seg ned på ryggen og til tross for at bikkja hadde overgitt seg så rev han tak i øret på den og rista den... synes det var grusomt og se og vite at sånne folk skal trene andre... fy asså...

Jeg sa i fra at sånn syntes jeg ikke noe om, man da sa han bare at "har man hund så må den se på deg som sjef og ha respekt for sjefen sin"

Ble helt satt ut jeg og synes fryktelig synd på den hunden som ble sparket til hver gang den gikk bort for å tisse eller snuse.. fy asså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hundetrener og hundeinstruktør det samme da?

jeg mente d er d samme, han her har ihvertfall instruktør kurs og trener hunder og eiere på privattimer.. .kanskje jeg brukte feil ord men mente instruktør da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strider nok mot reglene her, men synes likevel det er riktig å gå ut med navn på person/organisasjon som opererer på denne måten.

Og siden det strider i mot regelverket her på Doggis, så er det kanskje også litt feil å oppfordre folk til å gå ut med navn? Hvis du lurer på hvem trådstarter beskriver her, kan dere ta dette på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden det strider i mot regelverket her på Doggis, så er det kanskje også litt feil å oppfordre folk til å gå ut med navn? Hvis du lurer på hvem trådstarter beskriver her, kan dere ta dette på PM.

Jeg mente at det etter mitt syn er riktig, ikke at man skal legge det ut når det strider mot regelverket. Så jeg oppfordrer ikke til regelbrudd, hvis det var uklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg er generelt skeptisk til å dømme sånt utifra ett innlegg på forum men er det som du sier så høres jo dette nærmest ut som mishandling og defintivt i strid med dyrevernsloven så du kan jo vurdere å anmelde forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er generelt skeptisk til å dømme sånt utifra ett innlegg på forum men er det som du sier så høres jo dette nærmest ut som mishandling og defintivt i strid med dyrevernsloven så du kan jo vurdere å anmelde forholdet.

Jeg kommer nok til å møte denne personen igjen mer siden vi begge holder på med hund og kjenner noen samme folk, jeg skal absolut holde øynene oppe og skjer dette gang på gang vil jeg nok vurdere og si i fra. Jeg ble veldig fortvila i situssjonen og syntes det var forferdelig å være vitne til. MEN MANGE SOM MENER DE KAN HUND MEN EGENTLIG IKKE BURDE HATT DET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN MANGE SOM MENER DE KAN HUND MEN EGENTLIG IKKE BURDE HATT DET!

Øh.. Du har ikke vært lenge på forumet her du, om det kom overraskende på deg?

Til spørsmålet i overskriften din er svaret "ja". Hundetrener er ikke en beskyttet tittel - jeg er ikke helt sikker på om det ER en tittel engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å møte denne personen igjen mer siden vi begge holder på med hund og kjenner noen samme folk, jeg skal absolut holde øynene oppe og skjer dette gang på gang vil jeg nok vurdere og si i fra. Jeg ble veldig fortvila i situssjonen og syntes det var forferdelig å være vitne til. MEN MANGE SOM MENER DE KAN HUND MEN EGENTLIG IKKE BURDE HATT DET!

Hva mente du med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mente du med det?

mener at mange som tror de kan mer enn de egentlig kan, eller folk som skaffer seg hund som ikke burde hatt hund.. Sr jo tilfeller som dette hvor folk som tror de kan eller har funnet ut en måte hvor hunden lyder som ihvertfall jeg synes er helt hull i hue. Men dette er MIN mening og folk må få gjøre hva de vil med sine hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mente du med det?
Ross mente nok at det er mange som mener de selv kan alt om hund og hundetrening, men gjør så grove feil at de faktisk ikke burde hatt hund i det hele tatt.

EDIT: Hehe, h*n kom meg i forkjøpet :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ross mente nok at det er mange som mener de selv kan alt om hund og hundetrening, men gjør så grove feil at de faktisk ikke burde hatt hund i det hele tatt.

EDIT: Hehe, h*n kom meg i forkjøpet :whistle:

Takk, litt bedre forklart enn jeg fikk frem ja. var akuratt det jeg mente;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke alltid å sjekke grundig i forkant gitt. Jeg havnet på et konkurransekurs der jeg ble lovet utelukkende positive metoder, og på dette kurset lærte jeg både tvangsapportering og hvordan sette seg på en hund som reiser seg fra dekk...

:whistle:

Sette seg på hunden faktisk.. Sånn bortsett fra at det selvsagt ikke er særlig behagelig for hunden. Så skulle jeg gjerne ha sett noen gjøre dette i praksis. For å få noe virkning må jo føreren være sinnsykt rask til å sette seg? Det må jo se avsindig teit ut?! For ikke å snakke om tungvint *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sette seg på hunden faktisk.. Sånn bortsett fra at det selvsagt ikke er særlig behagelig for hunden. Så skulle jeg gjerne ha sett noen gjøre dette i praksis. For å få noe virkning må jo føreren være sinnsykt rask til å sette seg? Det må jo se avsindig teit ut?! For ikke å snakke om tungvint *ler*

Dette med å sette seg på hunden var det instruktøren som tok seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med å sette seg på hunden var det instruktøren som tok seg av.

*fnis* Sorry, men det må jo ha sett urkomisk ut? Nei, det er viktig å finne instruktører man trives med, og som klarer å formidle kunnskap på en allright måte. Jeg drar på kurs for å lære, men også for å ha det gøy sammen med hunden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv instruktør, ja jeg er godkjent i nkk med papirer. Og det er utrolig hva man ser når man er det på kurs og treninger.

Det som er så fint om man deltar på et kurs og man ikke liker metodene er å ikke delta lenger og evt kreve pengene tilbake. Når man deltar på treninger sammen med en klubb kan man si ifra til klubbens leder f.eks hvis man er missfornøyd.

Det samme om det er en hundeskole :D

Men det er veldig viktig å gi tilbakemelding uansett. Og kanskje helst gi instruktør/trener en mulighet til å forbedre seg til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...