Gå til innhold
Hundesonen.no

Erfaring med hund i karantene?

LBL

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med å ha en hund fire måneder i karantene i Norge? Kjenner du hunder som har gjort det? Positive eller negative erfaringer? Noen problemer i ettertid som (kanskje) kan spores tilbake til karanteneoppholdet?

Og en annen ting, ville du latt en hund du skulle ha selv gått igjennom det, eller ville ikke engang "håpet om drømmehunden" fått deg til å vurdere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dagens regelverk kan jeg ikke se at det skal være nødvendig å bruke karantene på noen hund, jeg.. Da ville jeg haller betalt noen private å ha hunden i de mnd det tok for å få klart blodprøven for rabies..

Men, når det er sagt, så kjenner jeg en hund som sto i karantene hele valpetiden sin, ja. Den var stødig, supertrivelig og herlig likevel, den (en coton de tulear). Men hun sto i karantene i England (på den tid fantes det bare en karantenestasjon i Norge og den var ikke spes hyggelig).. Tror det er bedre i karantene i Norge i dag.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dagens regelverk kan jeg ikke se at det skal være nødvendig å bruke karantene på noen hund, jeg.. Da ville jeg haller betalt noen private å ha hunden i de mnd det tok for å få klart blodprøven for rabies..

Det hadde jo helt klart vært det beste ja..

Men, når det er sagt, så kjenner jeg en hund som sto i karantene hele valpetiden sin, ja. Den var stødig, supertrivelig og herlig likevel, den (en coton de tulear). Men hun sto i karantene i England (på den tid fantes det bare en karantenestasjon i Norge og den var ikke spes hyggelig).. Tror det er bedre i karantene i Norge i dag.

Nå har ikke jeg noe å sammenligne med men har nettopp vært på "befaring" på en karantenestasjon, den ga et godt inntrykk, men det er jo uten tvil en kennel og ikke et hjem.. Det positive er at man kan besøke hunden så ofte man vil, det kan jo lette et eventuelt opphold litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...