Gå til innhold
Hundesonen.no

Juger du?


Carma

Recommended Posts

Jau, klarte å dra i land en 10 kilo torsk i elva her i sist uke. :closedeyes:

Torsk i elva?? :hyper:

Jeg pleide å lure søstersen trill rundt da vi var yngre. Jeg fortalte at jeg kjente Backstreet Boys, at jeg skrev endel av tekstene deres osv. En dag skulle jeg møte de i byn, og da kunne jeg ta med signerte bilder tilbake til henne (hadde planer om å kjøpe noen kort med signatur på, men fant ingen). Det samme gjaldt Hanson.. Broren min prøvde å fortelle henne at jeg løy, men hver gang han hadde klart å få henne til å innse sannheten, klarte jeg å lure henne tilbake igjen til å tro at jeg kjente BSB og Hanson. :rolleyes:

Jeg og broren min hadde fått det for oss at foreldrene våre hadde sagt at de skulle ta oss med til Mexico, og den dag i dag aner jeg fremdeles ikke om det er sant, eller om vi bare sa det så mange ganger at vi trodde de hadde sagt det.

Nå har jeg ikke behov for å lyve like mye som før (bortsett fra noen gode historier i ny og ne). Har jeg behov for å sjokkere folk med historier, forteller jeg de heller sannheten, og later som om det er løgn. Det er mye morsommere.. :lol: Jeg har etterhvert gjort og opplevd så mye rart, at de færreste vet alt (og de får i tilfellet servert løgnerhistorier). De som ikke kjenner "hele meg", får servert sannheten, og den sjokkerer nok som den er. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsk i elva?? :flowers:

Synes du det er rart med torsk i elva? Håh... har da sett rarere ting i elva her! Var på badetur i elva her nede sammen med bikkjene på sensommeren. Plutselig ser jeg noe merkelig som kommer svømmende motstrøms, det lignet veldig på et stort badedyr. Så jeg hopper uti vannet og kaster meg over det merkelige oppblåsbare - som hiver seg rundt og glefser etter meg! Jeg hogger på ren refleks tak i finnene på badegakken og står plutselig ansikt til ansikt med en stor hai! Denne har tydeligvis greid å svømme opp elver og gjennom både Mjøsa og Ransfjorden før den har forvillet seg et stykke opp i MIN elv. Haien var ikke helt enig i at det faktisk VAR min elv og trodde nok mest jeg var en stor, saftig sel (who can blame him). Jeg hørte konstante lyder av "snapp snapp snapp" foran ansiktet mitt og lukten av råtten fiskeånde var ikke direkte noe å putte på flaske og selge... Et bilde av en blanding av Steve Irwin og McGyver poppet opp i hodet mitt og jeg tenkte kjapt gjennom hva de ville gjort. I hånda hadde jeg to hundebånd, disse hektet jeg fast i gjellene på hver side av hodet til Hai og hoppet så opp på ryggen dens. Hai stakk avgårde og aldri har vel noen fått sånn en ridetur opp elva! Etter noen hundre meter så jeg en stein som jeg så hoppet ned på sånn at jeg fikk snudd farkosten nedover igjen. Da vi kom til badeplassen klipset jeg av hundebåndene, hoppet av til de ventende hundene og sendte Hai tilbake ned den veien han kom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, frøsin målte er noe helt spes for Valdres... Hehe, tror forresten ikke noen skjønte hva du skreiv her! :flowers:

:ahappy: Skar'n juge får'n **** meg gjøra dæ på dæ rætte språket! Toten må da vel være opphav av mange slike skrøner? :D

Bodd par år i Gjøvik jeg altså, men måtte lese gjennom par ganger før jeg forsto alt.. :banana:

:D Men GJØVIK ja... Piff, er jo reine olsofolka det da :D

Forsto alt jeg, men det er lettere å lese dialekt, enn å høre det...

Wow, syns du det? hehehe. Du bør IKKE møte Bente og meg når vi er i rett humør da skjønner jeg... ;) Enda Bente prater jo pent i forhold til meg, men jeg prater jo både på inn og utpust, så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da ikke noe vanlig torsk. I område her finnes det nemlig ferskvannstorsk. Egentlig er det en merkelig blanding av laks og torsk. De er et resultat av et stort prosjekt om genmanipulering. De har beholdt skjegget, så vi kaller dem bare elv-torsken. Skulle kanskje nevnt det i sist post. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lystløgner! ;) Herlig!

Hvem snakker du om... :whistle:

Dette var da ikke noe vanlig torsk. I område her finnes det nemlig ferskvannstorsk. Egentlig er det en merkelig blanding av laks og torsk. De er et resultat av et stort prosjekt om genmanipulering. De har beholdt skjegget, så vi kaller dem bare elv-torsken. Skulle kanskje nevnt det i sist post. :closedeyes:

Ja, for noen må man forklare selvsagte ting... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...