Gå til innhold
Hundesonen.no

Juger du?

Carma

Recommended Posts

Jau, klarte å dra i land en 10 kilo torsk i elva her i sist uke. :closedeyes:

Torsk i elva?? :hyper:

Jeg pleide å lure søstersen trill rundt da vi var yngre. Jeg fortalte at jeg kjente Backstreet Boys, at jeg skrev endel av tekstene deres osv. En dag skulle jeg møte de i byn, og da kunne jeg ta med signerte bilder tilbake til henne (hadde planer om å kjøpe noen kort med signatur på, men fant ingen). Det samme gjaldt Hanson.. Broren min prøvde å fortelle henne at jeg løy, men hver gang han hadde klart å få henne til å innse sannheten, klarte jeg å lure henne tilbake igjen til å tro at jeg kjente BSB og Hanson. :rolleyes:

Jeg og broren min hadde fått det for oss at foreldrene våre hadde sagt at de skulle ta oss med til Mexico, og den dag i dag aner jeg fremdeles ikke om det er sant, eller om vi bare sa det så mange ganger at vi trodde de hadde sagt det.

Nå har jeg ikke behov for å lyve like mye som før (bortsett fra noen gode historier i ny og ne). Har jeg behov for å sjokkere folk med historier, forteller jeg de heller sannheten, og later som om det er løgn. Det er mye morsommere.. :lol: Jeg har etterhvert gjort og opplevd så mye rart, at de færreste vet alt (og de får i tilfellet servert løgnerhistorier). De som ikke kjenner "hele meg", får servert sannheten, og den sjokkerer nok som den er. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsk i elva?? :flowers:

Synes du det er rart med torsk i elva? Håh... har da sett rarere ting i elva her! Var på badetur i elva her nede sammen med bikkjene på sensommeren. Plutselig ser jeg noe merkelig som kommer svømmende motstrøms, det lignet veldig på et stort badedyr. Så jeg hopper uti vannet og kaster meg over det merkelige oppblåsbare - som hiver seg rundt og glefser etter meg! Jeg hogger på ren refleks tak i finnene på badegakken og står plutselig ansikt til ansikt med en stor hai! Denne har tydeligvis greid å svømme opp elver og gjennom både Mjøsa og Ransfjorden før den har forvillet seg et stykke opp i MIN elv. Haien var ikke helt enig i at det faktisk VAR min elv og trodde nok mest jeg var en stor, saftig sel (who can blame him). Jeg hørte konstante lyder av "snapp snapp snapp" foran ansiktet mitt og lukten av råtten fiskeånde var ikke direkte noe å putte på flaske og selge... Et bilde av en blanding av Steve Irwin og McGyver poppet opp i hodet mitt og jeg tenkte kjapt gjennom hva de ville gjort. I hånda hadde jeg to hundebånd, disse hektet jeg fast i gjellene på hver side av hodet til Hai og hoppet så opp på ryggen dens. Hai stakk avgårde og aldri har vel noen fått sånn en ridetur opp elva! Etter noen hundre meter så jeg en stein som jeg så hoppet ned på sånn at jeg fikk snudd farkosten nedover igjen. Da vi kom til badeplassen klipset jeg av hundebåndene, hoppet av til de ventende hundene og sendte Hai tilbake ned den veien han kom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, frøsin målte er noe helt spes for Valdres... Hehe, tror forresten ikke noen skjønte hva du skreiv her! :flowers:

:ahappy: Skar'n juge får'n **** meg gjøra dæ på dæ rætte språket! Toten må da vel være opphav av mange slike skrøner? :D

Bodd par år i Gjøvik jeg altså, men måtte lese gjennom par ganger før jeg forsto alt.. :banana:

:D Men GJØVIK ja... Piff, er jo reine olsofolka det da :D

Forsto alt jeg, men det er lettere å lese dialekt, enn å høre det...

Wow, syns du det? hehehe. Du bør IKKE møte Bente og meg når vi er i rett humør da skjønner jeg... ;) Enda Bente prater jo pent i forhold til meg, men jeg prater jo både på inn og utpust, så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da ikke noe vanlig torsk. I område her finnes det nemlig ferskvannstorsk. Egentlig er det en merkelig blanding av laks og torsk. De er et resultat av et stort prosjekt om genmanipulering. De har beholdt skjegget, så vi kaller dem bare elv-torsken. Skulle kanskje nevnt det i sist post. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lystløgner! ;) Herlig!

Hvem snakker du om... :whistle:

Dette var da ikke noe vanlig torsk. I område her finnes det nemlig ferskvannstorsk. Egentlig er det en merkelig blanding av laks og torsk. De er et resultat av et stort prosjekt om genmanipulering. De har beholdt skjegget, så vi kaller dem bare elv-torsken. Skulle kanskje nevnt det i sist post. :closedeyes:

Ja, for noen må man forklare selvsagte ting... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Og så en helt ok dag. Var forberedt på det verste, gitt erfaringer fra stedet vi var på. Fikk fineste adferden tilbudt uten krav. Innfridde samtlige forespørsler. .. lenge. Så skjedde tydligvis noe med ham jeg ikke aner årsaken til, og han begynte stresse og sluttet oppføre seg pent, uten å bli veldig vanskelig heller. La seg pent ned på matten sin for å slappe av i 30 minutter på bussholdeplassen, og begynte ikke flippe før de siste 10, da han ble ufyselig vokal mot to huskyer på andre siden av gaten, nyankomne ventende til holdeplassen og livet og universet og alt. 30 min venting akkurat der, rett oppi en travelt trafikkert vei med mye støy fra tungtransport ble å tøye strikken for mye, altså. Han holdt ut fint i 20 min før han fikk eksistensiell angst av å vente så mye lenger enn han er vant med fra før.  Ikke på sitt mest avslappede, men muttern har gått på skole og lært om former og vinkler og komposisjon og sånn derre der, så vi velger heller det bildet som føles mer behagelig å se på, enn det klønete og keitete som viser hvor flink gutt han kan være, men som ikke lar seg beskjære pent:
    • Ups and DOWNS. Helvetes ***** spoiled brætt drittunge av en byksefaen prepubertal ***** dritt har kommet dit at omgivelsene er mer interessante enn både leker og mat, og han krangler tilbake mot disiplinering. Synes ingenting om å bli avkrevd å holde kontakten og gå ved min side, og enda mindre om å bli straffet med time outs fordi han ikke hører etter. Aggressivt vokal i sure protester mot tyrannen som begrenser hans frie utfoldelse.  Han skal få for at han etter femogtredve *SITT* til slutt setter seg lydig ned og er oppmerksom i noen sekunder uten at det er nødvendig å ty til mer maktbruk, men **** for en håndfull av en forbanna dritt han kan være. Vimser og BYKSER og er MANISK på å gå FORAN meg.  Det hjelper IKKE å mosjonere ham mer. For å få ham sliten må en nemlig gå langt over hva som er anbefalt mtp kroppens utvikling, og det blir også en ond sirkel, hvor han bare krever mer og mer for å føle seg vel.  I dag er første gangen lek ikke har vært mer interessant enn omgivelsene. Godis ville han ha, men han ville ikke oppføre seg pent for å få det, så det ble også en konflikt. Forbanna mareritt av en forbanna kontak-nekt byksebikkje. Vi måtte rekke this and that, så han slapp i for stor grad unna med alt også. Fikk fremdrift på tross av den fullstendig uakseptable adferden.  Mamsen kan trenge valium for å komme seg emosjonelt uberørt gjennom dette, tror jeg. Synd fastlegen antakelig er uenig i at trening av hund er en legit reason for å skrive ut en resept -_- Vel, i morgen har vi ikke noe vi trenger å rekke, så den ***** drittbikkja skal få samme turen som i dag, uten en centimeter fremdrift på FEIL adferd. Han skal få holde KONTAKT og han skal få holde seg på siden av meg, og om den jævelungen BYKSER en gang til etter advarsel, så binder jeg ham i en stolpe og ***** går fra ham - for alltid! ..eller til den lille dritten ***** samler seg og slapper for i ******* av.  Jeg er så lei. Jeg gleder meg så intenst til han er voksen og har mer impulskontroll.  *Aaarrgh* Her legges frem klær og utstyr for en lang dag i drittvær, med kakao og boller og powerbank til mobilen. Den lille rotta skal få lære at å bykse og vimse og ikke høre etter meg når jeg ikke har noe jeg trenger komme tidsnok til - det får dørgende kjedelige konsekvenser for ham.   
    • https://atferdskonsulenter.no/ har stort sett gode folk, selv om jeg ikke kan gå god for alle. Anna Bjurgård Compton, Hilde Arneberg, Kjersti Bjøntegaard, Gry Eskeland, Nina Haaland og Lise Fredriksen kjenner jeg til og kan anbefale. Arne Aarrestad og Siri Linnerud har jeg lest nok av og såvidt møtt til at jeg vil gå god for dem.  
    • Hvilken landsdel? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...