Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan man finne ut om en hund er død på dogweb?


Blondiemamma

Recommended Posts

Ja overskriften sier det meste. .Er det noen steder på dogweb man kan finne ut om en hund lever eller ei? Prøvde å finne ut i stad, men fant ikke ut..

Nei. Det er ikke rutine for å registrere dødsfall noe sted, hverken i Dogweb eller andre registre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er ikke rutine for å registrere dødsfall noe sted, hverken i Dogweb eller andre registre :)

Og DET er egentlig veldig synd.... Dogweb burde være den rette plassen å få frem sånn. Altså om hunden er død eller ikke, og evnt dødsårsak. Der kunne man hjulpet mye på avl vil jeg tro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og DET er egentlig veldig synd.... Dogweb burde være den rette plassen å få frem sånn. Altså om hunden er død eller ikke, og evnt dødsårsak. Der kunne man hjulpet mye på avl vil jeg tro!

Det tror jeg også :) Skulle vært et slags registreringssystem når hundene ble avlivet at vetten sendte inn meldinger til NKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om man logger seg inn på min side på nkk og går på "mine hunder". Hva er det der man kan krysse av "inaktiv" på en hund?

Ja, dette har jeg lurt litt på også.. For jeg har jo klikket inaktiv der på Buffy. Men er dette noe som kun blir reg på sin egen side og for egenskyld tro?

Altså at denne hunden ikke kommer opp som alternativ til påemlding til ting og tang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om man logger seg inn på min side på nkk og går på "mine hunder". Hva er det der man kan krysse av "inaktiv" på en hund?

Hos meg er det bare PM dem innaktive hundene ikke kommer opp.

SKK hundata registrer faktisk døde hunder, men da må eier selv sende inn til SKK om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og DET er egentlig veldig synd.... Dogweb burde være den rette plassen å få frem sånn. Altså om hunden er død eller ikke, og evnt dødsårsak. Der kunne man hjulpet mye på avl vil jeg tro!

Enig. Det hadde vært greit med en sånn oversikt, men det hadde vel blitt vanskelig å gjennomføre, med tanke på at den enkelte eier må rapportere om dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...