Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetrener vest

Recommended Posts

Ser det selges sånne hundefører vester overalt til 800-1200 kr... Hva er det som er så spes med disse vestene kontra feks denne

Bare nysgjerrig....

Og er det forresten noen som vet om et sted man kan få kjøpt vester (bare det er vest, er det et fett åssen den ser ut, nesten, bare den har lommer) som er STORE i størrelse? Og da snakker jeg ikke 48 liksom.. Men STORE! (ja, jeg sliter med å finne klær med lommer egentlig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskevestene har gjerne ikke tunnellommer bak... og det er vel det eneste argumentet jeg kommer på.

Gappayvestene og arrakvestene vet jeg er store i størrelsene!

Aldri i verden om jeg bruker mer enn 600 på en slik vest, så bra er det IKKE. Funker fint å trene uten vest å :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=KL100_var denne er jo med ballutløser.. Ikke sett ballutløser'n live enda, men skal ha denne vesten selv..

Det jeg syns er kjekt med denne vesten er at lommene er åpne, så det er lett å putte tingene oppi lomma uten å måtte fikle. Også er det åpning på begge sider på lommen bak.. Og et pluss at di er store.

med vanlig vest eller jakke blir det mye å holde styr på med løsbitt,godbiter,baller,påvisningsline, bånd i små lommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg har bestillt vest her. Jeg har kjøpt "lite" vesten, den mener jeg at det var 5- 600kr for. Jeg er veldig fornøyd med den, den har store gode lommer som er lett å ta ut av og plass til masse sporgjenstander (for de som driver med sånt), den er romslig i ermene, så man kan ha mye klær under (eks varmedress) og den kommer i alle str. Grunnen til at jeg har kjøpt meg vest er at jeg var så utrolig lei av å ha lommene fulle av halvsure pølser som stadig ble glemt til neste gang, møkkete jakker pga hopping, for små lommer til alt rælet mitt. Da var vest en god investering. Jeg har både bodywarmer og lite-utgaven, liker best lite-typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik fiskevest, og bakdelen med den er når jeg har fyllt den opp med ting og tang, så "gnager" den veldig bakpå nakken. (Det ble en lang setning det) Jeg ble bare gående å "løfte" den opp foran hele tiden.

Ellers grei med masse lommer.

Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestillt vest her. Jeg har kjøpt "lite" vesten, den mener jeg at det var 5- 600kr for. Jeg er veldig fornøyd med den, den har store gode lommer som er lett å ta ut av og plass til masse sporgjenstander (for de som driver med sånt), den er romslig i ermene, så man kan ha mye klær under (eks varmedress) og den kommer i alle str. Grunnen til at jeg har kjøpt meg vest er at jeg var så utrolig lei av å ha lommene fulle av halvsure pølser som stadig ble glemt til neste gang, møkkete jakker pga hopping, for små lommer til alt rælet mitt. Da var vest en god investering. Jeg har både bodywarmer og lite-utgaven, liker best lite-typen.

Den likte jeg! Syns de fleste treningsvestene ser sååå store og klumpete ut, men den der så flott ut! Kommer de i ganske små størrelser også? Jeg er flis og ganske høy (172cm over bakken og 52kg)

EDIT: Kjenner meg igjen i pølse-problemet.. Jeg tror ikke jeg har en eneste jakke som ikke er "ødelagt" av godbiter.. Den ene har jeg hatt ost(!) liggende i, så den er full av gammelt fett som ikke vil bort i vaskemaskinen.. Til og med de "vanlige" jakkene mine er fulle av godbiter, godbitrester eller uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Den likte jeg! Syns de fleste treningsvestene ser sååå store og klumpete ut, men den der så flott ut! Kommer de i ganske små størrelser også? Jeg er flis og ganske høy (172cm over bakken og 52kg)

Jeg har small og er 160cm og den passer helt greit. Vet det finnes xs også. Men det som er så fint er at om det ikke passer, så går det an å sende tilbake å få ny..

EDIT: Kjenner meg igjen i pølse-problemet.. Jeg tror ikke jeg har en eneste jakke som ikke er "ødelagt" av godbiter.. Den ene har jeg hatt ost(!) liggende i, så den er full av gammelt fett som ikke vil bort i vaskemaskinen.. Til og med de "vanlige" jakkene mine er fulle av godbiter, godbitrester eller uansett.

Ikke sant, det er hat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den også sånn lang lomme på ryggen, blitt litt avhengig av det :D Hvor skal jeg ellers gjøre av alt mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, jeg bruker kaffefilter som "lommebeskytter" i jakker, fungerer faktisk ganske bra siden man kan åpne filtrene såpass at de ikke bare er klønete og i veien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, jeg bruker kaffefilter som "lommebeskytter" i jakker, fungerer faktisk ganske bra siden man kan åpne filtrene såpass at de ikke bare er klønete og i veien :D

Men blir ikke de fort fulle av fett f.eks, og går det ikke raskt hull i dem? Ser for meg at en brødpose hvor man kutter av en god del av toppen på posen må fungere like bra, om ikke bedre.. Så det bare blir en "liten" pose med bunn altså, nesten som et kaffefilter i plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir ikke de fort fulle av fett f.eks, og går det ikke raskt hull i dem? Ser for meg at en brødpose hvor man kutter av en god del av toppen på posen må fungere like bra, om ikke bedre.. Så det bare blir en "liten" pose med bunn altså, nesten som et kaffefilter i plast.

Bruker også små poser, så små at de akkurat rommer godbitene. Funker kjempefint det og null gris :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg bruker noe som er klissete bruker jeg to filter i hverandre, synes ikke det går spes fort hull heller,

Poser krøller seg altfor lett, i allefall i mine lommer :D

Burde finnes noe som er enda bedre å bruke enn både filter og pose.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg bruker noe som er klissete bruker jeg to filter i hverandre, synes ikke det går spes fort hull heller,

Poser krøller seg altfor lett, i allefall i mine lommer :D

Burde finnes noe som er enda bedre å bruke enn både filter og pose.. ?

Jeg har en sånn godbit-beholder som kan festes rundt livet kjøpt på europris av alle plasser. Syns den er grei, men er usikker på om den kan vaskes?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...