Gå til innhold
Hundesonen.no

Japansk spisshund


Nell

Recommended Posts

Jeg er litt nysgjerrig på Japansk spisshund. Derfor lurer jeg på om dere eiere av rasen, og andre som har kjennskap til den kan fortelle litt. :whistle: Hvordan erfarer dere at helsen er? Mentalitet og temperament? Og ellers i hverdagen. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er utrolig glad i å gå tur i hvert fall og ganske så gneldrete... :whistle: Det er ikke så store kanskje 30-35 cm. Jeg er ikke helt sikker. De har som regel et herligt gemytt og de er så vanvittig søte! Bestevenninen min har en japansk spisshund som hter Symfoni og hun er en utrolig snill hund. (Og hun har et veldig uskyldig blikk, spesielt når hun har gjort noe galt :blink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en liten hvit dott:) han er min nybegynner hund og jeg er veldig fornøyd.

Han har aldri hatt noen slags form for helseplager, de er lettrente, det som er vannskligst er vel å få bort gneldringen, min bjeffer aldri, ikke engang når det ringer på døra, noe jeg er veldig glad for:) Min erfaring er at de kan være litt skeptisk til noen typer folk, Balder er veldig redd for mannfolk meg grov stemme, men ellers er han en herlig hund :D

Han hundene er litt verre å ha med å gjøre enn tispene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er utrolig glad i å gå tur i hvert fall og ganske så gneldrete... :D Det er ikke så store kanskje 30-35 cm. Jeg er ikke helt sikker. De har som regel et herligt gemytt og de er så vanvittig søte! Bestevenninen min har en japansk spisshund som hter Symfoni og hun er en utrolig snill hund. (Og hun har et veldig uskyldig blikk, spesielt når hun har gjort noe galt :D )

Kjenner igjen det du skriver i en venninnes jappe. ;) De har noen utrolige utrykk...

jeg har en liten hvit dott:) han er min nybegynner hund og jeg er veldig fornøyd.

Han har aldri hatt noen slags form for helseplager, de er lettrente, det som er vannskligst er vel å få bort gneldringen, min bjeffer aldri, ikke engang når det ringer på døra, noe jeg er veldig glad for:) Min erfaring er at de kan være litt skeptisk til noen typer folk, Balder er veldig redd for mannfolk meg grov stemme, men ellers er han en herlig hund ;)

Han hundene er litt verre å ha med å gjøre enn tispene:)

Interessant. Veldig kjekt å høre erfaringer. :o Det er tross alt ikke all infoen man finner i generelle raseomtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har nettopp kjøpt meg en Japansk Spisshundtispe. Hun er veldig lettlært og elsker å være ute.

Hun er litt over 3mnd nå og gjør ikke fra seg mye inne. Er som regel om natten.

selv når jeg kommer hjem fra jobb har hun ikke gjort noe. Den første gangen det skjedde måtte jeg sjekke flere ganger om det faktisk var sant. Så hun er på god vei med det også. Hun er valp enda så det med gneldringen har ikke kommet enda, tror jeg. men de hundene som oppdretter har bjeffer bare når det kommer folk, fordi de blir så oppspilt. Veldig glad i mennesker=) En nydelig hunderase, mener jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...