Gå til innhold
Hundesonen.no

Dalmatiner savnet!

swimzy

Recommended Posts

Har noen sett Neo? En av valpekjøpere til oppdretteren til wilma har dessverre mistet sin kjære

hund Neo. Neo ble borte fra familien på familiens hytte på Båndseter ved

Fåvagn i Ringebu kommune på dagtid den 31. desember 2008. Familien har

satt i gang en stor leteaksjon. De har bl.a. kontaktet lokalavisen,

lokalradioen, lokalbefolkningen, hytteeiere og Lillehammer politikammer,

men dessverre uten hell.

Han kan enten ha frøset i hjel eller faktisk ha blitt bortført/eller tatt

hånd om, og da kan han faktisk være hvor som helst i landet. Derfor ber

jeg dere, vær så snill å ha øyne og ører åpne og formidle denne

informasjon videre til venner og kjente. Familien til Neo har det ikke

spesielt godt for tiden og savner Neo noe enormt. Derfor ber vi om deres

hjelp.

Neo er en leverfarget hannhund på 9 mnd. født 5. april 2008. Han er

tillitsfull og glad i mennesker. Neo er ID-merket. All informasjon store

eller små kan gis til familien på tlf.

932 07 201 Anders, tlf.924 25 358 Bente, oppdretter (kennel Dalnews

v/Erika) på tlf. 958 72 827 eller Lillehammer politikammer. Legger også

ved bilder av Neo. På bildene er han ca. 6 mnd. gammel så han vil være noe

større i dag.

d0309a65.jpg

47dc1aa8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...