Gå til innhold
Hundesonen.no

Treff i Bærum?

Recommended Posts

Skrevet

Nå som lille Tinka er blitt frisk igjen kunne jeg tenke meg et lite treff igjen før hun skal ha 12 ukers vaksinen (som betyr null treff av hunder på to uker).

Så det må altså bli før onsdagen neste uke! :)

Mulig plass for å treffes er Eiksmarka.. hit går det både T-bane og buss. Og det er et stort friareal vi kan treffes på!

Håper noen kunne tenke seg å være med!

Skrevet
Nå som lille Tinka er blitt frisk igjen kunne jeg tenke meg et lite treff igjen før hun skal ha 12 ukers vaksinen (som betyr null treff av hunder på to uker).

Så det må altså bli før onsdagen neste uke! :)

Mulig plass for å treffes er Eiksmarka.. hit går det både T-bane og buss. Og det er et stort friareal vi kan treffes på!

Håper noen kunne tenke seg å være med!

Hmm samboer'n jobber på Eiksmarka, kanskje jeg skulle vært snill å hentet eller kjørt han på jobben en dag og latt Lotta få et treff igjen også? :) Når på dagen sånn ca tenker du? Er det noe lys der så det hadde gått an å tatt det en kveld?

Skrevet

Kan jo ikke nå (uten hund) men det hadde vært supert om det ble flere ganger :)

Etter 12 februar har jeg valp som trenger å få hilse på snille hunder og gjerne valper hun kan leke med :)

Skrevet
Kan jo ikke nå (uten hund) men det hadde vært supert om det ble flere ganger :)

Etter 12 februar har jeg valp som trenger å få hilse på snille hunder og gjerne valper hun kan leke med ;)

Ja da bør "karantene"-tiden fra vaksinen også være over! Men ser jo ikke ut til at vi får det til innen hun skal vaksineres.. få som har meldt seg til nå..

Jeg har dessuten blitt syk nå, men vet ikke hvor varig det er *krysser fingre for liten forkjølelse bare*

Skrevet

Typen slutter på jobben klokka 19.00, så om dere vil treffes kan jeg og Lotta ta oss en tur før det en gang. (Er ikke veldig kjent på Eiksmarka da, veit stort sett bare hvor tennisklubben er, så jeg må i så fall ha noen veibeskrivelser!)

Skrevet

Tja jeg tenkte friarealet som er rett utenfor tennisklubben så da finner du det nok. Kan jo evt. møtes der da!

Og Sju, det er bare å ta t-banen (linje 2 mot Østerås) til Eiksmarka, derifra er det kun noen 100m til der jeg tenkte vi kunne møtes! Ellers går det an å ta bussen 131 fra Oslo Bussterminal og den stopper også på Eiksmarka (rett ved t-banen).

Men passer mandagen da?

Skrevet

Skal vi se, hjemme klokka fire, middag klokka fem... hmm, kan spørre pappa om han kan kjøre meg kanskje, så får jeg heller ta t-bane/buss hjem igjen, hvis ikke rekker jeg neppe fram før klokka er nesten sju :lol: Kan vi ikke si rundt seks da? :lol: Vi holdt ikke på i stort mer enn en time forrige gang heller, gjorde vi?

Skrevet

Sol blir alltid glad å å treffe andre voffer, men denne uken passer litt dårlig for oss - måtte evt bli i helgen eller senere.

Eiksmarka er ikke så langt fra oss, så skulle det bli flere treff hører vi gjerne om dem :lol:

Skrevet

Åja da har jeg sikkert sett hvor det er, om det er plenen bak der liksom, det var jo veldig kjekt hehe. Seks høres fint ut. :lol:

Skrevet

Da sees vi ikveld da! Mobilen min er 97 13 49 97, hvis det skulle være noe spørsmål om hvor vi skal møtes. Jeg foreslår Eiksmarka senter (det er rett nedenfor Tennisklubben og rett der hvor bussen/t-banen kommer). Det er en hunde/kattebutikk i den ene enden... det går jo an å møtes utenfor der?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har ikke vært borti det selv personlig, men har hørt om andre som har det; og som da har betalt 'ekstra'. Dette har vært blandingsrase i tillegg.   Men som Simira skriver, avtalebrudd ja.
    • Det er avtalebrudd. Jeg har aldri hørt om eller vært borti det, men hvis de har annonsert en "vare" til en pris så er de forpliktet til den prisen hvis de har inngått en avtale med kjøper uten at noe annet er nevnt.  Hvis de FØR avtale om kjøp sier at annonsen bare er veiledende og valpen koster så mye mer så er det noe annet.  Jeg ville uansett tenkt meg grundig om før jeg evt. kjøpte av en slik oppdretter.
    • Jeg har opplevd det selv, nær familie har opplevd det, og mange jeg kjenner.    De er interessert i et kull, setter seg på valpeliste, blir godkjent som valpekjøpere, møter oppdretter. Oppdretter kyder av kjøper,og forteller at det er akkurat slike kjøpere hen er ute etter, og er veldig nøye med hvem hen selger til. Så skal valpen hentes, penger overleveres- og da har prisen vært en annen en det som sto i annonsen.  Oppdretters unnskyldninger er: Det er veldig gode valper Alle andre tar de prisene Raseannonsen er bare veiledende De har så mange på liste at de velger de som betaler mest   Og hvis en setter spørsmåltegn med det så: Ja hvis du ikke gidder å betale så mye så har jeg mange andre i kø Disse linjene selges ikke til hvilken som helst pris har du  et problem med det så er du ikke rett kjøper..   Har dere vært borti dette? 
    • Det kommer an på hunden, treningen og målet.Jeg vil alltid belønne innkalling og innkallingstrening med noe av de beste godbitene hunden kan få, fordi det er den absolutt viktigste treningen. Men belønning er ikke bare godbiter. Belønning er alt hunden vil ha. For noen hunder er det kos, mange liker leker, men godbiter er ofte den beste måten å belønne presist på. I valpe- og unghundtiden ville jeg alltid hatt en godbitpose tilgjengelig på meg, og gjerne en draleke/tauleke. De fleste som driver aktivt med hund bruker godbitposer som er enkle å åpen og lukke, og som flyttes over i lommen på det man har på deg. De første par årene er det mye godbiter "hele tiden", fordi hunden skal lære så mye nytt. Hva slags godbiter kommer an på hvor matfokusert hunden er og hva den liker. Her må du prøve deg fram litt. Til enkle hverdagsøvelser som "sitt", "gi labb" osv. kan du godt bruke tørrfõr fra dagens matrasjon hvis hunden er matglad. Godbiter fra butikk eller dyrebutikk er som oftest helt ok, men å skjære opp rent kjøtt fra påleggsskiver eller ost for eksempel er gjerne billigere. Rester av pannekaker, fiskepudding, pølser osv. er fint. Skinkeost på tube er en annen variant. Variasjon er også generelt fint. Ferske godbiter er ofte mer populært og sterkere enn tørre godbiter.  Når valpen/hunden har lært en øvelse kan man fase ut belønningen, men det kan være lurt å belønne innimellom og forsterke øvelsene over tid. Om belønningene plutselig forsvinner kan hunden miste motivasjonen for det, om den ikke finner belønning i øvelsen i seg selv. Jeg belønnet fortsatt mine hunder på 13 og 17 for innkalling (alltid), og innimellom for kontakt, lydighetsøvelser osv., men ikke hver gang slik jeg ville gjort med en valp eller unghund for eksempel.
    • Hei!  Sikkert dumt spørsmål, men jeg er likevel usikker. Det står at man skal bruke godbiter og belønne alt i starten, det er jeg helt med på, men hva slags godbiter belønner man med? Tenker på helseaspektet, dette kommer jo i tillegg til for. Hva slags godbiter bruker man til valp, og har man alle lommer fulle til en hver tid, belønner man hele tiden i lang periode? Når faser man ut? Hva slags godbit bruker man? 😊
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...