Gå til innhold
Hundesonen.no

Treff i Bærum?

Recommended Posts

Skrevet

Nå som lille Tinka er blitt frisk igjen kunne jeg tenke meg et lite treff igjen før hun skal ha 12 ukers vaksinen (som betyr null treff av hunder på to uker).

Så det må altså bli før onsdagen neste uke! :)

Mulig plass for å treffes er Eiksmarka.. hit går det både T-bane og buss. Og det er et stort friareal vi kan treffes på!

Håper noen kunne tenke seg å være med!

Skrevet
Nå som lille Tinka er blitt frisk igjen kunne jeg tenke meg et lite treff igjen før hun skal ha 12 ukers vaksinen (som betyr null treff av hunder på to uker).

Så det må altså bli før onsdagen neste uke! :)

Mulig plass for å treffes er Eiksmarka.. hit går det både T-bane og buss. Og det er et stort friareal vi kan treffes på!

Håper noen kunne tenke seg å være med!

Hmm samboer'n jobber på Eiksmarka, kanskje jeg skulle vært snill å hentet eller kjørt han på jobben en dag og latt Lotta få et treff igjen også? :) Når på dagen sånn ca tenker du? Er det noe lys der så det hadde gått an å tatt det en kveld?

Skrevet

Kan jo ikke nå (uten hund) men det hadde vært supert om det ble flere ganger :)

Etter 12 februar har jeg valp som trenger å få hilse på snille hunder og gjerne valper hun kan leke med :)

Skrevet
Kan jo ikke nå (uten hund) men det hadde vært supert om det ble flere ganger :)

Etter 12 februar har jeg valp som trenger å få hilse på snille hunder og gjerne valper hun kan leke med ;)

Ja da bør "karantene"-tiden fra vaksinen også være over! Men ser jo ikke ut til at vi får det til innen hun skal vaksineres.. få som har meldt seg til nå..

Jeg har dessuten blitt syk nå, men vet ikke hvor varig det er *krysser fingre for liten forkjølelse bare*

Skrevet

Typen slutter på jobben klokka 19.00, så om dere vil treffes kan jeg og Lotta ta oss en tur før det en gang. (Er ikke veldig kjent på Eiksmarka da, veit stort sett bare hvor tennisklubben er, så jeg må i så fall ha noen veibeskrivelser!)

Skrevet

Tja jeg tenkte friarealet som er rett utenfor tennisklubben så da finner du det nok. Kan jo evt. møtes der da!

Og Sju, det er bare å ta t-banen (linje 2 mot Østerås) til Eiksmarka, derifra er det kun noen 100m til der jeg tenkte vi kunne møtes! Ellers går det an å ta bussen 131 fra Oslo Bussterminal og den stopper også på Eiksmarka (rett ved t-banen).

Men passer mandagen da?

Skrevet

Skal vi se, hjemme klokka fire, middag klokka fem... hmm, kan spørre pappa om han kan kjøre meg kanskje, så får jeg heller ta t-bane/buss hjem igjen, hvis ikke rekker jeg neppe fram før klokka er nesten sju :lol: Kan vi ikke si rundt seks da? :lol: Vi holdt ikke på i stort mer enn en time forrige gang heller, gjorde vi?

Skrevet

Sol blir alltid glad å å treffe andre voffer, men denne uken passer litt dårlig for oss - måtte evt bli i helgen eller senere.

Eiksmarka er ikke så langt fra oss, så skulle det bli flere treff hører vi gjerne om dem :lol:

Skrevet

Åja da har jeg sikkert sett hvor det er, om det er plenen bak der liksom, det var jo veldig kjekt hehe. Seks høres fint ut. :lol:

Skrevet

Da sees vi ikveld da! Mobilen min er 97 13 49 97, hvis det skulle være noe spørsmål om hvor vi skal møtes. Jeg foreslår Eiksmarka senter (det er rett nedenfor Tennisklubben og rett der hvor bussen/t-banen kommer). Det er en hunde/kattebutikk i den ene enden... det går jo an å møtes utenfor der?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...