Gå til innhold
Hundesonen.no

Rhodesian Ridgeback vers. Schäfer


jeanette-k

Recommended Posts

Noen som har erfaring med begge rasene eller en av de som vil dele? Jeg syns dette er to meget intressante raser, men jeg har så og si ikke noe personlig erfaring me de og ønsker derfor å vite litt mer om de. Da spesiellt forskjellen mellom disse to rasene. Da tenker jeg mest på det mentale, mosjons nivå og diverse slikt. Håper noen vil dele med meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har masse erfaring med Schäfer, men desverre ikke noen med Ridgeback. En schäfer er en hund som passer veldig godt i mange situasjoner. Den kan være både brukshund og familiehund. Den har et ganske høyt morsjonsnivå og bør ikke ligge for mye stille. Den er veldig lettlært og tar ting utrolig fort. Det er også som oftest ganske enkelt å få den til å legge fra seg uvaner. Selvfølgelig kommer disse tingene også litt ann på hvert enkelt individ og da :D

Mer om Schäferhund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale at du tenker igjennom hva du ønsker "bruke" hunden din til. For så å sette deg ned å se hvem som passer ditt behov best. Jeg kjenner best til schäferen, men har også møtt noen ridgebacker og det er endel forskjeller der som kan gjøre at den ene passer deg bedre enn den andre. Forskjeller som hvor selvstendige de er, vokting, jakt osv... Snakk med oppdrettere av rasene og se hvem som passer deg best..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Mentalt er vel disse rasende temmelig langt fra hverandre så som innleggett over sier så bør man gå litt inn i tenkeboksen og se på hva man ønsker og ikke minst hvordan man ser for seg at ev. trening skal foregå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...