Gå til innhold
Hundesonen.no

Drikker nesten ikke..


MarieR

Recommended Posts

kaninen min drikker svært lite. Han kan bruke en uke+ på en vanlig flaske. Nå som vannet speker når det er kaldt tiner jeg flere ganger om dagen slik at han alltid har vann tilgjengelig. Skifter vannet hver dag, men det er svært sjeldent det vises at han har drukket. Det er ikke noe i veien med flasken, det har jeg sjekket. For å kompensere for at han får i seg for lite(?) vann, har jeg gitt den en del mat med mte vanni, som agurk, gulrøtter og epler. Noen som har forklaringer på dette, eller tips på hva jeg kan gjøre? Hvor mye vann er det normalt at en kanin drikker? Grunnen til at jeg mener den får i seg for lite vann er at alle kaninene på skolen alltid drakk mye mer enn det min gjør, har ikke vært borti en kanin før som drikker så lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker han like lite om Sommeren også?

For nå er det kaldere og behovet for mye vann er ikke så stort,

og du skriver jo at han får frukt og grønt så han får jo i seg en del veske der også.

Så jeg synes det ikke høres så galt ut jeg.

Men et lite tips nå som det er kalt og vannet fryser så kan du gi den lunket vann flere ganger om dagen i stedet.

For det synes mine er godt nå å slippe å drikke iskaldt vann.

image006.jpg

Men jeg bruker slike kopper til mine om vinteren. :)

Og de kan du få kjøpt her:

http://www.djohansenhusdyrutstyr.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest LeenaM

du burde ikke bruke flaske om vinteren om kaninen din står ute. da er det ikke rart hvis kaninen ikke drikker. nippelen kan lett fryse fast, og kaninen kan sette fast tunga på nippelen :) bruk skål, du. kanskje han drikker mere, da. jeg anbefaler også sånne skåler som er vist ovenfor her, selv om jeg aldri har hatt det selv XD men de er veldig kjekke, ser det ut som!

du burde heller ikke gi masse agurk, gulrot og eple. av agurk kan de lett få diarè, og gulrot og eple har altfor masse sukker i seg til at man kan gi masse av det. man kan jo gi litt, da .. :o men noe du kan gjøre er å ha en skål med vann, og legge en eplebit oppi (altså, ikke en kjempestor ..), for da smaker vannet litt søtt, og kanskje kaninen drikker mere.

håper det hjalp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du burde ikke bruke flaske om vinteren om kaninen din står ute. da er det ikke rart hvis kaninen ikke drikker. nippelen kan lett fryse fast, og kaninen kan sette fast tunga på nippelen :) bruk skål, du. kanskje han drikker mere, da. jeg anbefaler også sånne skåler som er vist ovenfor her, selv om jeg aldri har hatt det selv XD men de er veldig kjekke, ser det ut som!

du burde heller ikke gi masse agurk, gulrot og eple. av agurk kan de lett få diarè, og gulrot og eple har altfor masse sukker i seg til at man kan gi masse av det. man kan jo gi litt, da .. :o men noe du kan gjøre er å ha en skål med vann, og legge en eplebit oppi (altså, ikke en kjempestor ..), for da smaker vannet litt søtt, og kanskje kaninen drikker mere.

håper det hjalp!

Hvis dette, om den frukten stemmer er det kanskje grunn til å unngå disse fruktene. Du kan jo kanskje heller gi salat og kattegress? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM
Hvis dette, om den frukten stemmer er det kanskje grunn til å unngå disse fruktene. Du kan jo kanskje heller gi salat og kattegress? :)

...og da er det isåfall mørk salat, da lys salat igjen kan gi diarè :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...