Gå til innhold
Hundesonen.no

Fiskene på Kløfta


ritus

Recommended Posts

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Ja og det er problemet når man bor sammen med en som ikke har samme interesse så jeg må hele tiden tenke ut en ny metode for å få et nytt kar.

Så når det var morsdag spurte gubben hva jeg ønsket meg og jeg viste bare et bilde av juwell hjørne kar på 190 l og han bare nikket på hue og sa ingen ting så jeg tenkte at det var det karet, men tenk på morsdagen da jeg stod opp ,stod det et nytt kar i hjørnet akkurat det jeg ønsket meg :-)

Men nå er det nokk kar sier gubben men vi får vel se på det, for jeg har planen klar når ungene flytter ut da skal jeg ha akvarierom men det er noen år til da ,men man kan jo drømme.

Uff nå var jeg litt stygg sorry unger mamma er glad i dere :-)

Men det som var litt morsomt var at vi feiret morsdagen en uke for tidlig hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok får vel komme med bilder av hjørnekaret :-)

Her går det Guppy, Molly, eplesnegler (lilla og blå), tetra husker ikke hva de heter , corydoraser og L-144.

20februar010.jpg

20februar012.jpg

Her er det ene paret av L-144

20februar167.jpg

Her er det en guppy hann som prøver seg på hua

20februar018.jpg

20februar021.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å så mye kule bilder og så dyktig du er til å lage ting til karet og flotte kar...

blei veldig inspirert jeg nå...har et lite hjørnekar på 75 eller 90 eller no...et par palettsiclider i det...men har liksom blitt lei hele greia...får det ikke så fint..også har vi et stort møbel hjørnekar på 350 liter stående uten noe i...har ikke plass til det..må flytte :banana:

må følge med på denne tråden og få litt inspirsjon merker jeg ja :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det Marianne flink du :-)

måtte bare sjekke først hehe

Nå Sirimor er det bare å sette opp karet, det er jo så gøy å innrede :-)

Ja jeg syns det er gøy å lage ting selv til karene, men det blir ikke alltid bra, så jeg gjør om i karene ofte blir aldri fornøyd.

Men det er det jeg syns er gøy, ja det er gøy å få yngler også men å innrede er det jeg liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant , jeg blir fornøyd med en gang så etter en stund så er jeg ikke fornøyd. Men en ting er sikkert at det er mye lettere å innrede kar på under 200L hvorfor vet jeg ikke men det er de karene jeg blir mest fornøyd med.

I dag har jeg kjøpt meg 6 nye corydoras Davidsandsi , men de er litt unge enda så de får gå i 190L hjørnekaret først før jeg prøver å få yngel på de så de kan bli store å fete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet :-) men jeg må bare vente til de kommer frem de er litt sky enda og jeg tokk ikke bilder når dem lå til avklimatisering. Så bilde kommer så fort de viser seg.

I dag har jeg solgt et par blå acara og når jeg hadde tatt dem med hoven ser jeg at de har yngler i hula si så den nye eieren fikk med seg de vi så og resten av beborene fikk seg et herre måltid. Syns det var litt trist men jeg trodde ikke bebisene mine var så gamle at de la egg enda de er jo bare rundt 4mnd men der tokk jeg feil :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant men det er vel den eneste fisken som jeg virkelig har tjent penger på :-)

De andre har gått sånn ca. i pluss

Jeg tenkte at jeg skulle ta med resten av acarane på auksjonen på Lillestrøm å se om det er noen som vil ha så søte fisker , for dem er jo kjempe fine men jeg har fått nokk :-)

Har lyst til å drive litt oppdrett igjen så da må jeg ha et ledig kar så da går acarane ut, nå har jeg hatt dem og føler meg ferdig med dem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:drool: Det der hørtes fryktelig kjent ut! Men har tjent ganske bra penger på acaraene jeg og, solgte jo lekspar, så tjente vel en 1800-2000 kr på de, før jeg ble dritt lei og ga alle til Oslo Zoo Senter. Eller, jeg byttet de inn i kardinaler og muslinger :wub:

Hva tenker du å kjøpe nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...